Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Karstanpoisto pakoputkesta (2T ja 4T)

Aloittaja keijopel, 21.09.07 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Ei se katti yleensä 2T peleissä ole vaimentimen yhteydessä, vaan aikas lähellä alkukäyrää, jotta lämpiää..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Mester

Tuli ongelma mopon kanssa kun huippunopeus laski 30kmh:hon ja kaikki vääntö katosi.
Päätin putsata putken ja nyt kun kävin laskemma natriumhydroksidit pihalle huomasin että vettä ei saa millään pois eli se on aivan jumissa sisällä
ja jos putkeen laittaa paineella vettä alkukäyrästä ei sitä tule toisesta päästä ollenkaan ulos, mutta jos vettä laskee ulostulo aukosta sisään alkaa sitä jonkin ajan kuluttua pulpattaa alkukäyrästä ulos.
Mikäköhän moisen tukoksen aiheuttaa ja mitä nyt kannattaisi keksiä?

Coastside

Koeta jollain muutaman millin paksuisella vaijerilla ja porakoneella käyrän suunnasta, saada purettua tukosta ja sitten lisää lipeää sinne muhimaan. Se mössö on pakkautunut johonkin kapeikkoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mester

Aukes vaijerilla, taidan laittaa ensi viikonloppuna putken täyteen bensaa ja nakata autotallin nurkkaan muhimaan vielä'.

openflow

Putsasin todella karstaisen 2t pelin pakoputken poltamalla kaasulla. Hidasta se on . putken saa lämmittää liki punaiseksi ja pitkään. savua on jokseenkin saman verran kun sahaisi suoran pätkää edes takaisin 50% öljyseoksella.

Toimiva keino ja jälki on hyvää ,mutta on se niin hidasta että tulevaisuudessa taidan jynssätä puhtaaksi mekaanisin keinoin.

Mester

On tuo ihmemopo, kulki kuin tykki putsauksen jälkeen noin 2 päivää ja taas vauhti ja vääntö ja kierrokset hävisivät. Nyt tilanne on pahentunut entisestään mopo ei lähde edes kaasupohjassa liikkeelle,
paitsi jos vähän alkukäyrän jälkeen putken kyljessä oleva mystinen ruuvi on pois paikoiltaan. Olen alkanut miettimään että enkö yksinkertaisesti saanut karstoja pois vai on katalysaattori rikki vai mikä on vikana.
Jos jollain Oulussa sattuu olemaan putken aukaisu ja hitsaus välineet ja taidot niin voisi vähän vihjaista.....

opa94

Itse olen ajatellut ottaa omasta Keeway Matrixista (vm.2005) katin pois koska vaikuttaa tukkoiselta joten mitä riskejä kyseisessä hommassa on? ???

yamaha

ei kai mitään.alkuperäinen pönttö on vaa sika kallis rikkoa :o itselläni on se katti irronnut kun pönttöä heiluttaa niin koliinaa pitää,haittaa ei oo vaik on irti. eroo en oo huomannutkaan vaik katti on irti tehoihin meinaan :-\mun mielestäni älä riko sitä mut jokaisen oma päätös.

Coastside

Minun  -06 zonerissa kolisee pöntössä jotain pyöreää ja voi kait olla kattikin. Ääniin ja tehoihin ei vaikuta sekään. Kuopissa vain kolisee.

Olen ajatellut hirttäväni se kiinni rautalangalla jonka pujottelen kahdesta pienestä reijästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Minä olen yleensä ottanut raakasti vain katin pois, jos mopossani sellainen on. Katkos ja hitsisauma on tehtaan veroinen kunhan katsoo mitä on tekemässä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Olin vähällä saada jonkinmoisen migin, jolla olisi putkea hitsaillut, mutta en saanut. Olisi tuolle muutakin työtä löytynyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

kyllä pienelläkin perusmigillä saa aikaiseksi vaikka mitä, vaatii vain pienen verstaan ja sähköä... :) itse hitsaan niin puikolla, migillä, kuin kaasullakin, vain tig-hitsaus on jäänyt vähemmälle.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Mester

Osaako joku neuvoa missä kohtaa putkea se katti on sillä netistä en ole löytänyt yhtään aukaistun putken kuvaa.
Ajattelin tehdä pienen luukun putkeen, katti pois ja luukki hitsillä kiinni

Coastside

Koska se toimii lämmöllä se on ilmeisimmin ensimmäisen käyrän päässä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

opa94

omassa keewayssä se on siellä änkän perässä