Kirjoittaja Aihe: Piaggio MP3 Yourban 300  (Luettu 8744 kertaa)

Poissa Kvaere

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #15 : 30.09.21 - klo:14:11 »
https://www.avamc.se/vehicles/bytbil/display/15556279

Onko hyvä merkki , varmasti  halvempi kuin Piaggio .?

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2439
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #16 : 30.09.21 - klo:14:57 »
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20731
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #17 : 30.09.21 - klo:15:38 »
Pösön kolmipyörä on oikeudessa piaggion patentin rikkomisesta ja vaativat romuttaa kaikki.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa Samppa

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Viestejä: 5941
  • Piaggio, Vespa, Suzuki
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #18 : 01.10.21 - klo:00:06 »
Yamahallahan on kanssa se kolmipyörä.

Tuon etupään pystyy lukitsemaan asentoon, kun asentoon eli juurikin kuten tuossa kanttikivetyksen päällä viisnelosen linkkaamassa videossa kohdassa 1:50. Ehkä tuon lukon käytöllä liikennevaloissa tulee tunne siitä, että ei kaadu ja kun jalkoja ei laita edes nolla vauhdissa koskaan maahan niin kippauksia voi epähuomiossa tulla? Täytyy käydä jossakin vaiheessa ainakin koeajamassa.

Ratikkavideo mielenkiintoinen. Miten sen saa tuosta kaatumaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20731
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #19 : 01.10.21 - klo:06:26 »
Taitamaton saa prätkän kippaamaan kaasun ja jarrun samanaikaisella käytöllä. Etupää lukkiutuu ja perä luistaa ja työntää nurin. Tuossa kolmipyörässä keulan paino estää vastaamasta ohjauksella tarpeeksi nopeasti tasapainon saamiseksi. Sitten kun joku krossiradan tuollaisella vetää, niin minä luotan.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa viisnelonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2439
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #20 : 01.10.21 - klo:09:12 »
Ratikkavideossa saattaa kippauksen syy olla perinteinen eli tuli äkkipysäys eikä saanut jalkaa ajoissa maahan..
Tuossa Partasen 2013 linkittämässä videossa näkyy hyvin tuon etupään rakenne, on kyllä niin pali niveltä ja vipua että enpä haluaisi alkaa käytetystä skodusta tutkimaan niiden väljyyksiä.
http://www.youtube.com/watch?v=qx1j9p-rU24
Ymmärtääkseni tuo rakenne tekee siitä hyvin samankaltaisen kuin 2 pyöräinen pystyssäpysymistä ajatellen paitsi silloin kun se on lukittu.
Tosin liukkaalla saattaa olla että etupää ei luiskahda alta pois ? ihan niin herkästi kuin 2-pyöräisellä, vaatisi koeajoa sekin.

Edit:  tuon videon kommenteissa oli seuraava: 
"Peter Honoré
Do you know how to sort out the steering "notch" problem on these? Could you do a video perhaps? Many thanks. P "  Eli ilmeisesti ei täysin ongelmaton ole tämäkään..

Edit2: Niinpä, niitä vanhanajan rasvanippoja kaipaa tämäkin niinkuin moni muukin kestovoideltu ja ns huoltovapaa ? rakenne ajoneuvoissa..
         Tässä yksi postaus modernvespasta koskien MP3:n etupäätä
" ordered the greasing bolt with grease zerk from scooterwest and just did mine yesterday. I think 10000km is too long to wait to grease the bearings, so now i can do mine every 3000km or so just to make sure they stay lubed. I have about 40000km's on my 2008 and it does have a slight notch. after each greasing, it is significantly less."
« Viimeksi muokattu: 01.10.21 - klo:09:32 kirjoittanut viisnelonen »
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20731
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #21 : 01.10.21 - klo:09:28 »
Keulan paino ja pienempi pintapaine tekee siitä liukkaamman sateella kuten ratikkakaadossa oli, ehkä öljyäkin.
Trump is back!
Let`s go Brendon´!

Poissa Kaj

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Piaggio MP3 Yourban 300
« Vastaus #22 : 06.01.22 - klo:16:43 »
Kolmipyörä on aika hauska ajettava, etenkin aiempiin verrattuna (mm. Ducati Multistrada V4S, HD Road King, MV Agusta Turismo jne.), suosittelen koeajamaan avoimin mielin. En ole omastani luopumassa, mutta kyllä sitä kokeilla saa.