Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tyypit vedetty BMW C600 sport

Aloittaja kales, 29.08.12 - klo:15:53

« edellinen - seuraava »

pugt200

Tarvikelaseissa on yleensä mainittu nopeusrajoitus, samoin kuin sivulaukuissa ja tavaratelineissä.

sepmur

Joo voi olla näin mutta isommilla pyörillä ei ole vaikutusta juurikaan missä asennossa tuo visiiri on. EN tiedä myöskään kuinka hyvin toimii toi C650GT sähkövisiiri.
Pitäsköhän kokeilla laittaa takas alkuperäinen visiiri ja katsoa mikä on ero?
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

sepmur

Tänään ajelin n.300km alkuperäisellä visiirillä. Toimi todellä hyvin mutta taas tuuli suhisi korvissa. Olisi kiva kuulla miten GT visiiri toimii siis se sähköinen
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

Wanhapappa

#93
Lainaus käyttäjältä: sepmur - 28.05.15 - klo:23:13
Tänään ajelin n.300km alkuperäisellä visiirillä. Toimi todellä hyvin mutta taas tuuli suhisi korvissa. Olisi kiva kuulla miten GT visiiri toimii siis se sähköinen

Missä asennossa pidit visiiriä? Itse ajelin eilen vanha marketista ostettu avokypärä päässäni lisänä korvatulpat, voi sitä suhinaa! Vielä tuonne kahdeksaankymppiin suhina oli siedettävää, siitä vauhtia lisätessä suhina kasvoi sietämättömäksi ja perille päästyä korvissa tinnitti. Sanoisin, että suhinat korvissa johtuu ennemminkin kypärävalinnasta, kuin tuulilasista. Normaalisti käytän Scorpion-kypärää ja on erittäin hiljainen. Ostin sen täältä: http://www.hanx.fi
Tässä vielä hyväksi havaittu malli: Scorpion Exo-910 Air Solid
Ehkäpä täältä löytyy kypäräkeskusteluja muualtakin...?

sepmur

Moi,

nyt olen pitänyt sitä Ylä-asennossa.
Kypäränä minulla pitäisi olla todella hiljainen N104 evo joka on Nolanin tekemä.

Ajattelin vaan et olisi kiva kuulla miten tuo C650GT visiiri toimii koska se isompi ja ehkäpä hieman tukevampi.

Olisihan se kiva kun sais vaikka jälkiasennussarjana tuon sähkävisiirin sporttiin;)
BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

Pietun

Itsellä myös tuo MBW C600 johon vakiotuulilasiin laitoin Givin Airflown ja toimii hienosti. Airflow tulee n. 5 cm vakio lasin yli ja täysin hiljaista ei suhinaa. Ei siis tarvitse pitää tulppia korvissa. Normi moottoritie nopeuksissa lasi vähän taipuu, mutta siinä kaikki. Voin suositella. Facebookista löytyy BMW GT650 / C600 sport sivusto sillä on vähän kaikkea. Mm kuvaa kun sportilla ajetaan 210 km/h. Löytypä sieltä kuva mun menopelistäkin.

sepmur

Hei,

mistä ostit airflow ja minkähintainen.

Haittaakos se kun 2 pleksiä päällekäin..

BMW C650 GT High Line 2016
BMW C600 Sport High Line 2014
Vespa GTS 300 Super vm2012
KTM 200 EXC 2006
Kymco Agility City 50 2010

pugt200

Noin 700 km takana C600 Sportilla. Hienoissa keleissä sain Bemaria kokeilla ja ihan mukavaa oli. Mitään suurta omistamisenhalua ei syntynyt mutta ihan positiivinen laite se kaikenkaikkiaan on. Varusteet ovat ylelliset ja varsinkin penkinlämmittimellä oli käyttöä aamuisin ja iltaisin. Kulutus jäi pikkuteillä alle neljän litran keskinopeudella n 60 km/h. Tehoja ei Suomen teillä pysty hyödyntämään kun kierroksia ei saanut millään lähellekään maksimeja. Pikkuteillä kruisailtiin 4-5 tonnilla eli melkein tyhjäkäynnillä. Ajettavuus motarilla oli hienoa mutta etupyörä otti tosi herkästi uriin ja pikkuteillä sai varoa paikkausten reunoja , joista pyörä muutti suuntaa joka kerta. Koneen ääni oli myös pieni pettymys, aivan kuin pienessä traktorissa.

