Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Solifer ei ole Piaggio tai Gilera... ;)

Booaus meinaa laihaa seosta (saa ilmaa) eli lisää bensaa masiinaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 10.10.09 - klo:20:43
Solifer ei ole Piaggio tai Gilera... ;)

Booaus meinaa laihaa seosta (saa ilmaa) eli lisää bensaa masiinaan.
Se tekee sen vain kerran lyhytaikaisesti ja toinen oikku on ollut sekä piaggiossa että myös tässä, elikä kun ajan vaikka pieneen töyssyyn, niin hetkeksi veto hyytyy, elikä painuukohan koho kaasarissa alas ja päästää liikaa löpöä kammioon? Näin uutena tuo Solikka tuntuu parhaalta kinuskilta mitä on itsellä ollut noita baotiaaneja  (4kpl:tta, elikä 2 x Rebel ja Solikka missä lyhdyn suojana muovi ritilä sekä Zoner), täytyy nyt sitten katsoa pitemmän päälle, toki laite menee talviseisokkiin, mutta vielä pyritään ajamaan jos ilmat sallii? Eki

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.10.09 - klo:19:57
Kiihdytyspumpun oikulta kuullostaa. Ainakin  monet ovat niin päätelleet. Neulaa kannattaa kokeilla alempana, jotta osakaasu laihenisi.
Elikä neulan rikkaako ylemmäs, silloinhan se saa vähemmän, mielestäni kun taas toinen pyytää lisäämään löpön saantia???

Coastside

#273
Tulkintakysymys. Noissa on yskähdykseksi luonnehtittava notkahdus osakaasulta avattaessa, josta omanikin kärsii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Midland

Mun BTM on ollu syksy/talvi neula ylimmässä asennossa. Sit se saa bensaa tarpeeksi. Jos kaasua kääntäessä booaa, niin kiihdytyspumppu roiskasee jokaisesta nopeasta kaasukäden käännöstä rajusti bensaa-ei oo vaarallista. Sen kiihdytyspumpun voi pistää pois päiviltä nippusiteellä-joillakin se auttaa. Muuttuvakurkkuinen kaasutin nimenomaan ei tarvitse kiihdytyspumppua-mut jostain syystä näissä on. Kokeile.. Eiks oo ärsyttävää, kun nää ei mikään toimi heti niinkuin haluaa-mut mopo on mopo, kuuluu asiaan!

Eki

Lainaus käyttäjältä: Midland - 11.10.09 - klo:01:04
Mun BTM on ollu syksy/talvi neula ylimmässä asennossa. Sit se saa bensaa tarpeeksi. Jos kaasua kääntäessä booaa, niin kiihdytyspumppu roiskasee jokaisesta nopeasta kaasukäden käännöstä rajusti bensaa-ei oo vaarallista. Sen kiihdytyspumpun voi pistää pois päiviltä nippusiteellä-joillakin se auttaa. Muuttuvakurkkuinen kaasutin nimenomaan ei tarvitse kiihdytyspumppua-mut jostain syystä näissä on. Kokeile.. Eiks oo ärsyttävää, kun nää ei mikään toimi heti niinkuin haluaa-mut mopo on mopo, kuuluu asiaan!
No ei se nyt ärsytä kun tietää jo etukäteen ettei oikein mikään ole 100%:sti frees, eikä se notkahdus minun maailmaani kaada, mutta jos sen saa neulan rikan paikkaa muuttamalla niin se on niin pieni toimenpide että täytyy kokeilla, jos ei ennen niin ainakin keväällä, sillä luntahan tässä jo odotellaan huomiseksi maahan kuulemma?

Coastside

Lisäteho nostaa kiihtyvyyttä ja mäkinopeutta joista on eniten iloakin. Jos on tunnissa 50 km päässä niin se on mopolla kiva saavutus. Antaisin neuvoksi tyytyä tuohon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kierroksia ei tarvitse rajoittaa kunhan varoo vinguttamasta alamäkeen. Tuolla teholla vauhti tyssää tehon loppumiseen eli tuohon 54 kmh tasaisella. Sitäkään ei ole lupa ajaa.

Prikan poistolla pienenee hihnan taivutussäde ja kestävyys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Riggu

Koskakohan vakiintuu muihinkin kiinanskoottereihin moottori, joka on tuolla neliventtiilitekniikalla. Kaipa tuon tehoeron huomaa ihan käytännössä.
Solifer Speed -08

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: Riggu - 17.10.09 - klo:18:41
Koskakohan vakiintuu muihinkin kiinanskoottereihin moottori, joka on tuolla neliventtiilitekniikalla. Kaipa tuon tehoeron huomaa ihan käytännössä.

No ei tuo kone ainakaan huolloissa kuulema ole kehuja saanut. Tehoero tulee muualta kuin lisäventtiileistä, ja samalla vain lisätään hajoavia osia. Jos lisää virtauksia halutaan kanteen niin saman asian olisi voinut saavuttaa isommilla venttiileillä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 18.10.09 - klo:12:01
Jos lisää virtauksia halutaan kanteen niin saman asian olisi voinut saavuttaa isommilla venttiileillä.

