Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

JaakkoFagerlund

0.6 mm on ihan OK välys.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Tuula

Lainaus käyttäjältä: Tuula - 31.08.10 - klo:15:52
Kertokaas viisaammat missä vika kun solikka ei lähe sähköllä käyntii mut polkasemalla kyllä??
Akku ja tulppa uusittu noin kolme-neljä viikkoo sitten.
Malli xtr-50, v-06, ajettu 5700km.
No niin viat paikallistettu ja korjattu. Akussa maakaapelin pultti löysä.Syys jengat menny.Uusi pultti.
Puolan piuha tulpanhatun päässä ruosteessa ja märkä kuin myös hattu.Kuivaus ja pätkä pois piuhasta et tuli puhasta näkyviin.
Ny ainakin viel toimiin :)

Samppa

Halvalla pääsit, hyvä!  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

lithi

#663
Kone saatiin eilen laulamaan jostain kumman syystä, en oikeastaan muuta tehnyt kuin "räpläsin" magneeton johtoja sen verran kuin pystyin ja ruuvasin takaisin paikoilleen. Kuulosti hyvältä/tasaiselta, hiukan venttiilit naputti mutta ne säädettiin, jonka jälkeen kone toistaiseksi vielä lähti käyntiin.

Tässä välissä sitten säädettiin kaasuvaijeri ja aateltiin että säädetään vielä tyhjäkäynti, mutta eipä tykännyt kone lähteä käymään. Tässä vaiheessa myös taisi mittaritaulusta lähteä taustavalo.

Loppu illasta sitten tultiin sitten siihen tulokseen että tulpan kastuminen olisi ollut syynä, kuivattiin/poltettiin se ja laitetiin takasin paikoilleen ja jätettiin yön yli vielä olemaan.

No tänään tulin sitten taas koittamaan ja ei, ei sitten millään käymään. Merkkejä kuuluu siitä että voisi käynnistyä mutta ei kuitenkaan vaikka kuinka polkisi hyvien makujen rajoissa. Nytkin joka kerta kun olen koittanut käynnistellä olen repinyt tulppaa irti ja kuivatellut, taas paikoilleen ja ei. Joten kipinä tuntuu olevan joko todella huono tai ei ollenkaan.

Mitä avuksi? Mistä lähteä vikaa hakemaan?
Olen repinyt johdotkin auki ja koittanut silmämääräisesti katsella mutta en näe mitään merkkejä repeämistä tms ulkoapäin.
EDIT: Myös tulpan kärivälin nappasin hiukan pienemmäksi taitaa olla jotakin 0.5-0.6 paikkeilla tällä hetkellä rakotulkin mukaan

Timo

katsoppas magneetonkopassa olevan tapin ja lohkossa olevan mustan mötikän jossa tappi,niiden väli.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1825.msg26370#msg26370

lithi

Lainaus käyttäjältä: Timo - 10.09.10 - klo:13:50
katsoppas magneetonkopassa olevan tapin ja lohkossa olevan mustan mötikän jossa tappi,niiden väli.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1825.msg26370#msg26370

Perhana kun olisit kymmenen minuuttia aiemmin pistänyt viestin niin olisin kerennyt, nyt olen jo omalla kämpillä. No katsotaan kun ens kerran meen (tod. näk. maanantaina)

Sammyx

Heips.
Mulla olis Soliferin 50R joka on siis Baotian 49qt-20. Onko kellään tietoa et onko tässä variaattorissa rikkaa, kun en sieltä tänään sellasta löytäny rullien vaihdon yhteydessä ? Jos on, niin missä ? Jos tuossa ei ole rikkaa, niin millä ilveellä sen saa kulkemaan yli 47, kun oon kuitenkin jo ottanu varilta tulevan rajottimen johdon irti.... Tarttis saada kulkua lisää, ku oon aikas aamu-uninen ja välillä (aina) tulee kiire lähtö töihin..... Nyt siellä on paikallaan 5g rullat ja 1500rpm jousi viri ja varasta, onko sopiva setti ?

