Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 22.04.15 - klo:08:17
Viestin sanoma oli hämmästys BMW:n koosta verrattuna vieressä seisoneisiin 1000 - 1200 cc moottoripyöriin. Mutta painaahan se C650GT tankattuna 260 kg ja onhan noita vieläkin suurempia skoottereita.

Painaahan se juu. Mun Sporttimalli jokusen kilon vähemmän, kuin GT. Isompi ja tehokkaampi nykyaikainen "nakupyörä" painaa vähemmän, joku tonninen reilu sataheppanen painaa 50 kiloa vähemmän. Varmaankin ostaisin ison nakupyörän muuten, en vaan tykkää olla kaiken tuulen ja muun roskan tuiverrettavana, skootterissa on paremmin suojassa ja nämä suojat sitä painoa lisäävät. Enkä tykkää vaihteiden räpläämisesta. Toisaalta, eilen ajaessani maanteillä pitkän lenkin, oli painosta kyllä vissi hyötykin, tuuli ei hevin heilutellut metsätaipaleelta avoimelle paikalle ajettaessa, kun päällä istui toistasataakiloinen minä.  ;) Me maxiskootteristit olemme pienen pieni vähemmistö, valtaosalla on "normaali" moottoripyörä. Meillä on täällä paikallinen kerho, jäseniä toistasataa, kahdella skootteri.... Mopo-osasto on erikseen. Toisaalta, tykkäsin aikanaan Vespastani hemmetisti, se on kauniskin, kuin mikä. Se vaan ei mitenkään puolla paikkaansa täällä hiekkateiden ja pitkien etäisyyksien maaseudulla. Että joillain möhkö, toisella taas jotain muuta.

Hyvää ajokautta vaan.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.04.15 - klo:11:57
Me maxiskootteristit olemme pienen pieni vähemmistö, valtaosalla on "normaali" moottoripyörä.

Näinhän se on, mutta kukin täällä taaplaa tavallaan - jopa ne "normaalit" motoristit ;) Itse ainakin valitsen vermeeni ihan tyystin omien tarpeitteni mukaan ja jos se on hieman valtavirrasta poikkeava, niin olkoon. Pääasia että itse olen valintoihini tyytyväinen :)

Vähän samalla tapaa tuossa hiljattain hommattiin asuntoauto. Eka ns. kunnollinen, joka on nyt sitten tarkoitus pitää talossa useampia vuosia. Tuossa oli aikaisemmin yksi wanha & halpa ihan kokeilu-mielessä, joten ihan täysin vihreänä tässä ei enää tuollakaan saralla liikkeellä olla. Mutta tämäpä yksilö sitten onkin osottautunut todellakin yksilöksi, kun sattuu meinaan olemaan ainut kpl Suomessa! :o Mutta so what, se tuota laitosta pahenna, vaan ehkä jopa päinvastoin. Eipähän ainakaan ole mikään tusina-tuote 8)

No ihan samalla tavalla se on tämä maxillakin cruisailu. Samanlaista ei ihan joka nurkalla vastaan tule, mutta laite tarjoaa silti todella mukavat kyydit ja se on juuri se koko tämän homman pääasia :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

Alla olevasta linkistä löytyy se "möhkö", jota itse himoitsen tällä hetkellä. Rahat ei vaan riitä alkuunkaan.

http://www.bcd-design.com/en/limited-series-tmax-trooper-design-by-bcd/

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 22.04.15 - klo:13:00
Alla olevasta linkistä löytyy se "möhkö", jota itse himoitsen tällä hetkellä. Rahat ei vaan riitä alkuunkaan.

http://www.bcd-design.com/en/limited-series-tmax-trooper-design-by-bcd/

T-maxeja on ollut myynnissä ylivuotisena sopuhintaan. Sellaisen näin viimeksi helmikuussa Vantaan Yamahacenterissä. Toki, onhan nämä skootterit suhteessa kalliimpia, kuin vastaavat samantehoiset "normaalit" moottoripyörät. Kaikkia ei ole laitettu edes nettimotoon myyntiin. Kannattaa pirautella laitetta myyviin liikkeisiin. Josko ne rahat riittäisi sittenkin? :)

pugt200

Juu, katselin paria T-maxia ja vähän ajettujen hinnat pyörivät ihan kohtuullisissa lukemissa (7-9 t€). Sitten vaan tuunausosia hakemaan.

Ihan näin pitkälle en aikoisi mennä mutta näissä on kyllä tyyliä.

http://sabrebiade.hubpages.com/hub/Japanese-Techno-Scooters

Trumpetti1

#35
Ennen vappua hain Kymco Xciting 500. Harmi, ettei oikein oo hupiajelukelejä ollut. 7 km työmatkaa lähinnä. 125cc jälkeen tuo on todella raskas pikkupyörittelyssä, mutta tiellä menee kuin juna. Huomenna tankille, niin saan laskettua kulutuksen. Kerron mielelläni lisää, jos joku on Kymcosta kiinnostunut.

Siispä lupaamiani kokemuksia: Kulutus hilkun alle 5l eli yllättävän paljon. Penkissä oleva kyttyrä saisi olla muutaman sentin taaempana, olen 184cm. Kylmänä sammuu joskus risteykseen, eli vähän joutuu kaasulla narraamaan, mutta vaiva poistuu muutaman kilometrin jälkeen. Olishan ruisku kai varmempi sen suhteen. Varoitusvalojen määrä aluksi hirvitti, taitaa olla reilu tiu, mutta eipä noista oo nähny kuin käsijarrun varoituksen. Ääni on mukava röpötys varsinkin löysätessä johonkin risteykseen. Olen käynyt muutamalla Vaasan tiistaikerhon ajelulla eikä kukaan oo kattonu kieroon, vaikka rivissä on kaikenkokoisia, pääasiassa isoja pyöriä. Mukana pysyy hyvin noilla tehoilla. Vasemmalle kallistaessa jalka raapaisee herkästi asfalttia, mutta mitäs väliä sillä on. Tosin jonkun ison perässä havaitsin, että 15´´ renkailla joutuu kallistamaan selkeästi reilummin. Huolto Yardessa maksoi 135€ eli työmäärään nähden hyvin kohtuullinen. Seuraava skode parin vuoden päästä on Kymco, tosin BMW GT pitää käydä ajamassa sitä ennen.