Olisin kyllä hiukka eri mieltä. Kyllä neljällä pienellä venttiilillä saadaan parempi virtaus kanteen kuin kahdella isolla. Kaksi venaa jättää paljon enemmän hukkatilaa kanteen.

Toisekseen lämpö jakautuu paljon tasaisemmin kanteen kun on neljä venaa. Venojen massa/kiihtyvyys on parempi jne. kyllä neliventtiilitekniikka on selvästi parempi hyötysuhteeltaan. Siksi kait sitä käytetäänkin yleisesti sekä autoissa että moottoripyörissä.

Mistäs se ylimääräinen kilowatti on sitten saatu jos ei venoista? Luotettavuus on sitten eri asia, onhan siellä neljä venaa varsissaan kuluttamassa ohjureita, itselläni meni juuri vakiokansi vaihtoon kun toinen ohjuri oli soikea. Neljä ohjurinkumia päästämässä öljyä pyttyyn, puhumattakaan venojen säädöstä, vuodosta jne. vikamahdollisuuksia on tuplaten verrattuna vakioon.

En tosin ihmettelisi jos parin, kolmen vuoden päästä olisi jokaisessa kinkissä neljä venaa. Kun se kuitenkin tekniikkana on edistyneempää.

Coastside

Kaljapullon saa tyhjäksi sekunneissa jos siihen saa aikaa pyörteen. Sitä ei saisi kahdella aukolla.
Vakiokantta ja putsaria muokaten saa lisäpotkua saman verran kuin tuolla neljällä on saatu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Tuntuu vieläkin ok peliltä, mutta ihmetyttää mikä rajoitin koneessa on, kun 60km/h nopeudessa alkaa tökkimään ja mielestäni variaattorista kuuluu jonkinlaista kilinää, kierrosrajoitijohto otettu nätisti liittimestään irti, mutta onko variaattorissa joku kiinteä rikka holkissa ettei lautaset mene tarpeeksi yhteen, kun taas samassa nopeudessa mäet nousee todella rivakasti tiputtamatta juurikaan nopeutta (3.2kw=4hv), potkua riittäisi varmasti nopeampaankin ajoon kuin mittarin 60km/h, mikä tien nopeusmittaus taulukon mukaan on noin. 54km/h. En ole purkanut tai aukonut variaattoria kun ulkona ei tarkene ja sisätiloja ei kerrostalossa ole, ajettu nyt noin 500km elikä sisäänajo!

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.10.09 - klo:15:15
Kaljapullon saa tyhjäksi sekunneissa jos siihen saa aikaa pyörteen. Sitä ei saisi kahdella aukolla.
Vakiokantta ja putsaria muokaten saa lisäpotkua saman verran kuin tuolla neljällä on saatu.
Sen olen huomannut vuosien saatossa, ettei kukaan koskaan pysty ostamaan semmoista laitetta tai edes mopoa, että sen tekniikka tyydyttäisi kaikkia, se on täysi mahdottomuus, tai se selviää ihan vaikka sillä, että minkä moposkootterin ostaisit jos saisit siihen tarkoitukseen käyttöösi ilmaiseksi vaikkapa 4000.00â,¬? Takaan että jos joku valitsee jonkun merkkiskootterin hintaluokaltaan, mahdollisimman kalliin tuon hinnan puitteissa, niin aina kuuluu soraääniä aivan takuuvarmasti! :) :) :) :)

Pyrres

Lainaus käyttäjältä: tommi - 18.10.09 - klo:14:58
Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 18.10.09 - klo:12:01
Jos lisää virtauksia halutaan kanteen niin saman asian olisi voinut saavuttaa isommilla venttiileillä.

Olisin kyllä hiukka eri mieltä. Kyllä neljällä pienellä venttiilillä saadaan parempi virtaus kanteen kuin kahdella isolla. Kaksi venaa jättää paljon enemmän hukkatilaa kanteen.

Toisekseen lämpö jakautuu paljon tasaisemmin kanteen kun on neljä venaa. Venojen massa/kiihtyvyys on parempi jne. kyllä neliventtiilitekniikka on selvästi parempi hyötysuhteeltaan. Siksi kait sitä käytetäänkin yleisesti sekä autoissa että moottoripyörissä.

Mistäs se ylimääräinen kilowatti on sitten saatu jos ei venoista? Luotettavuus on sitten eri asia, onhan siellä neljä venaa varsissaan kuluttamassa ohjureita, itselläni meni juuri vakiokansi vaihtoon kun toinen ohjuri oli soikea. Neljä ohjurinkumia päästämässä öljyä pyttyyn, puhumattakaan venojen säädöstä, vuodosta jne. vikamahdollisuuksia on tuplaten verrattuna vakioon.

En tosin ihmettelisi jos parin, kolmen vuoden päästä olisi jokaisessa kinkissä neljä venaa. Kun se kuitenkin tekniikkana on edistyneempää.

Juu en missään nimessä kiellä hyötyjä. Mutta mopokäytössä mielestäni turhaa hifistelyä kun saman teholukeman saa helposti kaksiventtiilikannella kun juuri ottaa tuon luotettavuuden huomioon. Eli henk.koht mielipide vain. Ja mitä tulee tekniikkaan niin toki yleistyy varmaan.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna