Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprillia sr 50 2t 2020

Aloittaja Tommy, 22.09.21 - klo:21:16

« edellinen - seuraava »

Tommy

No joo, ens viikolla ajattelin alkaa tutkia mitä sieltä löytyy, täytyy palata sitten asiaan..
Jostain olin lukevinani, että se prikka olisi kiinni siinä holkissa vaan lämpösovitteella, ja lähtisi suht helposti irti, en nyt sitte tiedä miten asia on, mutta ehkä se vielä selviää 🤔

Eki

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 23.09.21 - klo:08:45
Prikan poistolla minulla tuollainen kulki mittarin mukaan 80, tosiaan kannattaa hioa se prikka vaan ohuemmaksi.
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7621.0
Esim moposportista sekä muualtakin saa sarjan prikkoja, on eripaksuudella olevia metallisia:https://www.moposport.fi/rajoitinprikkasarja-20mm-holkille
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Tommy - 24.09.21 - klo:20:39
No joo, ens viikolla ajattelin alkaa tutkia mitä sieltä löytyy, täytyy palata sitten asiaan..
Jostain olin lukevinani, että se prikka olisi kiinni siinä holkissa vaan lämpösovitteella, ja lähtisi suht helposti irti, en nyt sitte tiedä miten asia on, mutta ehkä se vielä selviää 🤔
Kannattaa siinätapauksessa ostaa variaattorin holkki ja prikkasarja, n 3mm prikka antaa nopeudeksi n 63kmh, elikä tutkavirhevähennyksellä tasan 60kmh.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Tommy

Ai niitä on noin hyvin tarjolla erilaista nippeliä, empäs tiennytkään 😳
Taidan poiketa moposportissa kun se tossa lähellä on, ehkä sieltä löytyy lääke tähän pulmaan, eikä noi osat näytä olevan hinnan kiroissa, niin ei kannata alkaa tuhoamaan tota alkuperäis osaa.  :)

Eki

#19
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 24.09.21 - klo:13:31
Odottelemme nyt( minä ainakin) Tommyn ilmoitusta variaattoriholkista , sen rakenteesta ja mitoista.
Jos on porrastettu holkki , niin minä en ainakaan sitä alkaisi sahaamaan ja viilaamaan.Ei pääse palkoille
Holkki pitää olla todella siisti koko matkaltaan , ettei se "syö" variaattorikupin laakeria pilalle.
Olen melko varma , että sopivaa holkkia löytyy , jos on tarve.
Tommy kertoo nyt lisätietoja !
Samaa mielipuolta, ei mitään epämääräisiä sahauksia tai viilaamisia, joko tarkka sorvaus, mutta helpoin olisi uusi holkki:https://www.wandamotor.com/variaattorin-holkki-naraku-20x36mm-p-39828.html?language=fi&gclid=CjwKCAjw7rWKBhAtEiwAJ3CWLLwiWbGUqV2PYlA_ju6fuW8iLZ7x8BSMVMiQFozls37NcFiPc-ibBBoCwEIQAvD_BwE ja siihen prikkasarja, voi kokeilla eri prikoilla. n.3mm prikka on ehkäpä lähinnä totuutta, mikäli 60kmh olisi tavoite, ainakin näissä vanhemman mallisissa se on itsellä ollut paras. Hyvä tietää, tämmöistä uutta riesaa ei osteta, näissä vanhemmissa on äärimmäisen helppo toteuttaa pieni ja suurempikin nopeudenmuutos, ruiskuvehkeessä vain uusi kapeampi prikka ja se on siinä, kaasarivehkeissä on uusittava pakoputki hukkaputkien tai supistuksen takia ja kajottava kaasariin sekä myös prikkajuttuun.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Peximan

Mikäli tuossa on suora holkki ilman sitä kiinteää levennystä, niin osta tämä https://sparewheel.fi/p/32233/101-octane-variaattorin-rajoitinprikkasarja-piaggio-gilera

Tuosta juuri tuo Ekin mainitsema 3mm prikka itsellä aprilia sr50 vm 2018:ssa kiinni ja mittarin mukaan menee sen 67kmh, alamäessä jopa yli 70kmh, mutta todellinen nopeus aika tarkkaan tuo 60kmh. Erittäin mukava ajella kun pysyy liikenteen mukana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 24.09.21 - klo:09:29
Sahalla ja viilalla kapenee. Voi olettaa että kun mopo on välitetty ilman n. 70 kmh ja kaulus pudottaa 25 kmh, voi jakaa tuon paksuudella ja saa mitä millin työstö lisää.

Sahaa ympäri ja holkin pituus-suunnasta, niin viilaamista jää vähän.

Fillyssä on sama homma kun nopeus nyt on 38 kmh.

Kun kasaa pelkän holkin ja käynnistää, voisi viilata sen pyörittäessä.
3.5mm:n prikalla pysyy trafin ja poliisien sallimissa, itsellä 3mm:n prikka eikä ylitä trafin moporajaa missään.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#22
"Kun kasaa pelkän holkin ja käynnistää, voisi viilata sen pyörittäessä."
Ihaan`vaan mielenkiinnosta ;D toivoisin että Coastside tekisi vaiks videon
jossa ko. toimi toteutetaan käytännössä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Suatan tehäkkii sano savolainen.  8)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kvaere

Coastsidin om Youtuubkanava olis kiva ja varmasti hyödyllinen.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kvaere - 17.12.21 - klo:15:07
Coastsidin om Youtuubkanava olis kiva ja varmasti hyödyllinen.
Kannatan ehdottomasti!

Pistähän kanava pystyyn.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#26
 :)   :)

Kuin myös kannatan.

Mimmostahan kalustoa moinen toiminta edellyttää, jotta katsojakin nauttii ja ymmärtää.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#27


Leppoisaa joulunaikaa kaikille,
ja onnea ja menestystä vuodelle
2022.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.12.21 - klo:13:47


Leppoisaa joulunaikaa kaikille,
ja onnea ja menestystä vuodelle
2022.


Olen tänään siirtänyt sinulle 365 päivää
skootterointia tilille 2022.
Käytä ne hyvin.
Hyvää Uutta Vuotta!
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)