Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Nalleskootteri

Voin laittaa kunhan saan kokemusta yadeasta. Tuota hintaa autobike selitti, että yadea haluaa haalia markkinaosuuksia Suomessa.

Coastside

Vastasen varalle. Tanko ei ole koskaan kiinni kahdella ristipääruuvilla, vaa 10 mm pultilla läpi akselin ja tangon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.05.21 - klo:12:15
Vastasen varalle. Tanko ei ole koskaan kiinni kahdella ristipääruuvilla, vaa 10 mm pultilla läpi akselin ja tangon.

Juuri tätä tarkoitin kun kyselin ruuvinkannasta .. ja asiaa valkeni kun suurensin kuvan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kluput

Aprilia Sportcity One 4T 2010 vilkkuongelma. Kun käynnistää skootterin kylmänä niin vilkut ei toimi enää alussa ollenkaan. Vajaan minuutin kun on "lämmennyt" niin alkaa yleensä toimimaan suht koht luotettavasti mutta silti välillä jättää toimimatta. Joskus harvoin vilkun tahti on myös epäsäännöllinen. Vilkkupainike on hieman kulunut mutta en usko että vika johtuu siitä. Valot yms. sähköt muut toimivat normaalisti. Akku on uusi. Mistähän kannattaisi vikaa selvittää?

Sepi6

Hapettumaa vilkkupolttimoiden kannoissa tai katkosta itse vilkkuihin menevässä johdotuksessa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

kluput

#3095
Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 16.06.21 - klo:15:40
Hapettumaa vilkkupolttimoiden kannoissa tai katkosta itse vilkkuihin menevässä johdotuksessa.

Ongelma on molemmilla puolilla tasapuolisesti ja lisäksi kojelautan vilkkumerkkivalokaan silloin kun itse vilkutkaan eivät toimi. Onkohan näissä jotain vilkkurelettä tai muuta vaihdettavaa "tekniikkaa" tuossa välissä?

Morini Ditech

On varmasti vilkkurele jossakin, eihän se muuten vilkkuisi vaan palaisi vaan. Varmaan aika halpakin jos ei muualta vikaa löydy. Ensin kokeilisin puhdistaa ja voidella sitä itse katkaisijaa esim. CRC:llä tai vastaavalla.

En tosin ymmärrä miten se moottorin lämpötila voi vilkkuihin vaikuttaa, ellei se relekin jotenkin lämpiä siellä?

Coastside

Jos sattuu ettei samalla liittimellä relettä saa, voi johdot irroittaa neulalla ja liittää suoraan. Ne tekee ihmeliittimillä ettei muut kävisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kymcoukkeli

Semmosta tuli tässä mieleen kysyä että miten liian löysä vastapainejousi ja kytkinjouset vaikuttaa skobaan? Itsellä mennyt kymcossa n. 3000 km välein hihna poikki vaikka niiden pitäisi kestää yli 5000 km. Voiko nuo liian löysät jouset vaikuttaa siihen että hihna kuluu helposti poikki? Ja kuinka vahvat jouset pitäisi laittaa tilalle kun virityksinä toimii 72cc yläkerta, 5.5g rullat, rajoittamaton holkki, 90mm suutin ja rajoittamaton cdi.

Kari69

Onpa iso suutin. Miten se mahtuu kaasariin kun pelkkä reikäkin on 90mm. 8)

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

Tällä hetkellä projektina Sym jet 4r kaksitahti malli. Oireilee siten, että välillä lähtee hyvin käyntiin ja kaikki pelaa, voi pelata useammankin päivän. Tänään sitten olin aamulla lähdössä. niin lähti käyntiin mutta sammui hetken päästä eikä siitä millään käyntiin. Muutaman tunnin päästä kokeilin niin taas pelasi ihan normaalisti

moottori on täysin remontoitu noin 2000km sitten, polttainehana  on vaihdettu viikko sitten, kaasutin ultraäänipesty viikko sitten, ilmanpuhdistin on uusi, tuoreöljyvoitelu on käytössä ja toimii ihan oikein

sytytystulppakin on tänään vaihdettu

nyt taas toimi kun äskön kävin kokeileen

Kari69

Katkoksia on joko kipinässä tai pensan saannissa. Onko koneessa kaasutin ja uimurikammio. Arvelen, että uimurin neulaventtiili takertelee. Välillä pensa virtaa ja välillä ei. Jos kaasuttimessa on tyhjennysventtiili ja letku voit laittaa tyhjennysletkuksi läpinäkyvän muoviletkun. Vedä se ylöspäin kaasuttimen yläpuolelle ja avaa tyhjennysruuvi. Pensa nousee letkuun ja osoittaa pensan tason. Tarkkaile tasoa. Luulen, että se on uimurikammion puolivälissä tai vähän yläpuolella. Pysyykö taso vakiona varsinkin silloin kun kone ei käy.

Kun kaasutin on huollettu ja hana vaihdettu niin vanhat moskat ovat saattaneet lähteä tankista liikkeelle.

Savöx

Paukahti eilen illalla päähän sellainen ajatus että mitä jos laitan skootteriin pitemmän hihnan niin saako sillä variaattoria toimimaan paremmin? Nykyisellä ehkä alkuperäisellä remmillä etuvari ei nosta remmiä ylös asti. Vikahan voisi olla myös takavarissa mutta kun remmi on muutenkin aika tiukka niin toimisiko se vähän löysemmällä paremmin?
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

viisnelonen

Mikäli se remmi ei nouse  tyhjäkäynnillä takapäässäkään ulkokehälle asti niin siinä voi olla pidentämisen varaa.. mutta muuten saattaa kiihtyvyys kärsiä eli lähtövälitykset pitenee.
Kaikissa näkemissäni vareissa on variaattorin kotelo hyvin lähellä kun remmi on ulkokehällä. Tämä siis joko etu- tai takapäässä tai jopa kummassakin.. Kannattaa kyllä tarkkaan kattoo ettei ala remmi hinkkaan koteloon..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250