Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

hannu8619

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 26.05.10 - klo:13:58
Noniin, tuli katottua mikä matkamittarissa vikana. Mittarin yks akseli kulunut niin paljon, ettei pyöri enää ympäri. Eli täytyy olla ilman matkamittaria, tai sitten ostaa kokonaan uus mittaristo. Tietääkseni noita matkamittareita ei erikseen myydä. Tai sitte ollaan vaan ilman, ja tankataan useemmin  ;D

Vilkaseppa nettivaraosa.com, siellä oli baotian puolella yks tuollanen solikka purettuna, siitä voisi mittariston halvalla saada
Baotian bt49qt-11

Riggu

Mitäpä muuten luulette, onkohan näissä kaikissa kiinalaisissa samanlainen matkamittari? Tarkotan että sopiikohan jonkun muun kiinalaisen matkamittari tähän mun soliferiin. Ja tarkotan pelkästään nyt sitä matkamittaria, en koko mittaristoa.
Solifer Speed -08

Riggu

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 26.05.10 - klo:14:45
Lainaus käyttäjältä: Riggu - 26.05.10 - klo:13:58

Vilkaseppa nettivaraosa.com, siellä oli baotian puolella yks tuollanen solikka purettuna, siitä voisi mittariston halvalla saada
Kiitti vinkistä, löysin kyseisen ilmoituksen.
Solifer Speed -08

Timo

Onkohan muuten tuo metallinen läppä tuossa jarrupalojen alla pakollinen?
Näkyy tuossa Purgiaalin kuvassa.

Mullakun lähti irti se läiskä tuosta toisen jarrupalan alta,siitä mikä ei ole männissä kiinni.onkohan siitä mitään haittaa?

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: Walle - 25.05.10 - klo:23:59
Onko öljy missään vaiheessa omituisesti lisääntynyt? Haisee käytetty öljy aina polttoaineelle jonkin verran. Vaihda nyt ainakin öljyt ekaks jos sitä on enemmän kun pitäis tai vaikuttaa bensalta.
Sitten tarkistat bensahanan ettei kummastakaan letkusta tule bensaa. Siitä alipaineletkustakin voi tulla bensaa risasta hanasta. Jos ei vaikka tunnissa tule astiaan (jossa ne molemmat letkut) niin kai sillä pärjää näin ajokautena. Kaasarin venttiili pitäis kanssa tarkastaa jotenkin. Olis helppoa jos vois jättää hanan auki.
Jos nyt on vaan talven aikana sattunut jonkun roskan takia vuotamaan niin riittää öljynvaihto.
Kannattaa se öljyn määrä muutenkin keväällä tarkistaa ettei ole lisääntynyt tai vähentynyt talven aikana.
Huohottimesta ei voi tulla bensaa kaasarivian takia jos moottori kay (siis seoksien tai ryypyn takia). Monisylinterisissä vois tulla jos yksi pytty olis pois pelistä ja laite on joku valvomatta käyvä vaikka genis.
Näissä yksisylinterisissä ainoo vaihtoehto on että bensa vuotaa sammuksissa.   

Pitääkö alipaineletkun olla aina kuiva vai voiko siellä joskus olla/tulla bensaa??
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Coastside

Bensaa ei saa tulla mistään koskaan kuin vain irroitetusta tankin letkusta tai kohokammion tyhjennysletusta kun hana avataan. Jos mopo on ollut nurin, systeemi vuotaa sitä  johonkin suuntaan jonkin verran.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.05.10 - klo:18:29
Bensaa ei saa tulla mistään koskaan kuin vain irroitetusta tankin letkusta tai kohokammion tyhjennysletusta kun hana avataan. Jos mopo on ollut nurin, systeemi vuotaa sitä  johonkin suuntaan jonkin verran.

Kiitos neuvoista!! Nyt sitten vika taisi selvitä! Eli kun molemmat bensaletku ja alipaineletku ovat irti tiputtelee pikkuhiljaa bensaa bensaletkusta ja kun laittaa kiinni bensaletkun kaasariin niin rupeaa tiputtelemaan alipaineletkusta!!

Ihan yksi sellainen fiksu kyssäri vielä että voiko alipaineletkusta valua bensaa ajonaikana vai ainoastaan kun on sammuksissa?? Tuntuu että vie bensaa aika kovin skootteri ajossa!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Timo

#487
voihan perkele...tyssäs ilmaus.

takajarru satulan tuo ilmausnippa on tukossa...avasin sitä painoin jarrua ei tullu nestettä,tuli vaan pikkuhiljaa kierteitten ympäriltä.
Nostin sitten satulan ylös,irrotin nipan kokonaan pysy nesteet sisällä ku oli kädessä. aivan täynnä hiekkaa ja ruostetta.ja ku ei oo paineilmaa en saanu sitä puhtaaks sisältä.
toivottavasti löytyis jostain lähi rautakaupasta tuommoisia.

