Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Kvaere

pitäiskö olla suppilo mukana
Kymco Agility 125

mopotinx3

Ajattelin nuukana miehenä valmistaa takalaukun telineen itse. Mutta mistä saisi paksuseinämäistä 8mm sisämittaista putkea? Ohutseinämäistä saa helposti kaupoista. Vesijohtoputki on liian paksua, sitä olen hommannut romiksesta auton vetokoukun holkkeja varten. Noin 70 euroa teline maksaisi valmiina. Kerran vastaavassa tilanteessa sain värkin ulko-oven saranasta, mutta ne on loppu
Gilera Runner Black Soul

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

mopotinx3

Kiitoa vinkistä. Käyn ensin  harhailemassa Puuilossa, kun sinne on muutenkin asiaa. Kenties siellä on jotain sopivaa.
Gilera Runner Black Soul

mopotinx3

Pisla nostosarana 8mm saranatapilla tarttui haaviin, kympin kustansi. Kyllä siinä on 4 tukevaa hylsyä, jotka hitsaan kansiosaan.
Gilera Runner Black Soul

romubws

vielä koitan tästä sähkövikasesta romusta kysellä, että mikäs vois olla bw's kun staattorilta ei valkosesta tai keltasesta johdosta suostu tulla virtaa

kahella staattorilla kokeiltu kun toisessa ei enää näyttäny mitään vastusta, laitoin toisen staattorin jossa oli 0.7 eikä siltikään lähtenyt toimimaan, ja nyt pari päivää ollut kiinni niin enää 0.1 Ohmia

mikä näitä staattoreita hajottaa?
ei saa myöskään kipinää ilman akkua vaikka pitäisi

Coastside

Palstalla oli yksi tapaus missä korjaaja tunsi sähköt muttei mekaniikkaa. Koetti pulteilla lukita tai jopa työntää ulos kiekon staattoria vasten ja rikkoi johdot käämeistä.

Toinen virhe on unohtaa staattorin maadoitus, joka voi olla suoraan lohkoon tai johdolla.

Maadoitusliittimen hapettuma on yleisin sähkövika jota ei ymmärretä tarkistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

romubws

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.07.24 - klo:10:05Palstalla oli yksi tapaus missä korjaaja tunsi sähköt muttei mekaniikkaa. Koetti pulteilla lukita tai jopa työntää ulos kiekon staattoria vasten ja rikkoi johdot käämeistä.

Toinen virhe on unohtaa staattorin maadoitus, joka voi olla suoraan lohkoon tai johdolla.

Maadoitusliittimen hapettuma on yleisin sähkövika jota ei ymmärretä tarkistaa.

oon just lisämaajohdot tehny ja muutenki liittimiä vaihtanu että ei varmaan siitä, mutta miten se staattori siis maadotettais?

Coastside

Jotain on jäänyt uskon varaan? Mopojen sähköt ovat hyvin yksinkertaiset mittailla ja tarkistella että loputtomien ongelmien syy on uskoa vikapaikan olevan kunnossa.

romubws

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.07.24 - klo:15:27Jotain on jäänyt uskon varaan? Mopojen sähköt ovat hyvin yksinkertaiset mittailla ja tarkistella että loputtomien ongelmien syy on uskoa vikapaikan olevan kunnossa.

no oon mittaillu et ottaa hyvi maihin ne maadotukset, pitää varmaa uus staattori taas hommata ja kokeilla jos lähtis toimimaan.. ihmetyttää vaan kun toinen noista staattoreista suht uus ja vastukset vaan häviää vaikkei mitään ulkosia vaurioita näy
pitäiskö sillekki joku lisämaa tehä

Kari69

En tiedä mistä merkistä on kysymys ja onko erilaisia kytkentöjä. Katsoin Kymco Agilityn ja Super 8:n kytkentää. Niissä staattori ei ole maadotettu. Staattorin on kela, jonka kummastakin päästä lähtee johto, joka menee jännitteen säätimelle. Sinnehän menee vaihtovirtaa, joten säädin ei ole pelkkä säädin vaan myös tasasuuntaaja. Staattorin runko on kyllä maissa kiinnityspulttien kautta.

Coastside

Fillyn kaaviossa käämi on maadoitettu.

konenikkari

Kari69 ja romubws latauslaitteistot eroavat toisistaan
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Puoli%20Ja%20t%C3%A4ysi.gif?img=img4k
vasen on romubws ja oikea Kari69
romun käämi pitää olla maadoitettu
Kari69 käämi ei saa olla maadoitettu.
Muiden muuassa lataussäätimet on täysin erilaisia noissa.
Kari69 lataussähköt kulkee vain johtoja pitkin
romubws sähköjen toisena johtimena toimii maadoitukset.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

romubws

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.07.24 - klo:06:43Kari69 ja romubws latauslaitteistot eroavat toisistaan
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Puoli%20Ja%20t%C3%A4ysi.gif?img=img4k
vasen on romubws ja oikea Kari69
romun käämi pitää olla maadoitettu
Kari69 käämi ei saa olla maadoitettu.
Muiden muuassa lataussäätimet on täysin erilaisia noissa.
Kari69 lataussähköt kulkee vain johtoja pitkin
romubws sähköjen toisena johtimena toimii maadoitukset.

ihan en älynny mutta varmaan myyn koko romun jollekki joka osaa ja kiinnostaa, piti kesällä pitää hauskaa ja ajaa tolla kauemmas kylille mutta tässä kesä jo menny ohi ja koko paska atomeina pihassa

konenikkari

Jos tuntuu ettei omat taidot riitä,
kannattaa pyytää rohkeasti apua.
kyllä suomesta paljon löytyy henkilöitä
jotka osaa noitakin asioita, mutta
ÄLÄ tyydy halpoihin kopioihin
jotka ovat vain tietävinään
koska ovat joskus korjanneet oman moponsa.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Peukalo.JPG?img=img4k