Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

SOlIFERXTR50

#931
Eli siis en löytää soliferin export 07 tulppa tuli just skooteri hankkitu???

EDIT:

Eli olen ottanu kaikki pultit pois siitä muuta jos sitä vetää se ei avadu??? Mitä pitäsi tehää???

JakeS

Eiköhän se ole moottorin etuosassa oikealla puolella. Ota jakkara pois niin ei voi olla löytämättä.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Ilmaruuvi

Kopistele kevyesti kumivasaralla tai muulla vastaavalla sieltä täältä ja varoa ettei pintaan tule naarmuja tai kolhuja. Siellä on kopassa kiinni esim. muutamat ohjurit jotka joskus jumittavat. Kopistelulla tiivistekin tulee mukana suht kivuttomasti.

turunen45

Juu. kyllä se koputtelun jälkeen lähtee. kaverilla ei saatu kopan kantta millään irti niin kaksi kertaa mukulakivetetyn tienpätkän yli ja johan koppa lensi!
mutta en suosittele tuota minun kokeilemaani metodia. eli muutaman kerran kun kopautat vaikka juuri kumivasaralla tai kantapäällä niin pitäisi lähteä irti.

jalat

Jos joku tietää missä sijaitsee Solifer 50S mallissa cdi-boxi niin kertokaahan :)

En haluaisi toimivaa vehjettä ryhtyä purkamaan, koska uusissa katteissa menee kuitenkin jotain hajalle.
Mutta olisi kiva tietää missä se on, niin tietää onko liitin edes sama mitä hyllyssä seisovassa käyttämättömässä varaboxissa.
En nimittäin ole vieläkään löytänyt mitään paikkaa missä se cdi-olisi näkyvillä :)
Pitänee oikeasti tässä vehkeessä purkaa jostain ihan huolella että se löytyy.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Jurzi

2007 50S mallissa CDI on oikealla satulakoteloinnin kohdalla. Ainakin mulla siihen ylettyi kädellä. Mut eiks toi satula+boxi ole aika helppo irrottaa ilman katteiden irrotusta. Ainakin mun Soliferissa oli näin.

jalat

Tässä uudessa versiossa kun penkin irroittaa, niin kaikkea muuta kyllä näkyy, muttei cdi-boxia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Jurzi

Joo, noissa uusissa ei taidakaan olla niin helppoa löytää. Muistan kyllä jossain foorumilla vahingossa lukeneeni tosta mallista ja just CDI-boxista - ootko yrittänyt kuuklata?

jalat

No niin tänään löytyi se cdi-boksi. Oli niinkin vaikeassa paikassa, kuin tankin ja takavalon välissä. Suoraan se siinä näkyi johtonipun alla, mutta ei vaan ottanut silmään kun oli niin musta mustaa vasten :D

Uudessa solifer 50s mallissa on siis cdi-boxissa 2 liitintä. Toiseen menee 2 johtoa ja toiseen 4.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

leze223

Eli taitaa olla samanmallinen mitä oli 2006 soliferissa.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Timo

#941
Jahas,alkoi pitkästä aikaa skootteri pätkiä.

Saattaa mennä välillä normaalisti,sitten taas välillä kiekka mittari heittelee 7-12000 välillä omiaan, ja skootteri pätkii,paukuttaa putkessa.
Tulppa ei ole,kaasari ei ole (putsattu,tarkistettu,vaihdettu).
Sytytys puolella varmaan?
Puola,cdi?

Tyhjäkäynnillä käy normaalisti.


Edit;

Heh :)
Syy olikin niin yksin kertainen,että magneetonkopan pulttiin tuleva,onko se nyt maa piuha oli löysällä :)
Huomasin oireet kun startti ei pyörinyt,vaan rele naksui yksin.

latromster

#942
Tuli hankittua uusi kaasari (octane) vakiokiinalaisen tilalle. Näyttää ulkoisesti samanlaiselta kuin vakio. Kaasari toimii muuten paremmin kuin alkuperäinen mutta lähdöissä sammuu varsinkin, jos on ylämäkeä. Tasaisella pitää hieman pilkkiä, että ei sammu. Jos sen kiihdytyspumpun ottaa pois käytöstä nippusiteellä (kaasu auki asentoon lukittaminen) niin onko tuosta muuta haittaa kuin mahdollinen käynnistysten vaikeutuminen?

Polttoaine: 98.
Muuten vakio mutta kaasari, imukaula, letkut ja ilmansuodatin vaihdettu.

VariJari

Noh, kyllähän kaasarin pitäs toimia ihan sen kiihdytyspumpun kanssakin eli jotain kummaa kaasarissa on,.. onko siellä enemmänkin sitten hiilenpaloja piilossa? Eikä kyllä käynnistymisen pitäs kiihdytyspumppua tarvita, omassa 125cc kiinaskodessa ei ole kiihdytyspumppua niin eipä tunnu käynnistymistä haittaavan.

Kiihdytyspumpun toimintaa voi pikkasen säätää taivuttamalla sitä vipua minkä kautta se toimii.. siis lähinnä poistaa sen toimintaa alkukaasulla ja jättää vähän loppukaasulle niin saat sitten sitä käynnistysrikastusta pumpattua jos näin haluat.

Mitkä lie suutin koot uudessa kaasarissasi?
Harrastelussa: bt49qt-12

latromster

Vanhassa kaasarissa oli hiiltä, uudessa ei. Öö olisko joku 85 tai en yhtään tiedä mitä octane laittaa kaasareihinsa. Käyttivät fixtremessä varaosana 4T-kiinaskoottereihin. Kokeilen säätää pumppua ja muutenkin hakea asetuksia, raportoin myöhemmin.