Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.

Aloittaja A_sentaja, 07.07.21 - klo:16:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Pösön kaasarin ihmettelyä, koneessa kiinni oleva on ilmeisesti jokin tarvikekaasari, josta pääsuutinmerkinnätkin puuttuu nippelin päästä. Olettaisin tuon olevan kokoa 70, kun puolen millin terä menee sujuna läpitte.
Ostettava suutinsarja 74 eteenpäin, että saa sopansyötön kohdilleen kiukaan tulillelaiton ajankohdan koittaessa.

Edellinen omistaja siis vaihtoi kaasarin ja antoi vanhan kaasarin mukaan, tosin en siitäkään merkintöjä löytänyt, käyttikö pösö noissa gurtnerin kopiokaasaria jo tehtaalta tullessa jossain vaiheessa?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Sepi6

Gurtner on niissä ollut mitä olen ropannut, tosin SF3 ei ole tarvinut ropata.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 11.01.22 - klo:15:05
Gurtner on niissä ollut mitä olen ropannut, tosin SF3 ei ole tarvinut ropata.

Niin epäilinkin, nuo pösöt jääneet multa tähän ikään vielä kokematta, kun ei niitä korjaamollekkaan koskaan tuotu.. ::)

Muuten, onko tuo pösön ratkaisu kaasuttimen paikaksi sivulle renkaan viereen sf2 mallissa miten kosteudelle arka?

Lähinnä vesi ja talvikeliä ajatellen, niin olisiko roiskesuojan rakentelu sitten paikallaan.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Pösön kommellukset jatkuu,nyt kesän aikana saatiin kone nippuun,mm manuryypyllä ryyditettynä,aivan uudella alakerralla. Kasaus sujui osin vanhaa tavaraa käyttäen,eli mg ja lukitusmutteri oli jo elämää nähneet.
Mistä päästääkin ilmitulleeseen ongelmaan, koeajon aikana kaikki toimi loistavasti.
Peli talliin ja hetken tyhjäkäynnin jälkeen sammutus,ja magneetto kolahti kuuluvasti.
Tämän jälkeen kone ei toiminut,joten magneeton puolta tarkastelemaan,mg oli löysällä vaikka se oli satavarmasti kiristetty.
Irtiotettaessa paljastui kampiakselin kiilan virkaa toimittaneen tapin katkeaminen, syytä moiseen miettiessä,tulin johtopäätökseen ettei mg ole asettunut kunnolla kartiolle,taikka lukitusmutteri ol jo niin väljä ettei pitänyt.

Vsnhemmiten ilmeisesti tulee nuukaksi,sillä yleensä nuo kasataan aina uusilla muttereilla..😁

Nyt tässä uutta mg,tä ja mutteria odotellessa olen hautonut ajatusta kiinnittää mg ilman kiilaa,ajoituksen suhteen tulee luiltavasti vähän toistojumppaa,ennenkuin sattuu kohdalleen.

Ja tähän vielä varsinkin konenikkaria tyydyttävä lausahdus, " voi miksi möinkään sen aeroxin"...😁😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#64
Tässä tapauksessa virhe ei välttämättä ole asentajassa
vaan ehkä hivenen pitkässä tappikiilassa.
Kehoitan muitakin olemaan noiden kanssa varovainen.
Eli tässä tapauksessa Carenzin (tappikiila) kampiakseli
https://www.moposport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/130-241.jpg

Ja osu ja uppos, aerox carenzi kampiakselia ei saa tappikiilalla ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 12.07.22 - klo:12:07
Tässä tapauksessa virhe ei välttämättä ole asentajassa
vaan ehkä hivenen pitkässä tappikiilassa.
Kehoitan muitakin olemaan noiden kanssa varovainen.
Eli tässä tapauksessa Carenzin (tappikiila) kampiakseli
https://www.moposport.fi/media/catalog/product/cache/1/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/130-241.jpg

Ja osu ja uppos, aerox carenzi kampiakselia ei saa tappikiilalla ;)

Ainakin mg,ssä olevat jäljet viittaisi siihen,että tappikiila on pohjannut ennen kartiota.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Tarina jatkuu, tässä aivan sattumalta tuli eteeni sf2 euro1 riisuttu motti, johon on vaihdettu laakerit ja stefat. Ja mikä tärkeintä kampura on perinteisellä kiilauralla. ;D

Joten ajattelin säästää hermojani ja korjuuseen menevää aikaa, ja siirrän tekniikan e1 mottiin ja lyön sen pösön alle.

