Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Coastside

#885
Jos eri mallit noudattaa samaa kaavaa, on keulan purkaminen ottaa kaikki lattiassa ja etuseinän reunan ruuvit auki sekä edestäpäin keulaluukun alta kaksi ruuvia, niin saa rungon esille. Lattian kahden etupultin alla on vielä korvakkeet jotka täytyy vääntää auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

Kyllä on hyvää tuuria.

Ajoin töistä kotiin,100m ennen kotipihaa ajauduin kunnolliseen kuoppaan,ja kauhea kolahdus.Molemmat takaiskarit puskee mömmöjä pihalle,ja heiluvat monta senttiä sivusuuntaan :) Kestiväthän ne iskarit 3 ja puoli vuotta.
Onneksi ei scotford motorilla maksa kuin 19e/kpl.

jalat

Ohhoh. Kyllä toimii nätisti skootteri. Voi jestas tuo uusi Solifer 50S.
Starttaa kauniisti. Käy kuin singeri.

Kun mittariin tulee 50km/h, on todellinen nopeus noin 45 ja silloin electroninen sytytys alkaa pätkimään ja rajoittamaan.

Rajoitinpiuhahan piti jonkun matkan sisäänajelun jälkeen ottaa irti ja vähän testata mihin tämä vakiona kykenee.
No suorallahan se meni sen 60 gps:llä mitattuna. Ja alamäkeen mittarin tappiin asti.
Eipä tarvi lähteä virittelemään sen kummemmin. Rajoitin takaisin ja kun on enemmän kilometrejä mittarissa, niin kevyemmät rullat variin ja sillä selvä.

Vakio hihna näytti olevan Bando 699 mittainen. Eli laatu vehje.
CDI-boxia en löytänyt mistään, mutta kaikenlaisia ihmeellisiä liittimiä ja "vastuksia" tuntuisi olevan kyllä.

Nice :)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

ihmehiippari

Minullakin XTR50ssä oli vakiona Gatesin Powerlink- hihna. Varmaan maahantuojalla vaihtavat näihin kunnon hihnan.

Coastside

Tehdasasennetun varin tunnistaa napsahtaen avautuvista kopan ruuveista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 15.08.11 - klo:23:34
Tehdasasennetun varin tunnistaa napsahtaen avautuvista kopan ruuveista.
Todella hyvä huomio, ne suorastaan pamahtavat kun aukeavat..
Tuo pitää liittää listaa mistä tunnistat originaalin!!
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jalat

#891
Pitihän sitä katsoa mitä uusi Solifer 50s on syönyt penkin alle. No siellä tuli ihan uusia härveleitä vastaan, mitä en ole aikaisemmin kolmessa kiinan skootterissani nähnyt. Erityisesti yksi hämmästytti että mikä ihme se on. Näyttää joltain keraamiselta vastukselta, muttei se kyllä lämmennyt yhtään ajossa.


Mikä ihme tämä on? Näyttää vastukselta, muttei ole. Mikään kierrostenrajoitin tämä ei ole, koska koitin irroittaa sille menevän punaisen johdon liittimestä ja ei ollut starttaukseen tai käymiseen mitään vaikutusta. Ei myöskään liitettynä lämmennyt ajossa. Hämmästyttävää.



Kaasutin oli korvattu japanilaisvalmisteisella, josta puuttui kiihdytyspumppu. Mutta toimi todella hienosti. Selkeästi Solifer haluaa pitää jonkinlaista hyvää mainetta yllä, mikä on kyllä hyvä juttu. Käsittääkseni soliferit ovatkin parhaiten toimivia kiinan skoottereita, mitä olen sivusta seurannut juttuja ja keskusteluja.


Sitten oli tällainen musta pieni mötti, joka oli liitettynä johonkin johtoihin. Johtojen paksuudesta päätellen tuossa menee startille menevät johdot. Mutta startti solenoidia en nähnyt missään, enkä keksi muutenkaan mikä tuo voisi olla, joten olisiko perinteinen iso solenoidi korvattu tällaisella pienemmällä releellä? Melkein pakko olla.

Ja CDI-boxia en löytänyt sitten mistään. Ilmeisesti hyvin piilotettuna jonnekin pohjakatteen syöveriin. Penkin alta sitä ei ainakaan nähnyt yhtään. Pitänee tonkia se joskus esiin. Tai kertokaa jos joku tietää.


Jotain negatiivistakin. Vasemman puolen jarrukahvan juuri, johon peili ruuvataan oli surkea. Kierteet oli lähes mitättömät ja vinoon porattu koko reikä. No varovaisesti peili kiinni vain todetakseen että 5km ajon jälkeen se jo tärinästä oli korkannut kierteet. Pistin soliferskootterit.fi sivuston kautta reklamaation ja pyysin takuuna uuden osan vedoten virhevastuuseen. Saas nähdä tuleeko uusi osa vai meneekö vaikeamman kautta.

Periaatteessa skootterilla ei kait saisi ajaa ilman vasemmanpuoleista peiliä. Oikeanpuoleinen ei taida olla pakollinen, mutta muistaakseni lain mukaan vasemmanpuoleinen pitäisi löytyä.

tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

helmikallio

Täällä oli oikeanpuolen kierteet(peilin) huonot..
Kierretappia joutu käyttään että sai paikalleen, huonot on kierteet  >:(

Coastside

#893
Taitaa olla latauksen hukkavastus ja toinen on startin rele johdoista päätellen.

