Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kestääkö vakio kampiakseli 70cc?

Aloittaja aeroxpoika, 11.05.20 - klo:01:12

« edellinen - seuraava »

aeroxpoika

Olen hankkimassa mun roxiin airsal 70cc pyttyä ja mietin että kestääkö vakiokampiakseli sen? Roxissa mulla on sport pro variaattori ja gianelli rekord putki. Budjetti ei oikeen kata sitä kampiakselia nii kestääkö sillä ainaki kesän ajella? Roxilla on ajettu noin 12tkm

mopotinx3

Asiaan vaikuttaa huolto. Onko ollut kunnollinen ilmanputsari paikoillaan ja laatuöljyä tuorevoitelussa.  Kampiakselin päästä ravistamalla voi todeta välyksen. Jos on klappia ja sivuääniä, ei kannata virittää.  Kiertokangen kokeileminen on sitten jo vaikeampaa, edellyttää pytyn irrottamista. Jos moottori käy kauniisti nykyisessä kokoonpanossaan, se kestää todennäköisesti isomman pytyn rasituksen.
Suurin vaara on suuttimen testaamisen laiminlyönti pytyn vaihdon jälkeen, liian pieni suutin voi hajottaa moottorin.
Aprilia Sportcity One 50 4t

pera8x

yksinkertanen vastaua: kyllä se kestää. ei se huolto siihen sillätavalla vaikuta. ihan yhtä lailla hajoo vakio kampiakseli vakio tehoilla, jos ajelee soramontulla kilpaa ilman ilmanputsaria. 2 tahtiset vielä, niin huolto on aika niukka, mutta ihan oleellinen juttu. hyvät öljyt koneeseen, niin kestää sitten se pyttykin. ja koko kone kestää pidempään ja paremmin hyvillä öljyillä.

joni_k

sanoisin oman arvioni että jos vanhalla kammella jo 12tkm lasissa niin 70cc voi olla aivan liikaa ja laakerivika voi tulla nopeasti. riippuu hyvin paljon kuinka paljon epätasapainossa kampiakseli on 70cc männällä.