Eki

Ei ole rikkaa ja vakio jousi/rullat ovat yleensä parhaat, kyseleppäs liian tiuhaan peräpään välitykseen neuvoja virijavarasta. Enemmän neuvomisen jätän tekemättä sillä poliisi tiukentaa hurjasti mopojen valvontaa sekä tarkistuksia jatkuvien kuolemantapauksien johdosta, viimeviikolla täällä Hyvinkäällä tyttö menehtyi ja kyydissä ollut taistelee töölössä hengestään. Tytöllä viikon vanha mopokortti, 15v ikä ja täysin tietämätön liikennesäännöistä, ikävä kyllä että se mopokortti monesti suoritetaan periaatteella, äkkiää kortti muusta ei niin väliä, elikä oppi menee korvasta sisään ja toisesta ulos. Täälläkin näkee niin uskomattomia liikennetietämöttömyyksiä, mm. kiertoliittymissä ettei ihme jos kolisee jatkuvasti!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sammyx

Joo, tarttee tehä noin. Itellä ei oo enää tuota ongelmaa, ettei tietäis liikennesääntöjä, ikää jo 35 mittarissa ja ammatti autonkuljettaja. Eli ajotapakin kohtuu rauhallinen, eikä ole enää sitä näyttämisen tarvetta. Noi on surullisia tapauksia, noi onnettomuudet....

Coastside

Älkää vouhkatko onnettomuusmäärillä. Kotitapaturmissa kuolee satoja ihmisiä ja liikenteessä suhteutettuna ajomäärään (2,6 M*20000 km/a)/350
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaQQeri

Tää ei ehkä liity variaattoriin, tai sitten liittyy mut mulla on tällänen ongelma.

Kyseessä siis Solifer 50R

Kylmänä kun lähtee kiihyttämään vähän "rivakammin", jostain kuuluu sellasta ihme rätinää ja nykimistä tietyllä kierrosalueella. Sama homma kun vauhtia on 40, eikä se siitä kovemmaksi nouse vaikka ennen mennyt 55km/h. Kun kone on lämmin, kiihytyksessä rätinää ei kuulu mutta 40 km/h vauhdissa kuuluu kyllä

Olisko kellään mitään havaintoa mikä vikana? Huomenna lähtee takuuhuoltoon mutta olis kiva tietää mikä siellä voisi olla.
Aprilia SR50 R ja Solifer 50R

Haneidör

osaakos kukaan sanoa minkä painoiset rullat olisi hyvä laittaa sanilisoliferiin jos haluisi kiihtymään rivakammin?
mutta huippunopeus ei kärsisi turhan paljon

Timo

kannattaa kokeilla 5-6grammasia. ittellä kun on tuo 63cc sylinteri ja malossin valkoinen vp jousi,5,1gr rullilla kierrokset mittarin 55-60;n vauhdissa olivat 8000,eli ei paras mahdollinen jos matka-ajoa miettii,vaihdoin 6gr rullat,nyt 8000kierrosta vasta 65-70 mittarin kohalla.riippuu ihan millaista ajoa ajaa...itsellä ENIMMÄKSEEN matka-ajoa.

Eki

Näin toteaa eräs kuuluisa luettelo: Kiihtyvyyden suhdetta nopeuteen voidaan säätää eripainoisilla rullilla. Sopivin paino on se kevein rulla, jolla variaattori "jaksaa mennä kiinni". Toisin sanoen lisänopeutta ei saada painavimmilla rullilla. Jos on enemmän kierroksia tai tarpeeksi tehoja (suurempi sylinteri, isompi kaasutin, tehoputki jne.) voidaan rullia keventää paremman kiihtyvyyden saavuttamiseksi. Nopeus lisääntyy ainoastaan samassa suhteessa kuin kierroksia on enemmän. Huippunopeutta saadaan lisää viritysvariaattorilla ja tai harvemmalla välityksellä (vaihderattaat)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

hcjussi

Kuinka paljon uskaltaa huuvattaa konetta? Itsellä ottaa kierroksia n. 6200 kiihdytyksessä ja ajaessa ei juurikaan alle 6000 putoa. Tämä kierrosluku on kokoajan kiihdytyksessä tuonne 70 km/h sekä ajossa, kun vauhtia mittarin mukaan 70 km/h. Sitten alkaa alamäessä kierrokset nousemaan kun vauhti kiihtyy. Olen vajaaseen 7000 päästänyt kierrokset ja tällöin mittari näyttää 80 km/h. Eli uskaltaako kierroksia kuinka paljon ottaa, ajattelen lähinnä sitä että nouseeko hihna sitä mukaan kun kierrokset nousee? Pelko siitä että rikkoo hihnan jos nousee kovin korkealle. Kuvista katsottuna variaattorissa on jälki aika ylhäällä, jotain vajaa puol senttiä yläpinnasta. Lähinnä ajattelen noita kevyempiä rullia, kun tällä hetkellä on puntarin mukaan toiset rullat painaa 6 g ja toiset 6.2. Kun eikös kierokset nouse kun laittaa pienemmät rullat!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006