Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

migu76

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.11.10 - klo:12:01
Minkä värinen tulppa on pitemmän ajon jälkeen katsottuna. Näissä on usein liian pienet suuttimet kylmiin säihin. Käynnistystä kylmässä auttaa vaahtomuovinen tulppa ilmanotossa, silloinkin kun seos on liki kohdillaan. Toinen indikaattori seoksen laihuudesta on se ettei pakokaasut haise bensalle lämmityskäytön aikana.
Vanha tulppa oli ihan ok värinen, tumma maitokahvi -sävynen. Uudella tulpalla ei ole ajettu kuin ehkä 1 km.. Nuo yllä mainitut osat on vaihdettu tuon vian ilmaantumisen jälkeen. On tosin kokeiltu vanhoillakin osilla siltä varalta, että uudet olisi olleet susia.

Bensan käry oli aika ilmeinen, kun aitassa tuota käynnistelin. Yritin seosruuviakin pyöritellä, mutta sillä ei ollut merkitystä tuohon kierrosherkkyyteen. Aina sama, tukehtuu kun yrittää kierroksia antaa..

Coastside

#721
Pane melko löysä vaahtomuovin pala ilma-aukkoon niin se saa vähemmän ilmaa juuri suuremmilla kierroksilla.

Näillä kaasareilla ei helppoa käynnistystä kylmässä saa. Näihin käynnistyskikkoihin oppii vasta kun perusasiat moottorissa on kunnossa ja toiminta yleensä hyvää, eikä joku vika ole häiritsemässä. Poljin on usein parempi koska akkujännite ei laske ja siksi kipinä on parempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

atk

Tuntuis siltä ettei se saa riittävästi bensaa. Minkähän kokoinen suutin on, ittelläni on ensiasennuksessa laitettu 1.10, se ja luistinneula annostelee bensan määrää kaasukahvasta, ryypyn ja kiih.pumpun lisäksi. Jos se ei nokee tulppaa on sillä ilmaa riittävästi, jotenka bensan saantia tarkastelisin.Kts sivu 44 atk. ???

migu76

Puhdistelin bensatankin, kun kuvittelin siellä olevan vettä.. vaihdoin samalla myös alkuperäisen kaasarin takaisin, että saan varmistettua oikean suuttimen koon. Kummallakaan ei vaikutusta.
Pakokaasut haisee aika kitkerälle = käy hiton rikkaalla. Tosin en sitten tiedä, onko tuo ryyppy päällä - lämpimässä tilassa testasin.. Kierrokset nousee sinne 4000 rpm paikkeille, ja yhtään jos sen yli yrittää kierrättää, nousee suunnilleen 5500rpm ja sitten alkaa putoamaan kunnes päästän kaasusta irti.

Testasin myös ilman ilmanputsaria, silloin tuntui kiertävän paremmin. Eli tuokin kielisi rikkaasta seoksesta. Minkä kokoinen suutin tuolla kaasarissa kannattaisi olla? Säätelen vielä seosruuvia, jos sillä olisi tällä orggiskaasarilla jotain merkitystä..  ;D

Tosissaan ihme ompelukoneita nää kiinanihmeet, kele..

Coastside

#724
Kosteudellekin nämä on arkoja. Oma on puoli vuotta toiminut kuin junan vessa, mutta nyt kun myrsky sen perinjuurin kasteli, oli kuivattava ja öljyttävä että sain käyntiin. Antoi kipinää mutta väärään aikaan ja tulppa kastui. Ajaessa saa kyllä olla miten märkää vaa niin toimii. Pesin käyvän moottorin eikä mitään häiriöitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Saattaa olla niinkin outo vika että alipainehanan toiminta ei toimi, elikä kalvo löystynyt tai muuten vikaa vikaa vikaa ... ;D
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

migu76

Lainaus käyttäjältä: Eki - 11.11.10 - klo:16:38
Saattaa olla niinkin outo vika että alipainehanan toiminta ei toimi, elikä kalvo löystynyt tai muuten vikaa vikaa vikaa ... ;D
Lueskelin kanssa tosta alipainehanan ominaisuudesta, olinkin melkein varma että sehän se rikki on.. mutta ei. Imemällä toimii kevyesti. H****tti mikä vehje. Verkonpainoksi jos tuon laittaisi, kelluisi varmaan ihan v*maisuuttaan...  >:(

Eki

Itsellä täyty käydä läpi koko solikka, vaihdoin ensin puolan ja jännitteensäätimen, sitten kaikkea muuta mahdollista ja imeskelin alipaineletkusta tankin tyhjäksi kanisteriin sekä vaihdoin sen hanan, pari kuukautta vaivannut vika poistui, elikä imemällä se hana toimi mutta täysiä ajettaessa ei antanut bensaa kuin muutaman sata metriä ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: migu76 - 11.11.10 - klo:18:00
Lainaus käyttäjältä: Eki - 11.11.10 - klo:16:38
Saattaa olla niinkin outo vika että alipainehanan toiminta ei toimi, elikä kalvo löystynyt tai muuten vikaa vikaa vikaa ... ;D
Lueskelin kanssa tosta alipainehanan ominaisuudesta, olinkin melkein varma että sehän se rikki on.. mutta ei. Imemällä toimii kevyesti. H****tti mikä vehje. Verkonpainoksi jos tuon laittaisi, kelluisi varmaan ihan v*maisuuttaan...  >:(