Wanhapappa

Kävitkös hakemassa sen Aarbiken pelin, sitä kerroit tiedustelleesi? Mitkähän renkaat ja minkälaiset paineet sulla niissä renkaissa on? Oma pyöräni ei reagoi kovinkaan uriin ja asfaltin paikkauksiin, keposesti menee niiden yli. Tehojahan siinä on kivasti, ei sillä tarvitse jaloissa olla, varsinkin, kun sillä todella helposti voi ajaa suurempiakin nopeuksia. Tarton reissulla ajettiin isoakovaa ( letkan vetäjällä oli tuli hännän alla  ;) ) , kulutus oli 4,3, yksin ajellessa norminopeuksilla jää kulutus siihen neljään litraan, karvan allekkin. Koneen ääni omalla putkella on pehmeän hiljainen, ei herätä mitään pahennusta ainakaan naapureissa. Jousitus on jäykähkö, takajousi helposti säädettävissä. Onnea hankinnalle, vie ehkä hetken, ennen kuin totut siihen. Kunhan kokeilet hiekkateitä, huomaat sen ominaisuudet sielläkin. Itse tein eilen sellaisen 150 kilometrin lenkin enimmäkseen hiekkateillä. Kirjoittelehan kokemuksistasi.

pugt200

#99
Ajelin vuokrapyörällä viikonlopun. Rengaspaineet olivat 2.6+2.8 mutta enpä katsonut mitkä gummit. Jousitus oli tosiaan kova 75 kiloisen alla. Hiekkatietä ajelin n 10 km mutta se lähinnä hirvitti. Niitä renkaita ei todellakaan ollut tehty savitielle, jossa oli isorakeista irtosoraa. Painava pyörä, jossa on tonnin omavastuu...juu ei soralle. Bemari on tehty matkailuun ja kaipa tuolla kaupungissakin pärjää mutta mukavampiakin pyöriä ruuhkiin on.

Wanhapappa

Sitä kun on kokeillut hiekkateitä ensin 12" pyörillä Vespalla, sitten 14" pyörillä Peugeotilla ja nyt 15" pyörillä Bemarilla, on jokainen harppaus iso ja aina parempaan. Kokeilin muutaman kymmentä kilometriä kaverin enduroa, onhan se tehty juurikin sorateille. Soratiet vaativat runsaasti tottumusta, suoraan kestopäällysteiltä irtosoralle voi tuo tie olla hirvitys joillekkin. Täällä on käynyt kavereita jos minkäkinlaisella kulkineella ja onhan soratiet heille hirvitys.

Et sitten saanut itselles sellaista tunnetta, että ostaisit itelles?

pugt200

Ei tullut hinkua omistamiseen vaikka ihan hieno pelihän se on. Odotin ehkä vähän "ylellisempää" kokonaisuutta, pehmeämpää kulkua ja sivistyneempää moottoria. Varusteita oli mukavasti mutta mittaristossa oli välillä niin pientä pränttiä, ettei ilman lukulaseja nähnyt. :)

pekka

#102
Mistäs Bemmiin jarrupalat? Ehdotuksia? Orkkikisia verkkokaupassa?


EDIT: 27.8.2015: Bike Teamissa ei ollut. Motonetissä ja Storm-Motorissa löytyy hyllystä.
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

Old School

#103
Yritän nostaa täällä BMW - maxiskootterikeskustelua, kun tein tänään kaupat 650 GT:stä ensi kesää silmällä pitäen. Koeajolenkin jälkeen kävi tosiaan ns. vanhanaikaisesti, eli tykkäsin niin paljon, että piti alkaa papereita tekemään.  :)

Näitä kyllä kesällä näin Stadin ja Porvoon alueilla silloin tällöin, mutta eihän Bemarin maxi mikään kovin yleinen ole, ylellinen kyllä. Toki moni saattaa sanoa, että samaan hintaan saa jo ison prätkän, totta kyllä, mutta se on kuitenkin eri asia. Itse olen jo ensi kesänä virallisesti eläkeläinen ja iän myötä olen oppinut arvostamaan mukavuutta yhä enemmän. Toisaalta on myös enemmän aikaa ajella.

Mietin, että pitäisikö sittenkin avata ihan uusi aihe BMW:n maxiskoottereille?
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: kales - 29.08.12 - klo:15:53Tuntuu pieniltä noi skodut mutta paras ajamani kaikista toimii jousitus variaattori ja moottorissakin puhtia.
Aika hyvä vielä huippunopeudessakin.On tullu kokeiltua piikkisestä asti kaikki mahdolliset merkit niin kyllä toi Bemu olis se minkä hankkisin.

Ootko koeajanut GT versiota? Sellainen hakusessa, ison K13GT:n tilalle.
Ei mopolla mahottomia