Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keskustelua kypäristä (minkä kypärän ostaisi?)

Aloittaja Jkarha, 26.08.07 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

oskuk

Ja hyvässä lykyssä ulkomaille palautetun kaman onnistuu tosiaan omalla kustannuksella palauttamaan, ja rahatkin voivat tulla, joskus jotpa vuoden päästä, 76 emailin jälkeen ;-)

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 28.05.15 - klo:11:24
Ja hyvässä lykyssä ulkomaille palautetun kaman onnistuu tosiaan omalla kustannuksella palauttamaan, ja rahatkin voivat tulla, joskus jotpa vuoden päästä, 76 emailin jälkeen ;-)

Nettikaupoista ostelen itse kaikenlaista, en koskaan kuitenkaan sellaista, joka vaatii sovitusta. Näihin kuuluu siis kaikenlaiset asusteet ja tietenkin kypärät. Yleensä hiemankaan arvokkaammat tavarat vaativat aiempaa tutustumista tuotteeseen ennen nettiostoa, ettei tarvitse palauttaa. Palautus voi olla juuri kuvaamasi kaltainen, onneksi ei ole tarvinnut palauttaa.

KaisaK

Tällä kertaa nettikauppauhkapeli kannatti  ::) Caberg saapui tänään kotiovelle ja istui hyvin päähän. Aurinkovisiirikin osui kohdalleen eikä alareuna jää ärsyttävästi näkökentän reunaan. Sit vaan isäntää patistamaan että vieppäs mut testilenkille...

mao

Kellään kokemusta Airoh S5 kypärästä?
Itseäni kiinnostisi hankkia kyseinen kypärä. Löytyy irroitettava visiiri  ja lippa sekä aurinkovisiiri. KP foorumilla on muutama kommentti, eikä nyt hirveästi haukkuneet.
Täytyy käydä testaamassa kun käyn seuraavan kerran kaupunkissa.

Pate05

Lainaus käyttäjältä: mao - 03.06.15 - klo:10:05
KP foorumilla on muutama kommentti, eikä nyt hirveästi haukkuneet.
KP ? Kurapyörä foorumi ? Jos sieltä niin terve vaan sullekin.

En alkanut lukemaan koko topiccia läpi mutta onko tälläisestä kypärästä kokemuksia ?
Tuota pääsisi kokeilemaan kun on kohtuullisen matkan päässä.
http://www.storm-motor.fi/ajovarusteet/kyparat/avokyparat/nolan-n21/n21-visor-duetto-008-l/

Vespister

Kolaritilanteessa isku kohdistuu todennäköisimmin alakasvoihin. Ja juuri tämän tärkeän kohdan avokypärä jättää suojaamatta.
Mutta jos tuon tosiasian hyväksyy ja haluaa riskin ottaa, niin onhan tuo nätti kypärä.

Pate05

Olet niin oikeassa avokypärän suojaamattomuudesta kasvojen alaosan suhteen mutta kun tyyli ja suojaavuus pitäisi sovittaa yhteen niin kompromisseja joutuu silloin hyväksymään. Likalle tuota ajattelin ja hän sen myös hyväksyi värin ja ulkonäön suhteen. Umpipottaa ei suostu päähänsä laittamaan paitsi silloin jos mun kyytiin tulee. Itselläni on moottoripyöräillessä lipallinen umpipotta, XLite 551 mutta on se kuuma kaupunkivauhdeissa.

oskuk

Jos ihminen hyväksyy alleen turvattoman kaksipyöräisen, niin kypärän tyypin valinta on kokopaketissa enää 0,0765% vaikutus. Ihmiset vaan ovat herkästi selaisia, että sen sijaan että lopetettaisiin tupakointi, luetaan niitä tervapitoisuuksia ja poltetaan kevyempää kolme kertaa enemmän...

