Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

baukku

17 500 kilometrin jälkeen piti avata kone ensimmäistä kertaa. Hyvin huollettu, kampiakselin laakeri korkkasi ekana.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

jalat

Tässä nähdään tämä, että on niin arpapeliä, että minkä laatuisen kiinan moposkootterin saa. Toisilla alkaa ongelmat ensimmäisen 1000km sisään. Ja toiset ajavat yli 10 000km huoletta.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tamian

Rikkooko mäntä venttiilit kun nokkaketju putoo paikoiltaan? Kyse on 4-venttiili Solifer r50.

jalat

Siis hyppää paikoiltaan hampaalta toiselle vai kokonaan paikoiltaan?
Ensimmäisessä tapauksessa ajoitus menee pieleen ja saattaa mäntä mätkyttää venttiileitä hajalle.
Toisesta tapauksesta en tiedä, mutta veikkaisin että mäntä ei hajottaisi silloin venttiileitä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tamian

Just niin. Kokonaan pois paikoiltaan. Mahdollisesti poikki. Sen verran näin kun avasin venttiilikopan että ketju oli nokkaakselin ympäri rattaan vierellä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: tamian - 15.10.11 - klo:19:52
Just niin. Kokonaan pois paikoiltaan. Mahdollisesti poikki. Sen verran näin kun avasin venttiilikopan että ketju oli nokkaakselin ympäri rattaan vierellä.
Joudut kuitenkin purkamaan, niin siinähän se samalla selviää männän, sylkyn ja venttiilien kunto.

baukku

Mulla mäntä löi pakoventtiilin mutkalle kun nokkaketju hyppäsi pois paikaltaan yläpään rattaalta. Tuuristahan toi on kiinni että osuuko mäntä venoihin vai ei.
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

tamian

kiitos tiedosta.

Timo

Lainaus käyttäjältä: atk - 09.11.11 - klo:16:11Kannattaisko luistinkalvo käsitellä esim silikonspray,lla kuivumisen, kovettumisen, takia talvisäilytyksen aikana?

Ilman muuta.Eipähän tarvitse miettiä sitä sitten keväällä,että onko se nyt missä kunnossa.
Vaikka samantien koko kaasutin sisälle :)

InsOmnia

Itse olen suosinut kumiosien kimmoisanapitoon jarrunestettä.  Jarrunestettä rättiin ja pyyhkäisy "muista kumikäsineet" ja eipä ole kumit haprastunu.

jalat

Ihan hullu vekotes tuo perheen uusi Solifer 50S.
500km on nyt vähän yli mittarissa ja sisäänajon suorittanut vaimo ajelemalla työmatkaa. No ekat 30-50km ajoin itse sekalaisesti.
300km kohdalla vaihdoin ekat öljyt ja sieltä tuli oikeasti yli sentin mittainen kiero metallilastu pihalle mukana. Sekä pari pienempää.

No mutta asiaan. Hoidan vaimon puolesta aina tankkaukset. Muutaman kerran tankannut tuon jerrykannusta. Mutta nyt päätin että käyn ajamassa sen tankille 3km pätkän. Tuo hullu kulkee kuin mielipuoli. Ihan vakio vehje, mitä nyt se kierrostenrajoittimen piuha nappastu irti liittimestä. Suoralla itse ajaen (80kg jätkä) mittariin pitkällä suoralla 75-80km/h. Eikä se ees heitä paljon mitä alussa mittasin
gps-mittarilla. Ihan mielipuolinen vehje. Täytynee harkita sen prikan heittämistä sinne variaattoriin tai jotain, ettei vahingossa saada perheeseen sakkoja :)

Vaikkakin vaimo ajelee sillä kiltisti aina 45-50km/h. Mutta silti. Kyllä se kulkee vähän liian lujaa. Tosin jos ryhtyy rajoittamaan, niin ylämäkeen se sitten hyytyy. Sikäli huono juttu, kun sen käyttäjällä on juuri työmatkalla pari mäkeä. Ja kun käyttäjä tosiaan ajaa kiltisti kaahailematta. Tyhmää ryhtyä siitä sitten hyydyttämään sitä vain ylämäkien takia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

pena

Lainaus käyttäjältä: atk - 17.11.11 - klo:10:39
Omanikin kulkee jotain 70km/h, kenenkä on vastuu?
Stx on rekisteröity tyypillä ja on tehdasvarusteinen, eikä rajoittimia ole.
vastuu on aina sillä kenelle rekisteröity,ei auta vaikka olis tehtaanjäljiltä

tommi

#987
Juu, eihän poliisi voi mitenkään tietää onko mopo vakio vai viritetty tai kuka sitä on virittänyt. Jos se kulkee 70km/h niin kuski saa sakot. Nimenomaan kuski, ei mopon haltija. Jos lainaat mopoa jollekulle ja hän ajaa ylinopeutta niin hänellehän se sakko kirjoitetaan, ei mopon haltijalle.

Kilvet voidaan tosin viedä ja silloin mopon haltija joutuu tietenkin maksamaan mahdolliset autoverot jne. tämä kannattaa muistaa kun mopoa lainailee kavereilleen..

Lainaus käyttäjältä: jalat - 12.11.11 - klo:17:33
Tuo hullu kulkee kuin mielipuoli. Ihan vakio vehje, mitä nyt se kierrostenrajoittimen piuha nappastu irti liittimestä. Suoralla itse ajaen (80kg jätkä) mittariin pitkällä suoralla 75-80km/h.

Sanotaanko niin että pitkällä, alamäkeen viettävällä suoralla, hienoiseen myötätuuleen kulkee tuon 75-80km/h niin ollaan lähempänä totuutta  ;)

Mulla tekee tiukkaa isolla pytyllä ja kannellakin päästä noihin lukemiin tasasella joten jotain eroa täytyy tehdä vakion ja viritetyn välille..

Eki

En tiedä onko kovasti väärä osasto, mutta kysytääs kuitenkin: tietääkö kukaan mistä muualta saisi Mitshubishin variaattorin hihnan 738 x 18 x ? Tuolla Smartialla löytyy mutta valitettavasti on niin töykeä palvelu ja järjettömät postikulut, vaikka maksaisi hihnan etukäteen, niin hihnasta 16.90€:n postikulut ovat järjettömät. Myös "huijaaminen" kun möivät kesällä uutena käytössä ollaan asiakaspalautustuotteen mainitsematta siitä mitään, hintakin oli tietty täysin uuden hinta. Pelästyivät kun otin yhteyttä poliisiin ja tuliterä mopo tuli tilalle kättelyssä jne! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

g3e

minkä kokoista suutinta suosittelette 80cc skopaan?