Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

#945
Vaikuttaa tyypilliseltä ilmanpuhdistin-kaasutin(moottori) yhteensopimattomuudelta. Usein vastaavat ongelmat(booaus)kun asennetaan ns vapaavirtaussuodatin. Itse toimisin seuraavasti
1. kurista ilmansaantia tai/ja säädä seosruuvia rikkaammalle, jos käytös paranee niin ollaan oikeilla jäljillä.. 2. nosta neulaa pykälän verran ja tarvittaessa hienosäädä prikkojen avulla.

Taas se tärkein unohtui: Tee yksi säätö/muutos kerrallaan ja tutkaile mitä se vaikuttaa käyntiin/ajamiseen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

latromster

#946
Tyhjäkäyntiä laitettu rikkaamalle 1 kierros, vaikuttaa toimivan paremmin mutta ajamaan en ole vielä päässyt. Otin kiihdytyspumpun taivuttamalla pois käytöstä. Pitää siihen metalliliuskan päähän laittaa jotain, että loppukaasusta pumppaa kunhan ehdin.

Testitulokset:

Näyttäisi siltä, että täyskaasulta palauttaessa seos laihenee pikkuhiljaa, koska kierrokset jäävät johonkin 2300 pintaan n. 30s ja sitten 2000 20s, tämän jälkeen 1600 ja sammuu kaasulla. Kiihdytyspumppu poissa käytöstä. Jos antaa kaasua tuosta 2300 rpm:stä, niin nousee helposti. Jos kuulin oikein, niin ilmanputsarista kuuluu jotain outoa ääntä silloin, kun tehot katoaa. Se tehojen katoamiskohta on jossain 3000-4000 rpm:n välillä (ei ilmene aina). Toinen katoamiskohta siinä 1800 rpm:n kohdalla ilmenee aina silloin, kun on antanut kierrosten tippua siihen 1600 rpm:n. Imuvuotoa ei pitäisi olla ja kaiken pitäisi olla muutenkin ok. Pitää kehittää jotain oikean pituista putkea ilmanputsarin eteen. Kaikista pahinta on jos tuollainen kuolleeseen kohtaan sammuminen tapahtuu esim. ylämäessä 2-päällä kun pitäisi lähteä.

VariJari

Kyllähän tuo tyhjäkäynti käytös viittaisi ilmavuotoon, ihan samaan tyyliin itselläni oireili kun oli imukaulan bakeliitti sirpaleina tai O-rengas siitä nirhautunut. Yleensä ei kyllä ihan pienet imuvuodot vaikuta "ajossa" kauheasti.. Tarkista nuo ilmavuodot vielä kertaalleen jollain varmalla konstilla (esim. starttispray... varovasti senkin kanssa)
Harrastelussa: bt49qt-12

viisnelonen

#948
LATROMSTER:  "Näyttäisi siltä, että täyskaasulta palauttaessa seos laihenee pikkuhiljaa, koska kierrokset jäävät johonkin 2300 pintaan n. 30s ja sitten 2000 20s, tämän jälkeen 1600 ja sammuu kaasulla." 

Onko tämä ajaessa vai keskiseisontatuella?  Kerro nyt minkälainen se ilmanpuhdistinkokonaisuus on?  Vai oletko vaan vaihtanut vanhaan ilmanpuhdistimeen  uuden suodattimen. Jos on joku aivan erityyppinen kuin orggis niin voisitko kokeilla sillä alkuperäisellä.  Olet varmaan tietoinen kuinka herkkiä(ja jopa yksilöitä) nämä ovat ilmansuodattimen muutosten suhteen. Ilmavuodon mahdollisuuden oletkin jo varmaan poissulkenut. Mites savutus? Esiintyykö?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

Mahtaako nuo käynnistyssumutteet oikeasti auttaa imuvuotojen etsinnässä? Kun sitä sumuttaa suoraan bensamoottorin ilmanputsariin, niin ensin ei tapahdu mitään. Ainakaan ei kierrokset nouse. Sitten kun sumuttaa lisää ja vähän reilummin, niin moottori sammuu. En usko, että sumutteen tuotemerkilläkään on väliä, koska eetteriä ne taitaa kaikki olla merkistä riippumatta. Kylmän dieselmoottorin olen useinkin käynnistänyt käynnistesumutteella, mutta imuvuodon etsintä ei ole ollut kovin menestyksekästä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Kiinanskootterin imuvuodot on helppo selvittää tai sen mahdollisuus poistaa purkamalla imukaulan irti ja osiinsa. Taivuttelemalla tulee halkeamat esille ja jos niitä onn voi teipata sen tiiviiksi siihen asti että saa uuden. Irsevulkanoituvalla teipillä saa pitkäikäisen. Bakeliitti ja sen O-renkaat on toinen ja hyvin todennäköinen syy, koska se murenee ja renkaat karkailee tai litistyy väliin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: latromster - 29.09.11 - klo:11:29

Muuten vakio mutta kaasari, imukaula, letkut ja ilmansuodatin vaihdettu.