E1 kone on ihanteellisesti ilman sitä kompuraa, joten kampikammion mahdolliset ohivuodot minimoituu yhdellä.

Nykyisen koneen nostan verstaan pöydälle ja ajan kanssa teen sitten katkenneen tappikiilan paikalle jonkin kestävän kohdistuspatentin, onhan tuossa koneessa kaikki kuitenkin uutta stefoja myöten, eli konenikkaria lainatakseni, olen kahden moottorin loukussa.. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Päivitetääs vähän, eli kovan onnen pösö sai alleen e1 moottorin. Moni asia esin kampiakselin ongelmien takia selkisi, mm se että kasatessa sylinteriä paikoilleen täsmälleen samoilla tiivisteillä, kuin ed kone. Niin pannu asettui heittämällä, garenzin kanssa kävi niin, että mäntä kajahti kattoon vaatien tuplatiivisteen. Toinen oli mg, n puolella, e1 koneen originaaliveivi otti magneeton nätisti ja kiristyi oikeaoppisesti. Garenzin kanssa kävi esiintullut löystyminen, kun ei pohjannut kokonaan. Kolmas erikoisuus koski sitten keskijalan pohjalevyä, koska se oli e1 koneessa mukana en alkanut vaihtamaan, laitoin vain jalan. No mottia runkoon sovittaessa ihmeteltiin, kun rungon pohjapanssari otti jalan pohjalevyyn kiinni. Vanha pohjalevy käteen ja kas kummaa, muuten identtinen, vain päädyn levy toisessa suora toisessa viistetty. konenikkari on harvinaisen oikeassa todetessaa, ettei kahta samanlaista pösöä ole.. 😁 Tarina jatkuu vielä, kun pidempi koeajojakso on takana, jolloin voidaan tehdä loppulauselma toimivuudesta..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

#68
Pösön taival jatkui mystisellä kuolleen kaasun ihmettelyllä, tyhjäkäynti ja pintakaasu pelasi, mutta täyskaasulla soppa loppui kattilasta. Ihmettelyä ja suutinjumppaa, mutta käytös ei loiventunut. Joten päätin sitten vaihtaa läppärungon tiivisteet ja kopiokaasarin takaisin. Gurtneri alkoi sopivasti lahoamaan alle, eikä muutenkaan herättänyt luottamusta, joten vuotava kopio työn alle ja kasaan. Kone nippuun ja kas kummaa, nyt kesti jalalla ollessaan huudattaa niin paljon kuin sielu sieti, koeajo antoi hyvän tuloksen koneen mittarinopeuden mennessä 65 km/h hujakoille, variaattorissa siis rajoitinlevy prikoilla ja putsarissa diy snorkkeli. Kiihtyy koko kaasun alueella loistavasti. Joten case closed.. 😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

No nii jatketaas taas, eli bensamittari herjasi jotta menovesi olisi loppumassa. Ajelin tankille ja jo kolmen ja puolen litran jälkeen tankki oli täysi, ihmettelin hetken että pitäisi sentään seitsemän litran tankki olla. Talliin ajettuani tyhjäsin tankin ja irroitin anturin, testasin liikeradan, jotta ylhäällä täys ja alhaalla tyhjä. Kokeeksi kolme litraa tankkiin, eikä viisari värähtänytkään.Vasta tuon jälkeen alkoi viisari liikkumaan. Tulin tulokseen, että mulla on tuossa kolmen litran varatankki, taikka anturi sökö. 😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...