Kirjoittaja Aihe: Maxiskoottereiden renkaat  (Luettu 54541 kertaa)

Poissa viisnelonen

• Konkari
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Maxiskoottereiden renkaat
« Vastaus #105 : 20.05.22 - klo:20:17 »
Vannesuoja vaikka motonetistä

https://www.motonet.fi/fi/tuote/808824/DZ-Hardware-Vannesuojat-renkaanvaihtoon?gclid=Cj0KCQjw1ZeUBhDyARIsAOzAqQJC895tr82XVXRgHOYhBDiUxEEnLJ9-akJxRU__0aYLFGHylD6ZUeYaAn0VEALw_wcB

Noitakin  olen käyttänyt ja kätevämmäksi olen todennut 2-3 kpl n 5x20 cm palat 1 mm PUR polyuretaanilevyä, käsittämättömän kestävää, sitkeää ja myös liukasta. Ohueksi hiottu rengasrauta sujahtaa ongelmitta väliin.

https://www.etra.fi/fi/tekniset-muovit-e540/koneenrakennusmuovit-e5401/polyuretaani-pur-ndi-ja-mdi-e540148/pur-polyesteri-ndi-1x1000x2000mm-40449603000

Pirun kallista eli jämäpaloja jos löytää Etrasta ni sitte voi kokeilla
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa kestosippi

• Täysjäsen
  • Pappa viiskytluvulta
« Vastaus #106 : 21.05.22 - klo:20:39 »
Mitenkäs nuo skootterin renkaiden merkinnät Front -Rear taikka sitten FR meinaa oikeasti. Onkohan siinä kumissa joku kudosero jos se on tarkoitetty vain eteen tai taakse vai mitä se meinaa? Autoissahan on vain pyörimissuunta merkitty toisinaan.

Aattelin vaan noita mun uusia City Grippejä. Takapyörässä on merkintä Rear mutta etukumissa on FR eli sen pitäs käydä mulle etukumiksi ja johonkin toiseen vekottimeen kävis takakumiksikin. Myyntispekseissä ainakun luki eteen/taakse.

Olikohan virhe kun valitsin etukumiksi Reinforget-mallisen kumin tähän Pösöön? Kuvittelin että olis vahvempi satakiloselle kuskille jolla voi olla eukkokin kyydissä.

Vaihto johonkin toiseen vielä mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 21.05.22 - klo:20:49 kirjoittanut kestosippi »
Peugeot Satelis 500

Poissa konenikkari

• Konkari
  • Professional mechanic emeritus
« Vastaus #107 : 21.05.22 - klo:21:22 »
Tuolla asiallista asiaa aiheesta
http://sgbikerboy.com/2016/12/26/why-do-motorcycle-front-and-rear-tires-have-opposite-tread-patterns/
Muutaman kerran olen ollut vesiliirrossa kaksipyöräisellä,
voin vakuuttaa, mielenkiintoinen kokemus  ;D
"Ohjaus" muuttuu erityisen keveäksi.
PS. vanhat renkaasi ovat oikein asennettu.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 07:43 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

• Konkari
« Vastaus #108 : eilen kello 03:51 »
Toistakymmentä vuotta joka talvi vesijääkelillä on ollut tuo ohjaamisen sietämätön keveys, joka vastaa vesiliirtoa. Kun ei jeesusliikkeitä tee niin ajo jatkuu.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa HiTec

• Konkari
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #109 : eilen kello 08:02 »
Tuossa ed. renkaanvaihdossani asia etu- vs. takarenkaan pyörimissuunnista tuli myös rengastyötekijälle hyvin selväksi ;D
No tänään sitten kävin laitattamassa gummin vanteelle ja väärinhän se tietysti meni :-\

Wikki: Klikkaa tuota "Lainaus käyttäjältä..." ja pääset lukemaan koko jutun tästä samaisesta topicista :)
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -01 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08

Poissa kestosippi

• Täysjäsen
  • Pappa viiskytluvulta
« Vastaus #110 : eilen kello 08:42 »
Tuossa ed. renkaanvaihdossani asia etu- vs. takarenkaan pyörimissuunnista tuli myös rengastyötekijälle hyvin selväksi ;D
No tänään sitten kävin laitattamassa gummin vanteelle ja väärinhän se tietysti meni :-\

Wikki: Klikkaa tuota "Lainaus käyttäjältä..." ja pääset lukemaan koko jutun tästä samaisesta topicista :)
Hyviä neuvoja taas! Kiitos! Käsitän noista että tuollainen rengas joka myydään "Eteen/Taakse" pitää vaan asentaa etupyöräksi oikein päin katsomalla se kuvio tollai niinkun erisuuntaisseksi takakumin kuvioon verrattuna. Pitääkin käydä tutkimassa onko siinä jotain merkintöjä.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 08:47 kirjoittanut kestosippi »
Peugeot Satelis 500

Poissa kestosippi

• Täysjäsen
  • Pappa viiskytluvulta
« Vastaus #111 : eilen kello 14:36 »
No nyt tutkin niitä uden kumin kupeen merkintöjä. Siinä on näköjään pyörimissuunta merkitty sekä eturenkaaksi että takarenkaaksi.

« Viimeksi muokattu: eilen kello 14:39 kirjoittanut kestosippi »
Peugeot Satelis 500