Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Liberty S 50, 4-t

Aloittaja teropa, 12.06.08 - klo:12:31

« edellinen - seuraava »

teropa

Moi,

Vahvasti näyttää, että tuon otsakkeen ajopelin taidan ostaa. Meni yksi tuommonen käytettynä jo sivu suun, ja tällä hetkellä ei ole ainutta käytettyä kaupan, että ehkä joutuu uuden laittaa.

Käyttökokemuksia kaipailisin.

Kyseessä siis tuo Libertyn uusi S malli, jossa 4-t kone, eivät ne vanhemmat 2-t vehkeet.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Remmiveto

Tyytyväinen olen ollut kaikki mitä olen noin 600 km ajanut tänä vuonna.
Isoista renkaista johtuen moottoripyörän oloinen ajettava, ei niin ketterä kuin ex ajopeli ( vespa lx125) mut suuntavakaus huippuluokkaa...
Ja tilava ajoasento on iso plus.....
Tosin ei niin rivakka kuin vajaatahdit (2T) ;D mut jos ei kiirettä ole niin pärjää....
Suzuki uk 110

Aki_L

Moi.Ostin toissapäivänä kyseisen ajokin.Onko tietoa kuinka kestävä hihna siinä on ? Entäpä paljon on kulutus ? Jotenkin ihmetytti kun kävin tankilla niin menovettä meni vain 3,8 litraa,vaikka varotusvalo jo paloi.Eikö pitäisi olla 6 litran bensatankki.Renkaat olivat aika hyvät...yöllä oli satanut 5 cm lunta ja yllättävän hyvä pito kesärenkailta...28 km työmatka meni suhteellisen hitaasti,mutta olipa vakaa ajettava.

Onko tietoa onko kaasarissa kalvoa..kuten mm.Baotianeissa ?

Positiivista oli nuo pitkät huoltovälit 1000-3000-6000-9000-12000 jne..Sivupeilit olivat isot,mutta eipä pahemmin tärisseet kuten aikaisemmin ajamissani skoottereissa.

Coastside

Pitkänmatkan työmatkakäyttö tietää pitkää ikää kilometreissä, koska se ei ole niin kuluttavaa kuin pätkäajo. Koeta lämmittää moottoria ennen startteja, varsinkin talvella. Se ei kulu niin paljon ja toimii heti hyvin.

Lämmitys ja hihnakeskusteluja täällä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Aki_L

Aika ahdas tuo satulan alla oleva kypäränsäilytys tila.Onko kokemuksia minkäkokoisen avopotan sinne pystyisi laittamaan...ei taida 60 avo mahtua ?

Onko muilla tullut eteen,että jarrut ovat uutena pitäneet kitinää.Ei vain jarruttaessa vaan koko ajan ajaessa...Ajattelin ostaa sellaista aerosol ainetta joka on tarkoitettu jarrulevyille,joka pitäisi ehkäistä kitinää.Kokemuksia.

Kohta 500 km ajettuna.Rengaspaineet olivat liikkeessä tullessa vain 1,6 edessä ja takana.En tiedä oliko siinä osasyy,että ajo oli välillä hieman epävakaan oloista myös sulalla asfaltilla.

1000 km huoltoa odotellessa.Kuinka tyyris se huolto oikeastaan on ? Liikkeessä sanottiin,että noin 80 euron hujakoilla..välillä kun tuntuu siltä,että kauppias on kovin vaitonainen siitä mitä huollot oikeasti maksaa.

Samppa

Jarrun hankaamisesta, lueppas toi:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=156.0

Valmistaja on usein ajatellut niin fiksusti, että koteloon sopii "helposti" vain heidän oman merkkisensä kypärä. Kyllähän noihin toki muutkin sopivat, mutta se vaatii testailua. 

Mitkäs Libertyssä ovat oikeat paineet? Etu 1,8 ja taka 2,0? Kyllähän noihin paineisiin on jo aika paljon heittoa 1,6:sta...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Antti R




Lainaus käyttäjältä: Aki_L - 17.03.09 - klo:20:58
Jotenkin ihmetytti kun kävin tankilla niin menovettä meni vain 3,8 litraa,vaikka varotusvalo jo paloi. Eikö pitäisi olla 6 litran bensatankki.
Skootterin bensamittari voi olla kovin epätarkka. Omalla kohdalla mittari on aina ollut turhan pessimistinen. Loppujen lopuksi paras bensamittari onkin matkamittari. Kun olet ajellut jonkin aikaa, mittaa Piaggion keskikulutus. Seuraavaksi tankkaat heti kun valo syttyy, jotta saat selville paljonko tankissa on bensaa jäljellä. (Tässä tapauksessa tankissa on jäljellä 2,2 litraa.) Kun vertaat bensamäärää keskikulutukseen saat selville kauanko merkkivaloa kannattaa katsella, ja siihen vielä vähän varmuutta päälle.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Aki_L

Kysymys variaattorin lukitustyökalusta 4tahti Libertyyn .Jos tilaisi tuolta Easypartsilta niin mikä on se oikea ? Kumpi kelpaa ART 5425 2-tahti Piaggio/Gliera vaiko ART 5430 joka on 125/150 kuutioisiin piaggiohin. Vaiko jokin muu ?