Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

tommi

Jos se holkki pyörisi siinä akselillaan niin silloinhan se leikkaisi kiinni kun siinä ei ole minkäänlaista voitelua. Rullakuppi pyörii siinä holkin ympärillä ja siinä on itsestäänvoiteleva laakeri, rullakupissa.

Ja kyllä raskaammilla rullilla mopo kulkee kovempaa jos vain koneessa löytyy poweria, mitä painavammat rullat niin sitä ylemmäs varihihna pääsee nousemaan. Sulla noi 6.5g on varmaan aika ihanteelliset kuutiotilavuutta ajatellen.

tommi

No 7.2g rullia voisit kokeilla sen viilauksen ohella. Mulla itselläni on nimenomaan noi rullat ja kun ajelee 70km/h niin kierroksia on vasta 6000rpm.

Timo

Dodi löyty viimein taakse jarrupalat. Kymcon super9 etujarrupalat on samanlaiset. huimat 12e.

Koitin vaan tossa availla takajarrun jarrunestesäiliötä,mutta nuo 2 ruuvia on NIIN PERKELEEN kireellä...ei ei sit millään aukea.menee vaan pyöreäks.kait ne pitää sit porata siitä...etujarrun lähti ihan helposti auki,mietin jos mul on päässy ilmaa sinne,jos se on keränny vähä painetta sinne,jos ne ois sen takia sit tiukalla,en tiiä...
Eilen putsailin vähän jarrusylinteriä,sain sen irti ilman että pakoputkea tarvii irrottaa.Männät ei liikkunu samaa tahtia,paino kahvaa,toinen tuli ylös,toinen ei,puristin sisään(todella tiukat)pidin pihdeillä sitä mikä nous,alhaalla,sit vasta toinenkin tuli ylös.Siks mulla nyttenki jarru lahaa kokoajan ajossa,ku se 1 mäntä ei palaudu...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Timo - 11.05.10 - klo:15:00
Koitin vaan tossa availla takajarrun jarrunestesäiliötä,mutta nuo 2 ruuvia on NIIN PERKELEEN kireellä...ei ei sit millään aukea.menee vaan pyöreäks.
Itse olen availlut tällaiset ongelmatapaukset iskumeisselillä ja jos kantaa ei enää ole, niin olen vetänyt Dremeillä ja ohuella laikalla pienen vaakasuuntasen loven, jonka kautta olen naputellut talttakärkisellä perusruuvarilla vasaran kanssa auki. Jos tämäkään ei ole auttanut tai tilaa ei ole, niin sitten on porattu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: tommi - 05.05.10 - klo:10:34
No 7.2g rullia voisit kokeilla sen viilauksen ohella. Mulla itselläni on nimenomaan noi rullat ja kun ajelee 70km/h niin kierroksia on vasta 6000rpm.
No niin, nyt alkaa olemaan skootteri oikein reissaamiskunnossa, sain virijavaralta ilmaiseksi uuden vetoakselin holkin, minkä pituus on 37.15mm ja nyt olisi suurinpiirtein kohdallaan kaikki mitä olen itse hakenutkin. Mitäs mieltä porukat ovat bensan sekaan laitettavaa venttiilien karstoittumista estävä litku, olen käyttänyt sitä koko sisäänajon ajan ja senkin jälkeen, nyt täytynee ostaa uusi putelli, kun ei ole edes kallista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

karkulainen

Minulla oli tuota CRC Valve Cleaner- ainetta syksyllä käytössä, se taisi jättää pientä harmaata kerrostumaa kaasariin ja suuttimeen, ei ole 100% varma, mutta sen käyttöaikana sitä esiintyi... ::)
Ei ne venat niin karstoittuneita ollut kun tein kansiremppaa, kai se toimii. ???
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Juuri CRC:tä oli mullakin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Plom

itse luotan siihen Shellin V-Poweriin, sillä on menty tähän asti. 8)

j.t.l

mistä suomessa saa ostettua tai tilattua sanili forten osia tarvis saada etu iskunvaimennin ja nopeus mittari vaijeri

jalat

jm racing taitaa olla virallinen maahantuoja kiinan osille
http://www.jm-racing.fi/product_details.php?p=227

wandalta löytyy myös
http://www.wandamotor.fi/index.php?cPath=195_130&osCsid=73337dde219fd52cfda1e477ac44b99f

Multa saat etuiskarit 40e /pari sisältäen postikulut. Ja etuiskareiden mukana tulee akseli renkaalle sekä iskarien yläpäähän t-pala.
pistä mailia jalat123 (täh) gmail.com
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Senna

#460
Onko kenelläkään tarkempaa manualia(Solifer tai Baotia) tai tietoa mistä vikaa lähteä etsimään kun toimi päivän (26 km) ja sit ei lähde käyntiin millään ts. ei edes yritä. Akussa virtaa ts. viittaisi siihen että joku noista antureista (jarru/ sivupoljin) meni. Takuuhuoltoon ei viitsit viedä kun on kaukana....

Edit: Baotianin manuaali löytyy vaikkapa tuolta:
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=71

Samppa / ylläpito

-Jarkko-

No kannattaa nyt edes tarkistaa tuleeko kipinä,onko tulppa ehjä ym perusjutut.

Plom


-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: Plom - 18.05.10 - klo:18:22
Tulpanhattu oikarissa?

= tuleeko kipinä. Jos ei niin joko tulppa,hattu,puola rikki tai jarrukahvan tai seisontajalan anturi rikki.
Saako bensaa?

Riggu

4400km soliferilla takana, ja eka vika ilmeni: matkamittari ei enää pyöri. --> mittarinpyörittäjä vaihtoon ja kovaa ajoa  8)
Solifer Speed -08