Katso nouseeko alipaineluistin ylös kun kaasua lisäät,joskus ollu samoja oireita,ja tuo oli vikana. Luistin nousi vain vähän ja kun väänsi kaasun pohjaan tukehtu,bensan haju oli kauhea.

agzu95

elikkäs tämmöne skootteri hommattu ku Solifer xtr 2009 ajettu n.700km
olikohan järkevä ostos ku en oo viel päässy kokeilee sään takii
Kertoisitteko hyviä/huonoja puolia skobasta ja että paljo kulkee vakiona ja miten sais vähä piristettyy yms.....KIITOS ???

Coastside

#730
Jaa että kiinansuolivieteri. Lueppa näitä kiinalaisten ketjuja niin huomaat mitä tuli hankittua. Tuurilla joko vähävikaisen tai hirmutöisen. Unohda tuo merkkilogo. Näissä vaihtelevasti sama tekniikka, mutta kiusallisia pikkueroja jotka estää joskus osien sopimisen. Siis ulkoapäin samannäköinen osa mutta ei vain käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

#731
"Tulipahan taas hyvä joululahja"

No nyt se skootteri taas hyydähti :)

Tuli kaverin kanssa ajeltua pitemmän aikaa,aikamoista huudattamista,lähin sitten kotiinpäin ajamaan,kierrokset tyssäs kuin seinään ja sammu.

Avasin sylinterin ja härpäkkeet,kaikki ehjää,tulppakin.
Sitten justiinsa se mitä ei olisi halunnut;kampiakseli. Pysty suunnassa kauhea klappi,ja kiertokangen liukulaakerista mennyt pinta,siellä se hankaa metalli metallia vasten. eli varmaan lämpöleikkaus,en tiedä.
Ei muuta kuin konetta palasiks.enpä oo ennen kampiakselia vaihtanut,pääsee senkin tekemään :D
Entisestä koneesta joka hajosi,kampiakseli lähti nätisti irti.


Edit;
No niin tuli tilattua kampiakseli,stefat,tiivisteet ja mäntäsarja tuo kuuskymppiseen.
Mäntä oli muuten ihan ehjä ja näin,mutta kyljissä oli aika hurjat naarmut.Samanlaiset kuin vanhemmassa topicissa oli yhdellä käyttäjällä,mutta viillot tuntuivat sormissa,sylinterissä ei jälkiä.Ja öljynsuodattimesta löytyi oikein kunnon läjä metallisilppua.männästä tai tuosta kampiakselista.
Tarvitsevatko muuten stefat minkäänlaista lukiteliimaa tai vastaavaa kun asentaa uudet?kun en ole tuota ennen tehnyt.

Samppa

#732
Lainaus käyttäjältä: Timo - 21.12.10 - klo:10:26
Tarvitsevatko muuten stefat minkäänlaista lukiteliimaa tai vastaavaa kun asentaa uudet?kun en ole tuota ennen tehnyt.
Kaikki valmistajat eivät sitä mainitse, mutta jotkut suosittelee. Olen laittanut Loctitea (ruuvilukitetta). Tärkeää on katsoa, että stefan "upotussyvyys" on oikea.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Plom

Lainaus käyttäjältä: solifer 50 R
# Moottori: 1-sylinterinen, nelitahtinen, ilmajäähdytteinen, 4 venttiiliä; iskutilavuus: 50 cm³; teho: 4 hv (3 kW), 7500 kierr./min
# Polttoaine: 95E
# Polttoainesäiliö: 4,5 l
# Keskikulutus n. 4 l/100 km. Huomioithan kuitenkin, että ajotapa ja â€"olosuhteet vaikuttavat olennaisesti polttoaineen kulutukseen!

Tuo ei oikein ole reissuskode, pieni tankki ja iso kulutus.

Timo

Tuli tässä mieleen että aiheuttiko liian laiha seos myös tällaista kulumaa männän kylkiin? jotenkin muistelisin näin.

Huomenna menee tuo sylinteri koneistamoon käymään,hoonaukseen.Jos sitä alkaisi sitten kokoomaan koneeseen uusia osia.Huomasin tuossa variaattorin puolella olevassa stefassa oli jotain lukite liimaa.Magneeton puolella ei ollut,siinä on muutenkin seinämät edessä,ei vaihdettavissa ulkopuolelta,taas varin puolella ei ole seinämiä,saisi vaihdettua ulkopuoleltakin.