Vespister

On kyllä varmasti monia kiinostuneita kuulemaan kokemuksiasi Kymcosta.

Raportoi toki bensankulutuksesta ja ilmenneistä puutteista sun muusta yleisesti kiinnostavasta. Myös omasta mielipiteestäsi ja sen mahdollisesta muuttumisesta on hauska lukea.
Omituisestihan se on niin, että tänä vuonna ostettu " täydellinen skode" muuttuu kummasti kahdessa vuodessa sitruunaksi. Ihminen kun kyllästyy kaikkeen ja rupeaa sitten etsimään tuotteesta vikoja. Kas siten kun saa sopivan syyn hankkia taas uuden skoden!

Minusta vaihtoon riittää oikeasti rehellinen syy: "kyllästyin, aikansa kaikkea!"

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 07.06.15 - klo:19:50
Minusta vaihtoon riittää oikeasti rehellinen syy: "kyllästyin, aikansa kaikkea!"

Omakohtaisesti harmi vaan että tuossa kyllästymisen vaiheessa yleensä on ne korjauskohteet tullut jo kaikki läpikäytyä = vermeeseen on upotettu sievoinen summa euroja. Mutta kun se kyllästyminen vaan iskee, niin... :-\ Tosin nyt Hondan kanssa se vaan lojuu tuolla tallin nurkassa vieläkin talvisäilytyksessään. Ei vaan hotsita ajaa eikä sen koomin hommata mitään muutakaan tilalle ja mopon muuttamienn euroiksi on tällä hetkellä kiven alla jos meinaa edes kohtuullisen tukon setelirahaa saada. Olkoon tuolla tallissa, se siellä juuri leipää huuda :-[
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 07.06.15 - klo:21:10
Ei vaan hotsita ajaa

Revi vaan se kiusallakin ulos ja aja kierros, mieli on siitä metka että se voi muuttuakin ;-)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 08.06.15 - klo:13:52
mieli on siitä metka että se voi muuttuakin ;-)

Aivan ja siksipä siitä ei tuota myynti-ilmoakaan ole nykerretty, kyrsisi kuitenkin ennemmin tahi myöhemmin jos sen pois myisi ja ihan pakko olisi kohta taas saada uusi - ja ihan vastaavasti vain talliin turhanpantiksi nököttämään jos ei muuta ;)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 08.06.15 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 07.06.15 - klo:21:10
Ei vaan hotsita ajaa

Revi vaan se kiusallakin ulos ja aja kierros, mieli on siitä metka että se voi muuttuakin ;-)

Totta, useinkin ruokahalu kasvaa syödessä, ja hyvä "kattaus" auttaa  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Se, että hiipuvaa intoaan johonkin paikkaisi käymällä kaupassa, siihen en oikein usko. Moni tätä koittaa, on sitten kyse levysoittimesta, polkupyörästä, autosta, kamerasta, puhelimesta, puutarhasaksista tms, mutta usein se uusi laite auttaa hyvin hyhyeksi aikaa, jollei jopa negatiivisesti, kun tekohengitys ei onnistu ja päälle tulee vielä ostokrapulakin ;-)
Itse olen huomannut, että on parempi kun antaa hiipuisuuden olla, ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos ei aina ole yhtä intopiukassa kuin aijemmin oli. Tilanteet vaihtelee ja fiilikset myös. Meihin ihmisiin on sisäänrakenettu sitä "enemmän, pidemmälle, nopeammin" -ajattelua, ja jos siitä kelkasta tippuu/pääsee pois, aiheuttaa se hämmennyksen lisäksi myös masokistista huonoa omaatuntoa. Se on ymmärrettävää, mutta toki järjellä ajateltuna kovin turhaa.

pugt200

Itse vaihdoin kerralla 120 pollea ja 2,9 s nollasta sataan GT Vespan 20 polleen ja 15 s satkuun. Aluksi oli vaikeuksia mutta nyt riittäisi mopokin.

konenikkari

Niinpäs tuosta "enemmän, pidemmälle, nopeammin" tulee mieleen elämäni lähesparhaat naurut
Seitkytluvulla ajelessani turkkusse piänes lumisattes totesin että ihminen on laumaeläin.
Kurvista suoraan oli mennyt pellolle kymmenen muuta ajoneuvoa, jälkien perässä.
Ehkä monenkin olisi syytä pohtia, jos nykyinen harrastus ei tunnu mielekkäältä, lajin vaihtoa.
Purjeella varustetulla kanootilla matkanteko on myös  :D kokemisen arvoista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

#44
Noita perässähiihtäjiä on aina, jopa tuolla suolaisilla vesillä oli joskus vanavedessä tulevia kun olivat ensin vhf:llä kysyneet ; minne olette menossa. Viron vesillä vastikään yks finski hinaaja ajoi karille ( ns pohjakosketus ) kun ajeli toisen bukseerin perässä. Sattu vaaan oleen metrin enemmän syväystä..  ;D ;D ;D   vahingonilo on verovapaata nautintoa..
Edit: anteeksi tää ot mutta kun on niin mieluisa jutska.Vaikka entistä elämää onkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250