Yksinkertaisen nerokkaan tasapainoituslaitteen näin v.1976
saab valmetin autotehtaalla, jossa vanne renkaineen asetettiin kyljellään, keskiöstään
piikin päälle
Rengas vanne yhdistelmän päälle asetetiin ympyrä vesivaaka,
jota käytetään mm. keittiökaluste asennuksissa.
pyöriä tuli liukuhihnavauhtia n. 3 minuutissa
Tyttö asetti pyörän tikun nokkaan, katsoi vesivaakaa,
löi yleensä jollekin puolelle vannetta painon n.5g
jos meni paljon yli pyörä siirrettiin uudelleen renkaan asennukseen tai vanne hylättiin.
Jossa vanteen tasapaino tarkastettiin ja jos oli hyvä, asennettiin uusi rengas.
esimerkki regas vesivaa´sta
https://www.motonet.fi/fi/tuote/452713/Caravan-vesivaaka-pyorea?gclid=EAIaIQobChMImr-ZidyF8gIV9EaRBR2qDgmHEAQYASABEgK0sfD_BwEKovinkaan moni tuon ajan "saabistista" ei valittanut uuden autonsa renkaiden tasapaino ongelmista
