Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Asiallisia rengasliikkeitä Suomessa? (rengasta vanteelle ja vanteelta pois)

Aloittaja Petteri L, 28.04.09 - klo:14:29

« edellinen - seuraava »

Petteri L

Terve!

Kysyn nyt täälläkin, kun olen tähän mennessä nettisurffannut, soitetellut muutamiin ja kysellyt moottoripyöräilevältä kaveriltani:

Kuka ja missä vaihtaisi pääkaupunkiseudulla (sopuhintaan) renkaan skootterin vanteelle? Mieluiten Espoossa...

Tähän mennessä olen saanut vain "ei onnistu", "vain irtopyörä ja se 30 e", "onnistuu ehkä kesärengasruuhkan jälkeen, soita sitten" -vastauksia

pugt200

Mp-liikkeet ainakin: Frank Nyman, BikeWorld ja Forteco esim.

Kymco

Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

Petteri L

Kävin Kumiveikolla - asiallinen paikka ja palvelu oli! Kiitos vinkistä!

FrozenCorpse

#4
Tuusmotor Tuusulassa. Alta alle-vaihdot 100e.

EDIT:

No mulla oli alkuperäinen rengas edessä ja takanen kerran vaihdettu, mut alko olee vaarallisen silee jo. Laitoin vaihtoon molemmat, tuli molemmat asennettuina ja ilmattuina venttiileineen päivineen.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

chriskolumbus

Ehkäpä tämä on aiheeton kommentti mutta ainakin minä/me pojan kanssa vaihdettiin ihan itse skootterin rengas vanteelle. Eikä se ollut edes vaikeeta. Kunhan oli kaksi/kolme rengasrautaa ja ehkä yksi isompi ruuvari ja talkkia jelppaamassa niin homma hoitu ihan vaan partsilla 10 minuutissa. Eturengas olis tässä seuraavaksi edessä, se on helpompi kuin takarengas.

Suosittelen vaan kokeilemaan ihan itse. Tuo firman laitto oli melkein saman hintainen kuin itse tuote ja siksi meistä hieman suolainen hinta....

erpal

Jälleen mopohuolto Laantee, Helsinginkatu 42, 00530  HKI. Renkaita, varihihnoja, öljyjä, vaijereita ym löytyy hyllystä - ja jos ei löydy, saadaan parissa päivässä.
Terveisin Erik

Samppa

Vianor Valkeakoski.

Talvirenkaiden (Tubeless) poisto irtovanteilta ja uusien kesärenkaiden laitto tilalle.
Hinta oli 10 euroa rengas, eli yhteensä 20 euroa. Asiakaspalvelu oli hyvää ja nopeaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

baukku

Millainen oli valikoima tuolla Vianorilla? Ens keväänä viimestään pitäis uudet 110/70 12" tubelessit saada alle,mutta noita ei tahdo nettikaupoista oikeen löytyä. Vielä en oo varma että ajanko talvella, sitten pitäisi ostaa vähän nappulaa/nastaa jo sitä varten.
Tuolla Valkeakoskella kyllä pitää käydä noi sitten hoitamassa, kun näyttää hinta ja palvelu olevan noin asiallista  :) Ja täällä Etelä-Pirkanmaalla kun asustelen,niin on sopivan lähelläkin :D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Samppa

En valikoimista tiedä, tilasin renkaat Easypartsin kautta. Sesonkiaikana en noita vaihdattanut (silloinhan voi olla hintakin mahdollisesti korkeampi).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Huomasin tiistaina, että Speedfightin takarenkaassa tökötti naula. Paineet olivat nollassa mutta uudelleen täytettynä rengas piti sen verran, että pääsin Fortecolle eilen klo 16:25. Ajattelin jättää mopon sinne mutta huoltomies sanoi ehtivänsä vaihtaa kumin heti. Klo 16:50 maksoin jo renkaan ja tehdyn työn. Kotona oltiin vartin kuluttua.

Parissa lähipaikassa paikassa oltiin tosi nihkeitä ja eioota tuli, koska eivät olleet pösön myyjiä. Todella hieno suoritus Fortecolta.

tommi

Lainaus käyttäjältä: mikamars - 19.04.10 - klo:22:38

Pitää opetella ite jos ei halua maksaa.

Niinhän minä juuri sanoin. Jotkut pajat ovat vielä niin röyhkeitä että veloittavat päällyskumin vanteelle laiton vaikka ostat renkaan samalta firmalta, paikan päällä. Valtaosassa taitaa mennä kuitenkin samaan piikkiin. Kaikki eivät ole yhtä ahneita.

mikamars

Niinhän se menee. Ois kiva tietää mistä saa asennuksen samaan hintaan kumin kans, ku pitäis takarengas vaihtaa. Ite jouduin viime kesänä eturenkaan vaihdosta maksamaan. Oulun seutu on kyseessä.

Jari

LainaaJotkut pajat ovat vielä niin röyhkeitä että veloittavat päällyskumin vanteelle laiton vaikka ostat renkaan samalta firmalta
Röyhkeitä ? Mistäs asentajan palkka maksetaan ellei hänen tekemästään työstä saisi veloittaa asiakasta  :o

tommi

#14
Lainaus käyttäjältä: mikamars - 20.04.10 - klo:15:12
Niinhän se menee. Ois kiva tietää mistä saa asennuksen samaan hintaan kumin kans, ku pitäis takarengas vaihtaa. Ite jouduin viime kesänä eturenkaan vaihdosta maksamaan. Oulun seutu on kyseessä.

Niin siis puhuin pelkästä vanteelle laitosta. Vaikka ostat renkaan paikan päällä niin veloitetaan vielä erikseen vanteelle laitostakin. Sitä minä kritisoin. Ainakin täälläpäin valtaosa liikkeistä vaihtaa vanteelle samaan hintaan. Varmasti siellä sinunkin suunnallasi.

Etu/takapyörää ei tietenkään monikaan liike ala samaan hintaan irrottelemaan ja takaisin laittamaan. Eräskin pulju ei suostunut irrottamaan takapyörää lainkaan vaikka olisin maksanutkin siitä. Itselläni kun ei sattunut olemaan ulosvetäjää. Siinä kun joutuu vielä pakoputkenkin irrottelemaan ja aina on vaarana että pinnapultit katkeilee ja siinäpä sitä onkin sitten operaatiota kerrakseen. Ja liike on tietenkin korvausvelvollinen.

Lainaus käyttäjältä: Jari - 20.04.10 - klo:21:13
LainaaJotkut pajat ovat vielä niin röyhkeitä että veloittavat päällyskumin vanteelle laiton vaikka ostat renkaan samalta firmalta
Röyhkeitä ? Mistäs asentajan palkka maksetaan ellei hänen tekemästään työstä saisi veloittaa asiakasta  :o

No sillä renkaan hinnalla, tietenkin  :-\

Storm-Motor on näemmä myöskin alkanut ahnehtimaan -->

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1629.0