Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ruuvi / pinnapultti pyörii tyhjää / poikki. Miten vaihdetaan?

Aloittaja jalat, 26.07.08 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Timo - 06.06.10 - klo:18:57
pistin yv,tä karkulainen.


Tänään kävi köpelösti kun aloin putkea pistämään kiinni.Meni kierteet kannesta perkele  >:(
Pinnapulttin kierteet ehjät.
Saisko sitä jotenki pulttia lukittua sinne,kierrelukite,kemiallinen metalli? muu?
En jaksais purkaa tota kantta ja jne TAAS.just saanu toimimaan aikas hyvin.

Ei taida massoilla pysyä, en ainakaan saanut itse pysymään.
Olisko tuosta apua.
Biltema Tuotenro 191374 niitä on monta kokoa

Ise laitoin isommat kierteet ja vaihdoin pinnapultin isompaan, sekä väljensin pultin reikää pakoputkessa sopivaksi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Walle - 06.06.10 - klo:19:54
Varmaan M6 kierre että biltemasta Tuotenro 191373

Näinhän se taitaa olla, mutteri 10mm avaimelle ja pinnapultti on silloin tietysti M6.
Olinpas tyhmä, sitä se teettää kun on selvinpäin...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Timo

Niin tuleeko nuo kierre rinkulat sitten sinne porattuun reikään? kierretäänkö ne sinne kiinni?

kattoo jos ostais tommosen,tai sit ku joudun kumminki irrottamaan tuon kannen,jos tekis kaverin työkaluilla 8mm kierteet sinne...

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#64
Siinä Helicoil korjauskierteet : http://www.masino.fi/bollhoff_pdf/HELICOIL_Plus_Esite.pdf
Eiköhän tuolla jo selviä homman periaate (Sivu 21).

Coastside

Jos on pylväsporakone ja kieteytysvälineet, voi tehdä itse hekicoilin poraamalla pulttiin reijän ja vääntämällä siihen kierteet. 6 mm vaarna tosin vaatii 10 mm kierteen tekoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#66
Pistetään tähän samaan nyt vielä tämäkin, jotta ei jäisi ainakaan eri vaihtoehdoista kiinni.
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
"Techno-Weldilla voit korjata sisäkierteen ilman kierretappia (poraa reikä ylikokoiseksi, sulata täyteen ainetta,  pudota sulaan sopiva pultti, kierrä irti kun osa on jäähtynyt) "

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 08.06.10 - klo:19:30
Pistetään tähän samaan nyt vielä tämäkin, jotta ei jäisi ainakaan eri vaihtoehdoista kiinni.
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
"Techno-Weldilla voit korjata sisäkierteen ilman kierretappia (poraa reikä ylikokoiseksi, sulata täyteen ainetta,  pudota sulaan sopiva pultti, kierrä irti kun osa on jäähtynyt) "

Omasta kaapista löytyypi tuota.

Jos ei ole koskaan tehnyt edes kaasuhitsausta saa harjoitella muutamat kierteet ennenkuin onnistuu.
Kannattaa uskoa niitä käyttöohjeita, tavara on tosi arka raudalle juotosvaiheessa.
Käytön kun oppii, niin voi tehdä melkein mitä vain.

Ja tällä jos korjaa, niin kansi irti ja pöydälle.

Vinkiksi: se pulttikin kannattaa lämmitää...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Koko kansi täytyy lämmittää jottei juote jysähdä heti kovaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

Onnistuis varmaan myös nuo Helicoil kierteet pistämään tulpan kierteisiin?
Vanhasta skobasta kansi jäljellä,tulpan kierteet vaan entiset,muuten ihan kunnossa,saisi siitäkin vielä toimivan varalle.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Timo - 09.06.10 - klo:21:08
Onnistuis varmaan myös nuo Helicoil kierteet pistämään tulpan kierteisiin?
Vanhasta skobasta kansi jäljellä,tulpan kierteet vaan entiset,muuten ihan kunnossa,saisi siitäkin vielä toimivan varalle.

Siihen ne taidettiin alunperin kehittää, aikoina kun valurautakannet oli alumiinia yleisempiä. Toimii molemmissa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..


karkulainen

Olisi pitänyt koululla laittaa uudet kierteet kanteen, ilmainen homma. Turha sitä nyt on murehtia eikä nykyisetkään kierteet aivan pilalla ole. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Skootteri1

Pitäisikö ostaa uusi pultti tuohon vaihteistoöljyjen lisäyskohtaan kun kiristin sitä niin muuttui löysäksi että ei saa kunnolla enää kiristettyä mutta pysyy kuitenkin kiinni eikä sormin pyörittämällä saa auki? Jos pitää niin mistä niitä voi ostaa?

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 07.09.10 - klo:21:16
Pitäisikö ostaa uusi pultti tuohon vaihteistoöljyjen lisäyskohtaan kun kiristin sitä niin muuttui löysäksi että ei saa kunnolla enää kiristettyä mutta pysyy kuitenkin kiinni eikä sormin pyörittämällä saa auki? Jos pitää niin mistä niitä voi ostaa?
Ei välttämättä tarvitse mitään ostaa.
Jos se pysyy kiinni eikä vuoda, anna olla.
Jos ei pysy kiinni tai vuotaa voi kokeilla kierreteippiä (sitä ohutta valkoista teflon) muutaman kierroksen siihen pulttiin.
Tuskin pultin vaihto auttaa, koska todennäköisemmin kierre on korkannut sieltä valun puolelta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..