Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kadonneen kipinän metsästystä (yleisiä ohjeita vian paikantamiseen)

Aloittaja Scuuter, 22.06.12 - klo:00:05

« edellinen - seuraava »

l4t3z11

#120
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.10.19 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: l4t3z11 - 22.10.19 - klo:10:42
Jogr ei vieläkään toimi, käynnistyy hyvin, käy tyhjäkäyntiä mutta kierroksilla katkoo sytytystä!

Vaihdettua osaa:
Akussa on virtaa hyvin.
Virtalukko uus, toimiva.
Uus staattori + uus magneetto / Kiila.
lohkon tiiviste uusittu, kannentiiviste vaihd.
Uus Cdi boksi, vanhalla ei käynnistynyt..
Uus puola, tulpanjohto, tulppa..
Maadoitus johdot laitettu moottorista runkoon..
jännitteen säätimen kun ottaa irti, ei vaikutusta käyntiin?

::) ::)


Akulta lähtevissä paksuissa johdoissa taitaa olla jatkoliitin, yhdistääkö se varmasti,
toimiiko laitteessa normaalisti jarruvalo ja esim äänimerkki, vai katkooko nekin käydessä.
Pistä kuva laitteen CDI:stä

Jännitteen säätimen piuhat oli ainakin asennettu väärin koska punainen & keltapunainen virtapiuha oli valkoisen ja mustan paikalla eli maadoitus staattorille, ihmettelin kun akun plus navan otti irti käydessä ni skootteri sammui samantien, virtalukko toimii normaalisti vaikka miten johtoja tutkinu.. Cdi boksi on isokokoinen DC sähköillä oleva eli uudenmalliset sähköt.. Staattori on uus, johdot menee oikein ja liitin kunnolla, Startin piuhat olivat irti, laitoin maadoituksen takaisin paikalleen, jarruvalo ei toimi koska ei ole edes johtoja siihen kahvaan.. Äänimerkki oli kiinni, painoin tööttiä ni skootteri sammui.. Otin kokonaa pois käytöstä!

Alkaa pikkuhiljaa olemaa keinot vähissä että mikä skootteria vaivaa :/

konenikkari

Mulla oli yhteen roxiin asennettu tarvike johtosarja, sillä ei toiminut ollenkaan,
kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun kaasua käänsi, paloi sulake.
Minkäkokoinen sulake sulla on paikoillaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

l4t3z11

#122
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.10.19 - klo:10:21
Mulla oli yhteen roxiin asennettu tarvike johtosarja, sillä ei toiminut ollenkaan,
kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun kaasua käänsi, paloi sulake.
Minkäkokoinen sulake sulla on paikoillaan.

Sulake on 25amp... ihmettelin itsekkin miksi noin iso, voisin tänää kokeilla 8amp, eli alkuperäisellä ja kattoa hajooko.

l4t3z11

Vaihdoin eilen sulakkeen 7,5amp.. ei hajonnut, jännitteensäätimen otin irti käynnissä ja ei mitää vaikutusta katkomiseen.. maajohdon laitoin paremmin, ei vaikutusta.. kaasari putsattu.. tulppa vaihdettu, ei vaikutusta.. epäilen itse sitä kalleinta osaa eli sähkösarjassa vikaa.. uus sähkösarja maksaa 220e... kai se on viimeinen mitä pystyy enää vaihtamaan, jos ei sit ala toimimaan ni varmaa parempi luovuttaa, kaikki muu tähän on vaihdettuna!  >:( >:(

Sepi6

Se sähkösarjan korjaaminen on pitkäpiimäistä hommaa mutta tehtävissä kovalla työllä ja vaivalla. Option on hommata sähkösarja puretusta skopasta joka irtoaa varmaan edukkaammin kuin tuo 220.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Minkä kokoinen pääsuutin, missä asennossa luistin neula on,
onko alkuperäinen suodatinkotelo paikoillaan.
On ko ko. laite sinulla ollessa koskaan käynyt kunnolla.
Kerro vähän historiaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Pakko vielä kysyy, millä varmistit akun kunnon? Jäi häiritsemää tuo. "painoin tööttiä, niin sammui"

Coastside

#127
Yksi keino varmistaa se ettei johtosarja ole viallinen, on ohittaa se omilla johdoilla. Haaroittaa käyttämällä nuppineuloja jottei tee isoa muutosta turhaan. CDI: liitin on hankalin korvata mutta onnistuu kutistesukilla sen pinneihin. Johdot sukilla paikoilleen ja kuumentaa ja vedonpoisto teipillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#128
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.10.19 - klo:08:34
Minkä kokoinen pääsuutin, missä asennossa luistin neula on,
onko alkuperäinen suodatinkotelo paikoillaan.
On ko ko. laite sinulla ollessa koskaan käynyt kunnolla.
Kerro vähän historiaa.

