Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

RV

Lainaus käyttäjältä: atk - 10.06.11 - klo:19:22Taitais onnistua jos ottais sen mötikän kainaloon ja kansi vähän kiinni ja potkasten käyntiin ja kansi irti.

Minä ainakin tein näin, bendix pois, koppa 2 pultilla kiinni ja polkasee käyntiin ja koppa pois.. Toimii  :)

pekpel

Työkaluosiossa on hienoja kuvia ja vinkkejä coastsidelta noihin hommiin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tamian

#842
Apua
Tytön r50 skootteri alkoi paukkua putkessa ja tehot häviää samalla, onko kenellä ollut sama vika? Liekit lyö putkesta.

Edit.
vika löytyi, tulppa rikki.

leze223

#843
eli solifer xtr ei jaksa kun sen 35km/h kulkea 85 kilosella hepulla ja  kiihtyy niin tolkuttoman hitaasti.
Olen tarkistanut/vaihtanut 6g rullat, takavarin, venttiilinvälykset. käynnistyy ekalla polkasulla, mutta ei ole puristuksia melkein ollenkaan.
mikäköhän voisi olla vikana?
olisikohan kone harva?
Edit: ja konekin on vain 6500 ajettu.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

Kaasuttimen kalvo on voinut pykiä reijille. Se on siinä kannen alla ja vain takaisin saanti voi olla työlästä kun ne turpoaa. Ainakin se on helppo tarkistaa venyttäen ja valoa vasten katsoen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

katsoin äsken eikä näyttänyt olevan reikiä. ja tossa skootterissa on myös toinen vika: magneetossa olevat laitteet/valot eivät ollenkaan toimi. mittasin, niin antaa vain 2 volttia sähköä sinne.
Voiko olla, että magneetossa olisi voinut mennä jokin hajalle? ja myös testasin toisen kiinalaisen mopon jännitteentasaajaa, eikä silloinkaan toiminut:( :(
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#846
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=4a406eb1dcd47902b5b9282a0e790675&topic=2860.msg42212#msg42212

Tuossa moottorin tarkistukseen perusohje.

Tulpan kunto voi kertoa jotain ja jos puristuksia on selvästi vähemmän, niin voi olla sylinteri/kansivika.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=4a406eb1dcd47902b5b9282a0e790675&topic=2809.msg41506#msg41506

Sähköistä
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

Tulppa vaihettu 200km sitten iridiumtulppaaan. Ja myös hihna 500km sitten.  Katson magneetosta tulevan sähkön juhannuksen jälkeen.. kierrosmittari toimii normaalisti..ilmanputsari puhdistettu 50km sitten.  Polkea voi melkein ilman vastusta.. voiko se johtua siitä että etuvarin pikkumuovipalaset ovat jonkin verran kulunut ja yksi pala jopa hajonnut?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

RV

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 20.06.11 - klo:16:11Polkea voi melkein ilman vastusta..

Eli koneessa ei ole puristuksia?

leze223

on siinä vähän, mutta ei hirveästi. isoveljellä on solifer speed ja siinä on ihan tolkuttomat puristukset: startti ei edes jaksa kunnolla pyörittää...  katson tarkemmin mopoa ensi viikolla..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

pekpel

2t ja 4t peleissä on selkeä ero polkimessa, 4t on jo rikki jotenkin jos sitä polkaistaessa "tuntuma" on sama kuin uudessa 2t:ssa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

leze223

Tarkoitin kyllä 4tahti kiinalaista solifer speediä:D
Ja toinen kysymys että auttaako virinokan vaihto nopeuteen ja kiihtyvyyteen vakio 50cclla?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

pekpel

Ei kannata virinokkaa vakioon laittaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

leze223

Kaasuttimen kalvossa oli noin 3milliä pitkä reikä ihan reunassa
Voiko tämä vaikuttaa siihen?  ja magneettoongelma tuli kuntoon: hapettunut liitos...
Ja jos sen joutuu uusimaan mistä saa sen kalvon?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

ubersonicc

Mikäköhän kumma on Solifer XTR50 kun ei lähde kunnolla käyntiin, sitten kun lähtee ei käy hyvin, ja kulkee about 30km/h ja kierrokset on kierroslukumittarissa kuiteski normaalit vakiokierrokset, tulppa just eilen vaihdettu enkä usko että siinä mitään vikaa?
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla.