Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway flash startin vapaakytkin.

Aloittaja JK80, 14.11.21 - klo:16:38

« edellinen - seuraava »

JK80

Mitenkäs nämä yleensä hajoavat, kannattaako ostaa suosiolla koko paketti? Nyt ei ota startatessa yhtään pätkää kiinni.

Coastside

#1
Ruostuvat ja likaantuvat niin ettei rullat liiku. Voi elpyä puhdistamalla. Tuo on suurin syy toimimattomuuteen. Kuluminen harvemmin koska käyttömäärä on pieni suhteessa moottorin käyttöön. Varin hihna ja jäähdytys tuo likaa ja kosteutta.

https://youtu.be/PANiYKnCDmA
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Huomaa ettei yamahassa ja keewayssa ole sama kytkin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Totta. Ei ole sama vapaakytkin, kuten konenikkari kertoi.
Tuon Keewayn kytkintä ei voi purkaa niin osiin kuin yamaha.
Jos puhdistus ei auta / tai rullat kuluneet ja jouset jumissa: Hanki uusi . Tuossa keewayssahan on 16 mm. akseli,eikö !
Esim. Purkuosat24. Uusi kytkin maksaa 12,90€.
Oletettavasti rullalaakeri ja muut asiaan kuuluvat osat on kuitenkin kunnossa.

JK80

En ehtinyt sitä kovin tarkasti tutkimaan kun piti laittaa se ajokuntoon, mutta ne rullat siellä tuntui liikkuvan ihan hienosti. 30€ paikkeilla oli kokonaan uusi paketti, että nyt mikään kallis.

konenikkari

#5
Pyöriikö starttimoottori oikein päin.
Jos akulla napaisuus on väärinpäin
tai startti on hiilenvaihdon yhteydessä koottu väärin,
voi starttimoottori pyöriä "takaperin"
Myös jos säätimen napaisuus on väärin,
voi akku latautua vääränapaiseksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Väärin päin se pyörii jos kuori on 180 astetta väärin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#7
Lainaus käyttäjältä: JK80 - 15.11.21 - klo:14:59
En ehtinyt sitä kovin tarkasti tutkimaan kun piti laittaa se ajokuntoon, mutta ne rullat siellä tuntui liikkuvan ihan hienosti. 30€ paikkeilla oli kokonaan uusi paketti, että nyt mikään kallis.

Tuotekoodi: 307-0565 tai IP15544
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

JK80

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.11.21 - klo:18:00
Pyöriikö starttimoottori oikein päin.
Jos akulla napaisuus on väärinpäin
tai startti on hiilenvaihdon yhteydessä koottu väärin,
voi starttimoottori pyöriä "takaperin"
Myös jos säätimen napaisuus on väärin,
voi akku latautua vääränapaiseksi.

Tämä oli ihan "kesken" ajon lopettanut toimintansa.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

JK80

No nyt kun kävin katsomassa niin akun johdot oli väärinpäin ;D

Tuli jo hiukan sellainen epäilys kun mielestäni se kytkin tarrasi kiinni käsineen pyörittämällä.

Coastside

Minä tein liittimen jota ei voi kytkeä väärin: TX60.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JK80

No juu tuo on hyvä liitin, tässä on johdot ollut niin että ei pitäisi saada väärin, mutta oli jostain tullut löysää.

konenikkari

Ok, toivottavasti lataus on ehjä,
sulakkeen olisi pitänyt palaa akkua kytkiessä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

JK80

No tässä on muutenkin ollut häikkää latauksen kanssa, vaimo oli varmaan akkua vaihtaessa pistänyt ne johdot väärinpäin, tallissa olisi hänelle tuliterä znen, mut jos talven yli selviäisi tällä vanhallla ;)