Minkäs kokoinen tuo uusi  imukaula on? Ja kaasari? Kannen, pakeliittieristeen ja imukaulan väliin ei saisi jäädä isoja pykäliä. Tuskin mistään imuvuodosta on kyse vaan siitä että säädöt ovat poskellaan, saa ilmeisesti aivan liikaa ilmaa. Kokeilepas tukkia sitä ilmanputsarin suuaukkoa vähän pienemmälle, näin aluksi.

Seosruuvista ei saa tyhjäkäyntiä säädettyä kohilleen, vai?


VariJari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 30.09.11 - klo:11:48
Mahtaako nuo käynnistyssumutteet oikeasti auttaa imuvuotojen etsinnässä? Kun sitä sumuttaa suoraan bensamoottorin ilmanputsariin, niin ensin ei tapahdu mitään. Ainakaan ei kierrokset nouse. Sitten kun sumuttaa lisää ja vähän reilummin, niin moottori sammuu. En usko, että sumutteen tuotemerkilläkään on väliä, koska eetteriä ne taitaa kaikki olla merkistä riippumatta. Kylmän dieselmoottorin olen useinkin käynnistänyt käynnistesumutteella, mutta imuvuodon etsintä ei ole ollut kovin menestyksekästä.

On varmaan parempiakin aineita.. pari kertaa on tuokin ihan toiminut ja sillä kohta löytynyt, aika pienetkin määrät joskus riittää ja isompi määrä taas tyhjäkäynnillä huonontaa käyntiä. Muutaman sekan viiveellä tuntuu joskus toimivan, ilmeisesti sopiva "seos" tulee ilmaan kun kerkee höyrystyä . Palovaarahan tässä toki on.

Vesi toimii joissain paikoissa ihan ok, jos näkee imeytymisen tai jos vesi pystyy hetkeksi vuodon tukkimaan. Savulla voi myös yrittää kohdentaa imuvuotoa.

Harrastelussa: bt49qt-12

atk

#953
Akku sippas! Ei ota latausta vastaan, voiko ajaa huoletta aiheuttamatta jotain lisä harmia jos potkii käyntiin. Ei viittis enää ostaa akkua talveksi säilytykseen.
Ps.
On muuten koko kesän toiminut hyvin, ei oo tarvinnut koskea mihinkään säätöön. (2t/km)

tommi

Joo, potki käyntiin vaan, ei siitä mitään haittaa ole. Voit jopa ottaa akun kokonaan pois, jos se on oikkarissa niin saattaa olla enemmän haittaa siitä että se on paikoillaan kuin poisotettuna.

Jotkut väittävät että skoden elektroniikka ei kestä ajella ilman akkua mutta kyllä mulla ainakin kesti ihan viikkokausia ajella ilman mitään ongelmia. Tästä on olemassa kahta kuppikuntaa, mitäs mieltä on arvon foorumilaiset?

Coastside

Skoden elektroniikka on regulaattori ja cdi ellei mittarissa mahdoll. olevia lasketa. Se taas kärsii virtapiikeistä joita virtapiirin katkeilu voi aiheuttaa. Jos akku on kokonaan irti, ei siinä niitä ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Vika selvisi, ei saanut kaasari bensaa, koska alipaineletku oli huonosti. Kierroksilla jaksoi antaa bensaa mutta tyhjäkäynnillä bensan tulo loppui. Toimii.

tamian

Sopiiko solifer r50 moottorin tilalle solifer sfr mottori?

tommi

Moottorikiinnikkeiden puolesta käy mutta eteen voi tulla muita ongelmia. Onks niissä samanpituiset hihnat? Eli samanpituinen kone? Iskarit tulee eri paikkoihin eripituisissa koneissa. Samaten staattorin liittimet voi olla erilaiset. Imukaula on vino neliventtiilimallissa joten se pitää vaihtaa ns. suoraan malliin. Pakoputkikin voi olla ettei matsaa kiinnikkeisiin..




tamian

Vika löytyi :-[. Nokkaketju oli rikki. Rikkoko mäntä vennttiilit ja mitä muuta se hajottaa irtoessaan. Kannattako korjata vai pitääkö alkaa etsimään uutta moottoria?