Muuten PURGIAALI

Et sattunut mittaamaan etujarrun mäntiä kun purit sen? Katoin Spare Wheelistä että siellä on myynnissä mäntiä ja tiivisteet yhdessä.

https://sparewheel.net:4432/p/p_list/gid/400

Ajattelin irrottaa tuon nipan ja pistää siihen jonkun lyhyen pultin tilalle,ja pistää jarrun kiinni.eihän siitä mitään haittaa ole jos tuo pultti on sen tilalla ku en käytä takajarrua ennen kun saan kuntoon.saapahan tuon nipan kauppoihin mukaan.

karkulainen

Siis meinasit korvata ilmausruuvin pultilla? Ei kannata oikeastaan kun ei ne nipat niin paljoa maksa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 27.05.10 - klo:18:42
Siis meinasit korvata ilmausruuvin pultilla? Ei kannata oikeastaan kun ei ne nipat niin paljoa maksa.

"Ajattelin irrottaa tuon nipan ja pistää siihen jonkun lyhyen pultin tilalle,ja pistää jarrun kiinni.eihän siitä mitään haittaa ole jos tuo pultti on sen tilalla ku en käytä takajarrua ennen kun saan kuntoon.saapahan tuon nipan kauppoihin mukaan"

Siis sen ajaks kun löydän samanlaisen :D Pitää kumminki täs jokapäivä ajella jos haluaa liikkua johonki.

karkulainen

Aa, okei, en lukenut kovin tarkkaan, my bad. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: Walle - 26.05.10 - klo:20:50
Varmaan vuotaa käydessäkin ja haittaa ainakin tyhjäkäyntiä.

Joo, tulee niin paljon että konehuone täyttyy kyllä varmaan ajonaikanakin bensalla!!

Voiko tuon alipainebensahanan korvata ns. suoravalutteisella bensahanalla? Onko kuin tarkka siitä kuinka paljon bensaa menee kaasariin. Sit tarviiko skootterin saada ilmaa myön alipaine puolelta vai voiko sen imuletkussa olevan alipaineletkun paikan tukkia ettei mene roskia siitä kautta sisuksiin. Tilasin uuden bensahanan mutta kestää tuo toimitus ja tartteis saada skootteri toimintaan pikaisesti. Olisi yksi bensahana jäänyt edellisestä moposta.

Sanli Solifer XTR50
VM. 2006

Timo

#492
mä vaihdoin ku mulla oli zoneri,sen alipaine hanan tilalle pappiksen on/off hanan ja pistin siihen alipaineletkuun mikä on imukaulassa kiinni,päähän vaan ruuvin tiiviisti. hyvin pelitti.

EDIT: noni sain ilmausnipan sittenki putsattua,oli hiekkaa ja ruostetta täynnä :D

uuden nesteet sisälle,ja ilmaus,eipä siel tullu ku pari hassua ilma kuplaa. Noi männät on sit vaan niin jumissa ja varmaan ruosteessaki jostain...pitää purkaa joskus.

purgiaali

Ei tullut noita jarrumäntiä mittailtua, mutta eihän tuo paha homma ole satulaa irrottaa.

Onkos kukaan vaihtanut kinuskin etupyöränlaakereita? Arvaan että ne on tyyppiä  6201(12 x 32 x 10mm). Näitä kun saa muualtakin, kuin mopokaupasta, niin ei tarvisi postimaksuja maksella. Osaako joku kertoa tyypin, ettei mittailla tarvisi?

hcjussi

Lainaus käyttäjältä: Timo - 28.05.10 - klo:13:22
mä vaihdoin ku mulla oli zoneri,sen alipaine hanan tilalle pappiksen on/off hanan ja pistin siihen alipaineletkuun mikä on imukaulassa kiinni,päähän vaan ruuvin tiiviisti. hyvin pelitti.

Juu, hyvin pelittää!! Oma viritelmä: Vanhaan alipaine bensahanan porasin bensantulo reiästä avonaiseksi siten että bensa valuu vapaasti. Ilmapaineella poraus liat pois. Mopon hana oli hävinnyt, mutta laitoin sellaisen vanhan pienen sulkija jolla saa bensantulon loppumaan. Alipaineletku tukkoon joka on hanasta lähtee ja samoin imukaulan pää tukkoon. Aika sätös mutta hyvin pelittää!!

Voipi olla kyllä että jätän tuon viritelmän, mutta uusi alipainehana on tulossa postissa ja se jää sitten varalle!!

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!!
Sanli Solifer XTR50
VM. 2006