Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suuri tehonmenetys uuden kannen asennuksen yhteydessä

Aloittaja Yhteys, 07.09.21 - klo:08:21

« edellinen - seuraava »

Yhteys

En ole siis varma jätinkö tämän oikeaan paikkaan foorumilla  ;D

Skootteri on siis 4-tahtinen kiinanihme (139qmb) Tuossa viikko sitten kaveri halus kiristää mun tulpan ja veti kierteet paskaks. Päädyin ostamaan uuden kannen Tori.fi:n kautta joka oli aika edullinne vaihtoehto. Nyt on uusi kansi kiinni mutta skootteri ei oikeen jaksa liikkua enää. Vanhalla kannella meni 80 suoralla ja kiihtyi mukavasti. Nykyään menee 60 ja kiihtyy kuin vakio! Tietääks kukaan mistä vois johtua? Yks teoria on et kannen kierteistä ois päätyny metallia moottoriin eli väljistynyt. Ainoa asia mikä on vaihdettu on siis sylinterinkansi, muuhun ei koskettu.

Tekniikka:
- 72cc pytty
- "viri" nokka-akseli
- 18mm kaasari 96 suuttiimella
- ilmansuodattimen kuristuksia poisteltu
- rajoittamaton CDI
- 6g rullat variaattorissa (5g käy liiallisilla kierroksilla)
Tällä tekniikalla skootteri toimi erinomaisesti vanhalla kannella!

Coastside

#1
Kansi irti taas. Syy vikaan on aina remontissa kun se ilmenee heti. Tarkista venojen tiiviys kaatamalla löpöä kanavaan. Kanavissa voi olla valupurseita ja imukaulan/bakeliitin kynnys. Katso ettei ohjuriholkit ole päällekkäin. Katso onko kannen vuodon merkkejä.  Katso männän kunto ja tulpan väri jos se jäi ajosta. Ajoitus nykykunnossa ennen purkamista.

Kansityötä auttaa kun irroittaa koneen takaa ja pyörä pois, niin se on pystympi. Etukiinnitys löysälle puslien vuoksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Yhteys

#2
Koneen avattua kävi ilmi, että ajotukset olivat muutaman hammasta pielessä. Nyt se on korjattu ja venttiilit säädetty 0.10mm. Skootteri käynnistyy erinomaisesti ja tyhjäkäyntikin on normaali. Huippunopeus ja kiihtyvyys on vieläkin hukassa. Skootteri vaikuttaa huutavan kiihdytyksessä (puolikaasullakin). On testattu, että kaasari saa tarpeeksi ilmaa. Käykö skootteri laihalla vai rikkaalla? Välillä kun lähtee valoista se tukehtuu

Tunnus:

Huoltaisin variaattorin kun kerran huutaa eikä kiihdy saati kulje. Uudet hihna ja rullat, niin ei luista. Merkkiosat kestävät todennäköisesti käyttöä kauemmin ollen edullisempaa kuin samassa ajassa useita paskoja vaihdellen vaivan ja työn lisäksi.

Yhteys

Noniin vika löytyi. Imukaulasta puuttuva tiivisterengas aiheutti imuvuodon

viisnelonen

Pisteet sulle kun vaivauduit kertomaan havaintosi tänne. Näillä vianhaku topiikeilla on paljon lukijoita.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

Venttiilit varmaan ottanu osumaa jo kahden hampaan heitolla. Se pitää olla just eikä melkein virheisiin ei ole varaa. Yksi tehon menettäjä on se että asentaa Kannen sillä normaalilla paksulla kannentiivisteellä. Ite suosin ohuita metallisia.