Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda X-ADV

Aloittaja Michel de, 13.04.17 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Michel de

Hondalta on tullut myyntiin 750-kuutioinen "seikkailuskootteri" X-ADV, vähän tuollainen skootterien SUV. Mielenkiintoinen. Vähän moottoripyörämäinen. Ketjuveto.

Ja tietysti pahuksen hinnakas, varsinkin Suomessa (noin 15000€).

Skegge

Ei jatkoon jos minulta kysytään. Ketjuveto, jonkinlainen vaihteisto variaattorin tilalla, painava, tehoton, ruma skobaksi ja ruma moottoripyöräksi, helkkarin kallis, jne, jne. http://www.hondaprokevin.com/2017-honda-x-adv-review-specs-dct-motorcycle-adventure-scooter-automatic

Lähes samalla hinnalla saisi vaikka uuden VFR 800:n, joka ainakin kaikkine variaatioineenkin on minun mielestäni yksi kaikkien aikojen hienoimpia moottoripyöriä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR800
https://www.youtube.com/watch?v=UIqKSwFXR14
https://www.youtube.com/watch?v=Z2cjNm9uFus

Tietty jos olisi muutama miljoona ylimääräistä niin tallista löytyisi kaikenlaista ja joka lähtöön. Ehkä yksi tuollainen X-ADV:kin...

kaunimik

Hyvä! Vaihdoin juuri maxiskootterni Honda VFR 800 crossrunnerIin.  Skootterointikin oli hauskaa. Tämä on laukuilla varustettuna toinen ulottuvuus.

Vespister

Kaikkea sitä Hondakin kokeilee.
Vähän epäilen, että tämä poistuu tuotannosta parissa vuodessa. Senjälkeen sitä myydään ylivuotisina tarjouksessa.

Toisaalta mitään ennakkoluuloja ei pitäisi viljellä, joten ennen koeajoa ei kyseisestä seikkailuskootteista mitään tuomiota kannata antaa. Ties vaikka olisi käyttökelpoinen peli jossain suurkaupungeissa!

Tuosta viimeisestä linkitetystä videopätkästä Nordschleifella: kieltämättä kaunista ja hallitunnäköistä vetoa Vefarilla. Mutta ohitettavat autot ovat kyllä sellainen riskitekijä, että kauankohan noin voi vedellä ennenkuin jotain sattuu..??

Michel de

#4
Itse pidän Hondasta juuri sen vuoksi, että siellä kehitellään kaikenlaista eivätkä kaikki jää konseptiasteelle, vaan niitä kokeillaan myös lanseerata. Voi todellakin olla, että X-ADV kuihtuu tässäkin ketjussa esiintuoduista syistä muutaman vuoden kokeiluksi, minkä jälkeen se vedetään tuotepaletista pois. Hondalla oli aikanaan (2004-2007) skootterimalli PS250, ns. "Big Ruckus" (Ruckusin/Zoomerin isoveli), jota myytiin Japanin ja joidenkin muiden Aasian maiden lisäksi ainakin USAssa ja Kanadassa. Eipä ollut kai kummoinen menestys sekään, koska vedettiin markkinoilta kolmen-neljän vuoden jälkeen. Sellainen magee industrial-tyylinen vehje...

oskuk

Eli jos ne miljuunat olisi, nyt kannattaisi muutama ostaa ylisille odottamaan harvinaisuuttaan...

Old School

Näin vähän viiveellä liityn keskusteluun.  8)

Vaikeahan tuota on puhtaasti skootteriksi mieltää, enemmän näyttää prätkältä, mutta jos se ei häiritse, voi sinällään olla käyttökelpoinen peli moneen tarkoitukseen.
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

HiTec

Ei jäänyt tuohon ensijulkaisuun tämän pyörän tarina, vaan nyt tälle kaudelle on julkistettu hiukan uudistettu malli, jossa käytetään samaa tälle kaudelle uudistettua NC-750 moottoria kuin esim. tämän vuoden 750X:ssä on, mutta lisäksi mm. mittaristo on nyt monivärinen TFT, ajovalot, käsijarru, tavaratila penkin alla, virtalukko... Siis lukuisa määrä hyviä uudistuksia :)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Coastside

Tuo muotoilu on tekoälyn tekosia. Ne asettaa rajaehdot ja tuhansista tuloksista ne raadittaa mielyttävimmän. "Out of box".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

No mikäli sattuu pitämään enempi skootterin näköisestä, niin samalla päiviteyllä moottorilla, värinäytöllä, yms. löyty myös Forza 750 :)



Itseä vain ihmetyttää suuresti miksi 750X -21 on sitten pitänyt mennä tekemään toisin? Miksi se ei ole perinyt näiden kahden hyvää värinäyttöä ja systeemeitä vas.käden joystick-ohjaimineen yms. Kyllä ainakin itse massavalmistajana pyrkisin käyttämään mahdollisimman paljon exact samoja komponentteja kaikissa malleissa ja jokaisessa malliuudistuksessa nuo kaikki saa ne uudet nippelit myöskin sitten samalla :-\

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Coastside

Nyt CAD ja CNC aikaan on helppo tuottaa uudelaisia osia. Kun kauppa käy on varaa rillutella ja kokeilla. Uuteen vaihtoon voi joku plinkku riittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

Tuo uusi vm. -21 X-ADV siis käyttää samaa värillistä TFT-näyttöä, mitä uusi Forza 750, ainoa että valmiista ohjelmista löytyy myös gravel, jota ei Forzassa ole 8)

=>

Näyttöä ohjataan vas.käden joikkarilla ja huomaa myös uudistettu avaimeton käynnistys-nappi, jotka nämäkin siis löytyy myös Forza 750 8)



Vaan mitä tekee niin sanottu mukamas "uudistettu" NC 750X? Ihan on samaa wanhaa back to 80's musta-valkeaa LCD-näyttöä ja tietty ilman joikkareita sekä avaimetonta käynnistystä. YÄK!!! :(



Toivoa sopii että kaudelle -22 NC 750X uudistuisi jälleen ja ottaisi nuo jo muissa käytetyt uudet komponentit omikseen, avaimettomuus, värillinen mittaristo, käsijarru... Näin palattaisiin myös siihen ihan alkuperäiseen NC-konseptiin, jossa samalla tekniikalla tarjotaan hyvinkin identtisiä, tasan samoja komponentteja käyttämällä tuotettuja versiota erilaisin runkoratkaisuin eri kuluttajille :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

HiTec

Yksi mainitsemisen arvoinen tuossa uudessa värillisessä TFT-näytössä on varmasti Honda RoadSync -appi kännykässä. Kännykkä yhdistetään BT-yhteydellä pyörään, jonka jälkeen mm. puhelut ja viestit tulee pyörän mittaristoon, mutta erityisesti tuo navigointi on todella näppärä feature. Juu, kuvassa on Forza, mutta sama toiminnallisuus löytyy toki myös X-ADV :)

https://www.honda.co.uk/motorcycles/my-bike/honda-smartphone-voice-control-system/honda-smartphone-voice-control-system.html
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08