Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarit, ilmanputsarit ja sylinterinkannet

Aloittaja Yhteys, 17.09.21 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

Coastside

Minulle vuotava tuli wandamotor ja ryyppy ongelma Kärkkäinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ok, jään odottelemaan, nimimerkin Yhteys, kommenttia.
"minullekkin sattui kerran, heti sodan lälkeen....." 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Yhteys

https://www.moposport.fi/kaasutin-24mm-4-t-skootterit-125-150cc-naraku

Tuollainen kaasutin siis paikoillaan. En usko että vuotaa. Venttiilien välys on 0.10mm joten tuskin ne kantavat. Tänään uusi yritys herätellä kone eloon.

Kumpaa letkua siis tarvitsee imeä jotta bensa lähtee kaasaria kohti? Akkukin voi olla kuollut kun sitä ei ole 4 vuoteen vaihdettu. Seuraava hankinta siis

Tarkistan vielä tänään että letkut ovat oikeinpäin

konenikkari

#18
Alemmasta letkusta pitää imeä, jotta bensa kulkee ylemmästä, kaasuttimelle
aivan liian iso kaasutin, ja olematon ilmansuodatin yhdistelmä, ei ole alipaineita
jotta hana aukeaisl ja moottori käynnistyis.
Ja vaikka käynnistyiskin, ei tuolla combolla voi ajaa siviililiikenteessä  ???
;D
Säätämällä tyhjäkäyntiruuvi, nollaan vois käynnistyä
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Yhteys

Voi sitä kokeilla vakio 18mm kaasuttimella myös. Alipaineita vai ei ole tuolla yhdistelmällä?

konenikkari

Kokeile sillä, tyypillinen virhe, kaikki vaihdetaam kerralla,
ja mikään ei toimi, voimia, ja kärsivällisyyttä  ;)
Kaasuttimen perusperiaate on: se toimii vain alipaineisena.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Tuo kuvan kaasutin taitaa vielä olla race mallia, jossa ei ole kiihdytyspumppua.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kun lirauttaa bensaa suoraan imukaulaan eikä hörähdä, on jokin perusvika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Yhteys

#23
Käyntiin lähti en tiedä miten. Kiihtyy mukavasti mutta huiput ei niin korkeita kuin aattelin.

Laskeeko tehoa jos ei oo putki kiinni? Entä miten kireämpi kytkin vaikuttaisi tässä tilanteessa?

7g rullat

konenikkari

#24
"Laskeeko tehoa jos ei oo putki kiinni?"
:) laskee, yöllä naapuri kusee tankkiin  ;D
Ja vääntö pienenee, pienillä kierroksilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Yhteys

Pitääpi huomenna rälläköidä putken kiinnikeestä reunaa pois. Ei nimittäin mene suoraan kiinni tähän kanteen. Kiinasta tilasin 50€ 90cc pytyn ja siihen kannen, ei paha.

Himmeli

Kokeilepa huvikseen myös alkuperäiselä ilmanputsarilla...

joni_k

noilla powerfilttereillä ei lähtökohtaisesti tee yhtään mitään perus ilmanpuhdistaja riittää kun kuristimet ottaa pois. periaatteessa nelitahti eikai? vastapainetta vaadi kuin kakstahti mutta jos putki puuttuu tai vuotaa ankarasti oma kokemus on että kulkua se on huonontanut?

Yhteys

Tyhjäkäynti oli lähes olematon mutta eteenpäin sill pääsi. Nyt ei taas lähdekkään käyntiin. bensaa ei siis saa. Mikä neuvoksi?

joni_k

voisko tyhjäkäyntisuutin olla liian pieni?