Kannattaa katsoa ettei sähköosaa ole kurautuvissa paikoissa ja jos on niin joko koteloi tai siirtää parempaan paikkaan. On sitten yksi varma riesa vähemmän. Jostain tupperware rasiasta voi saada hyvän kotelon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

#894
Mitäs tuo latauksen hukkavastus oikein tekee?
Puskee ilmeisesti sinne ylimääräisen latausvirran, mikäli akku on latautunut ajossa jo täyteen.

Tuli muuten eilen näitä samanlaisia 3kpl ihan tuoreessa kiillossaan vastaan  ;D
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Jurzi

Usko, toivo ja kohta varmaan rakkauskin - alkavat mennä Soliferiin... Eli aiemmin tuossa kerroin että hörähti käyntiin ja sain sen samalla rupeamalla useammastikin käyntiin ja toimi ihan OK. Mutta, mutta... parin päivän päivän päästä kun seuraavan kerran kokeilin, niin ei taas edes lupaile, vaikka olen yrittänyt taas jo kaikki temput - venttiilit, kaasari, kipinä ja nyt puristuksetkin ok, mutta ei lähde käyntiin eikä edes lupaa. Tosin pikkaisen haiskahti palaneen käryä viimeisellä onnistuneella käynnistyskerralla. Missä vika?

En millään haluaisi enää aukaista kantta ja sylkkää, mutta jos on pakko niin... Pari asiaa mitkä voisivat olla pielessä ja aiheuttaa vian - öljyä meni varmaan reilusti yli rajan? Palaneen käry: kannen tiiviste, kansi kiero etc.? Voisiko venttiili vuotaa edelleen? vaikka puristuksia on ja venttiilit tuntuvat aukeutuvan/sulkeutuvan ihan kunnolla. Veikkailkaapa jotain!

Toinen asia - mikä on oikeaoppinen ja helppo tapa ottaa moottori esiin siten että kannen/sylkän vaihtohomma olisi mahdollisimman helppoa? Nyt olen ottanut takaiskarin ja moottorikiinnityksen aina irti rungosta. Kyllä ne helposti irti saa, mutta uudelleenkiinnitys menee ankaraksi puhertamiseksi ja kiroiluksi.

Coastside

Moottorin irroitus ketjussa on ohjetta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pena

Lainaus käyttäjältä: Jurzi - 16.08.11 - klo:10:23
Usko, toivo ja kohta varmaan rakkauskin - alkavat mennä Soliferiin... Eli aiemmin tuossa kerroin että hörähti käyntiin ja sain sen samalla rupeamalla useammastikin käyntiin ja toimi ihan OK. Mutta, mutta... parin päivän päivän päästä kun seuraavan kerran kokeilin, niin ei taas edes lupaile, vaikka olen yrittänyt taas jo kaikki temput - venttiilit, kaasari, kipinä ja nyt puristuksetkin ok, mutta ei lähde käyntiin eikä edes lupaa. Tosin pikkaisen haiskahti palaneen käryä viimeisellä onnistuneella käynnistyskerralla. Missä vika?

En millään haluaisi enää aukaista kantta ja sylkkää, mutta jos on pakko niin... Pari asiaa mitkä voisivat olla pielessä ja aiheuttaa vian - öljyä meni varmaan reilusti yli rajan? Palaneen käry: kannen tiiviste, kansi kiero etc.? Voisiko venttiili vuotaa edelleen? vaikka puristuksia on ja venttiilit tuntuvat aukeutuvan/sulkeutuvan ihan kunnolla. Veikkailkaapa jotain!

Toinen asia - mikä on oikeaoppinen ja helppo tapa ottaa moottori esiin siten että kannen/sylkän vaihtohomma olisi mahdollisimman helppoa? Nyt olen ottanut takaiskarin ja moottorikiinnityksen aina irti rungosta. Kyllä ne helposti irti saa, mutta uudelleenkiinnitys menee ankaraksi puhertamiseksi ja kiroiluksi.
joka kerta kun ei ole käynnistynyt on syy ollut alipainehanassa siitä kun imasee niin käynnistyy  en tiedä onko vika hanassa vai kymcossa ominaisuus kun 3-4 pv seisonnan jälkeen täytyy em asia toistaa, päivittäin käytettynä ei kyseistä ongelmaa ole ollut

jalat

Lainaus käyttäjältä: helmikallio - 16.08.11 - klo:08:26
Täällä oli oikeanpuolen kierteet(peilin) huonot..
Kierretappia joutu käyttään että sai paikalleen, huonot on kierteet  >:(

No mulla ei kierretapit olisi auttaneet. Olisi pitänyt tehdä isommat kierteet ja saada jostain joku sovitepala. Päätin soittaa takuunumeroon ja lähettävät kotiin uuden osan, kun suostuin itse vaihtamaan. Eli takuuhuolto lienee ihan kunnollinen.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

pena

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.08.11 - klo:08:31
Taitaa olla latauksen hukkavastus ja toinen on startin rele johdoista päätellen.

Kannattaa katsoa ettei sähköosaa ole kurautuvissa paikoissa ja jos on niin joko koteloi tai siirtää parempaan paikkaan. On sitten yksi varma riesa vähemmän. Jostain tupperware rasiasta voi saada hyvän kotelon.
joo on startti rele, minulla samanlainen, lukee päällä starter relay