Toimiiko lataus, toimiiko starttimoottori jne.

Kaksitahtisessa pätkiminen voi johtua myös ylenmäärin laihasta seoksesta,
kun palamiskelpoinen seos ei riitä jokaiselle kierrokselle,
viisas kaksitahti kun palauttaa pakoputkestaan aina osan palamattomastakin seoksesta, palotilaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

l4t3z11

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.10.19 - klo:08:34
Minkä kokoinen pääsuutin, missä asennossa luistin neula on,
onko alkuperäinen suodatinkotelo paikoillaan.
On ko ko. laite sinulla ollessa koskaan käynyt kunnolla.
Kerro vähän historiaa.

Ostin tämän tälläisenään, eli käynnistyy joo mutta ei vain anna kierroksia.. katkoo, vaihtanu aika paljon uutta osaa ja tutkinu sähkösarjaa, liitokset käyny läpi ja tarkistanu että kunnolla kiinni.. 120 pääsuutin, 24mm pwk kaasari, ei suodatinta, ei vaikutusta vaikka olisi paikallaan..

70cc sylinterisarja, stage6 pro replica tehari, polini etuvari, stage6 sport pro kytkinsetti.. vahv. hihna.. stefat ja laakerit uusittu.

l4t3z11

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 25.10.19 - klo:13:39
Pakko vielä kysyy, millä varmistit akun kunnon? Jäi häiritsemää tuo. "painoin tööttiä, niin sammui"

Akku vaihdettu, toimiva.. voin kokeilla vielä toisellakin.. otin töötin johdot pois käytöstä!

l4t3z11

#131
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 26.10.19 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.10.19 - klo:08:34
Minkä kokoinen pääsuutin, missä asennossa luistin neula on,
onko alkuperäinen suodatinkotelo paikoillaan.
On ko ko. laite sinulla ollessa koskaan käynyt kunnolla.
Kerro vähän historiaa.

Toimiiko lataus, toimiiko starttimoottori jne.

Kaksitahtisessa pätkiminen voi johtua myös ylenmäärin laihasta seoksesta,
kun palamiskelpoinen seos ei riitä jokaiselle kierrokselle,
viisas kaksitahti kun palauttaa pakoputkestaan aina osan palamattomastakin seoksesta, palotilaan.

Starttimoottori otettu kokonaan pois käytöstä, maapiuhat paikallaan kyllä koneesta runkoon..?
Latauksen voisin kyllä tarkistaa että akku ottaa virtaa vastaa.. skootteri toimii kyllä ihan samalla tavalla oli sit jännitteensäädin paikallaa tai johdot irrotettuna :/

Akusta ottaa plus irti käynnissä ni koko skootteri sammuu?

Coastside

#132
Kun noita mekaanisia muutoksia on pohjina, olisi hyvä tarkistaa että se puoli on kunnossa. Koska se käynnistyy, on sähköpuoli ilmeisen kunnossa. Putken ja pytyn yhteensopivuuskin vaikuttaa tai ainakin se jos mäntä on väärin päin.

Yleensä näissä "mitä ihmettä" tapauksissa uskotaan, eikä tarkisteta jotain osaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

l4t3z11

#133
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.10.19 - klo:10:06
Kun noita mekaanisia muutoksia on pohjina, olisi hyvä tarkistaa että se puoli on kunnossa. Koska se käynnistyy, on sähköpuoli ilmeisen kunnossa. Putken ja pytyn yhteensopivuuskin vaikuttaa tai ainakin se jos mäntä on väärin päin.

Yleensä näissä "mitä ihmettä" tapauksissa uskotaan, eikä tarkisteta jotain osaa.

Viime viikonloppuna tuli kyllä vaihdettua lohkoja koska alkuperäisestä motista magneeton puolelta kampiakselista meni kierteet...

Vaihdoin ehjät lohkot missä kampiakseli paikallaan, 70cc viritekniikka kokonaan irti, putsausta & kasaus toiseen moottoriin uusilla tiivisteillä, mäntä on asennettu oikeinpäin eli nuoli pakoaukkoon, tekniikalla ajettu tosiaan vain 600km ja hyvässä kunnossa osat olivatkin, sisäänajosta siis ruvennut vain katkomaan sytytystä :(

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04