viisnelonen

Rullaluistimet,sukset,polkupyörä,tikkaat,minisukset,luistimet,nastattomat jalkineet talvella,nestekaasu,savusauna,puulämmitys ja muut tulisijat,uinti,sukellus jne.. tuossa muutamia monien mielestä turvattomia asioita. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Esim tikkaat on oikeen työsuojeluporukan pannassa. Ihminen on kummallinen otus.
Mun mielestä skodulla ajaminen ei ole juuri fillarointia kummempaa, osaamisesta riippuen. Polkupyörällä olen loukannut itseäni useammin/pahemmin kuin skodulla/MPllä/mopolla
Käytän kypärää ja kummatkin versiot on, taidan ostaa vielä avattavankin..   
Ajakaa ja nauttikaa, tästä hommastahan ei kuitenkaan selviä terveenä eikä edes hengissä, elämästä siis.   :o
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 11.06.15 - klo:08:17
Rullaluistimet,sukset,polkupyörä,tikkaat,minisukset,luistimet,nastattomat jalkineet talvella,nestekaasu,savusauna,puulämmitys ja muut tulisijat,uinti,sukellus jne.. tuossa muutamia monien mielestä turvattomia asioita. Listaa vois jatkaa loputtomiin.
Esim tikkaat on oikeen työsuojeluporukan pannassa. Ihminen on kummallinen otus.
Mun mielestä skodulla ajaminen ei ole juuri fillarointia kummempaa, osaamisesta riippuen. Polkupyörällä olen loukannut itseäni useammin/pahemmin kuin skodulla/MPllä/mopolla
Käytän kypärää ja kummatkin versiot on, taidan ostaa vielä avattavankin..   
Ajakaa ja nauttikaa, tästä hommastahan ei kuitenkaan selviä terveenä eikä edes hengissä, elämästä siis.   :o

Asiassahan on hauska konteksi,, Esim olen nähnyt teinien ajavan skootterilla/mopolla kypärä päässä. Olen myös tavannut samaisia teinejä ajelemassa fillarilla, ilman kypärää.... selityksenä "se ei ole coolia, tukka menee sekaisin"... Jokin idea siinä on, en vain keksi... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

oskuk

Nykynuoret ovatkin fiksuja, aikustuvat kovin nopeasti.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 16.06.15 - klo:17:57
Nykynuoret ovatkin fiksuja, aikustuvat kovin nopeasti.

Totta, huolestuttavan nopeasti, lapsuuden pitäsikin olla, lakiin kirjattu oikeus. :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Ostinpa pitkästä aikaa kypärän HJC CS12 visiirinä kelkkakäyttöön suunniteltu kaksikerrosvisiiri hyvällä tuuletuksella. Jos ei nyt sadepäivinäkään huurtuisi niin helposti. Vanhasta potasta jo aika jätti,oli ikävä kyllä päässyt täytteet homeeseen, ilmeisesti kuivatus ei ollut niin priimaa aikoinaan.. 
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

r2

Lainaus käyttäjältä: KaisaK - 02.06.15 - klo:15:50
Tällä kertaa nettikauppauhkapeli kannatti  ::) Caberg saapui tänään kotiovelle ja istui hyvin päähän...
Täällä myös riskinotto osui nappiin. Perijätär sai UPS:n hepulta odotetun laatikon jossa oli sisällä Cabergin Duke. Ja vielä haluamallaan värillä, valkea pohjaväri mustilla tehosteraidoilla eli Booster joka poistuu valikoimista eikä sitä väriä saa enää Suomesta kuin tilaamalla joten ihan sama vaikka tilaa suoraan ulkomailta. Pinlock, aurinkovisiiri ja puhelinvalmius. Mitäpä sitä muuta mopotyttö kaipaisi kypärältä? Hattu on siis avattava ja tuntuma on laadukas vaikken sitä voikaan sovittaa tällä kanisterin kokoisella päällä. Hänelle kuulemma käy hyvin ja onneksi tytär on pitänyt äitinsä Nolania opetuslupa -ajelujen aikana joten on vertailupohjaa.
Tämä tapahtui siis eilen joka taisi muutenkin olla hänelle joulun veroinen päivä, kun käsittelykoe meni hyvin ja nyt neitokaisella on sitten väliaikainen ajolupa taskussa...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

pera8x

ammattikoulu ajoilta tuttu opettajani ajoi jonkun kolarin, vai kaatuko sitten muuten vaan. no, kuitenkin custom tyylisellä pyörällä ajoi ja päässä avopotta, koska se kuuluu tohon customi henkeen. sitten se kaatusi ja telo leukansa kait jotenkin aika pahasti. sitten, kun seuraavan kerran näin tätä tuttavaa, niin kertoi tämän tarinan ja sen jälkeen ajellut vaan umpikypärällä, vaikkei olekkaan niin coolin näkönen customin päällä.

mulla on crossipottia ja sitten umpikypäröitä. melkein jotain merkkikypäröitä suosittelen turvallisuuden takia. jotenkin en vaan luota kiinalaiseen kypärään.. avopottia ei enää ole, hukkunut jonnekkin aikojen saatossa.