Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Elyseo

Aloittaja Steelwing, 19.03.08 - klo:18:25

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Ei sitä poistoproppua löydy , kun sitä ei ole.
Taitaa useammassakin Peugeotissa olla tilanne sama. Vaihteistoöljy " kestää mopon käyttöiän"
Sama tilanne SpeedFight 2. Kun tein moottoriremontin k. o. moottoriin , niin koneen ollessa pöydällä , vaihdoin myös peräöljyn. Kirkasta oli öljy , joten vaihto oli melko tarpeeton.
Olisi mielenkiintoista tietää , mitä öljyä ne tehtaalla laittaa näihin n.s. ikuisiin öljyihin !.
Toisaalta monissa merkeissä myös kiinalaiset , joissa peräöljyn vaihtosuositus on 5000-6000 km., noiden kilometrien jälkeen öljy ainakin väriltään on kirkasta , miten voiteluominaisuus , onko heikentynyt ?
4-Tahtimoottorissahan  moottoriöljy on mustaa , jo muutaman kilometrin ajon jälkeen.

Coastside

#16
Voihan sen poistoaukon tehdä. Alimman kiinnityspultin kautta niin että ottaa irti ja tremelöi 2-3 mm kanavan sen kautta vaihteen puolelle. Porallakin voi onnistua. Pultti tukkii sen kun on ruuvattu kiinni.

https://www.ebay.it/itm/COUVERCLE-TRANSMISSION-pr-PEUGEOT-SF2-TKR-ref-729792-PE729792-NEUF-ORIGINAL-/401273211810

Esimerkiksi tuossa on alin kuin aateltu siihen.

Tiedän mitä ne on sillä ajatelleet. Se pakottaa välillä katsomaan vaihteen kuntoa kun on pakko avata jo öljynvaihtoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mietin saisko imettyä jollakin masiinalla öljyt pellolle..varmaan helpoin se täyttökorkki irti ja skootteri katolleen tyhjennyksen ajaksi. onks tossa silleen että täyttökorkki on myös se täyttöraja, eli siis kun öljyä valuu pihalle niin öljyä on tarpeeksi? öljyn tuhlausta se on mutta senhä sais että puskee uutta öljyä ja samalla poistuu uutta sekä vanhaa pellolle. kiinalaisissa ei tosiaan laadukkaat peräöljyt väriä muuta ainakaan vuodessa. ne ensiöljyt ollut jotaki ihme kuraa ne ainakin kannattaa vaihtaa pois. kai lähinnä jos huohotuksen kautta pääsee vettä sinne niin ne on hyvä vaihtaa aika ajoin.

PappaSkootteri

#18
Mulla on sellainen 100ml ruutta jolla toki voi imeäkkin öljyä esim öljy pullosta ennen kuin tähtää letkun täyttöreikään... Pitää illalla kokeilla tyhjätä täyttöreiän kautta ja katsoa paljonko saa pois jolloin voi tutustua myös että kun täyttää saman määrän
Nyt kun sama määrä lisätty pois saadun tilalle voi kokeilla myös että kuinka paljon lisäämällä tulee täyttöaukosta ylitse... Vaikeasti selitin mutta koettakaa ymmärtää tapa millä haen normi määrän ja täyttöaukon "välistä" tilavuutta ellei se täyttöaukko olisikin ehkä myös max yläraja, illalla ollaan viisaampia 😁
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

joni_k

hokasin idean kyllä. ite oon kanssa noita ruuttia joskus käyttäny kun ei jaksa tota sähköistä käyttää. ainoa ongelma löytyykö tarpeeksi ohutta letkua että saa sen perän pohjalle. kattoo vaan että perä on edes huoneenlämpöinen muuten aika jäykkää se öljy imeskellä pihalle. kyllä se öljy riittävästi vaihtuu kun imasee kaikki ja uutta sisään. sitten vaikka pyörittelee perää ja vaihtaa uudelleen jos mietityttää.

PappaSkootteri

Täyttöaukko on (ilmeisesti) yläraja koska muutama tippa tuli ulos kun avasin.
Imeminen ei onnistu täyttöaukosta koska n. 10-13mm sisäpuolella on seinä vastassa ja "mikään" letku ei oikein käänny ennen sitä seinämää alaspäin 😪 harmi sinänsä.
Painoin kuitenkin desin uutta öljyä ja sen verran sieltä tuli uloskin 😁 olkoon noin koska eihän ranskalainen ingenjööri voi väärässä olla 🙄
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

PappaSkootteri

#21
Eilen etsin vikaa kun jarruvaloa ei löytynyt, toki uusin kummatkin kytkimet (Elfing 10€/kpl) ja se toimi kun mopo ei ollut käynnissä mutta käynnistyksen jälkeen ei  :'(
Epäilin jotain liitosta ja lähdin purkamaan johtonippua teipeistä... hitto mikä homma  :o
Suunnilleen kaiken purin ja vika löytyi maajohdon  nipusta johon kaikki miinusjohdot menevät myös suoraan akulta eli maadoitukseen ei missään käytetä runkoa, ihmeellistä mutta totta... no siis koko liitos oli huonosti nipussa ja kuorin hieman johtoja lisää sekä juotin tinalla huolellisesti niin arvot rupesi toimimaan  hyvä minä...
Niin ja samalla etsin ihmetellen miksi etuparkit ei toimi  ;D niin löytyi siihenkin syy, ei niitä ole koskaan kytkettykään toimimaan kun ei ole johtoa liittimessä... no nyt ne toimii  ;)
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T