Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Samppa

Jos et löydä sitä maadoituspiuhaa, niin vedä kokeeksi lisämaadoitus akun miinuksesta suoraan runkoon (esim. auton apukäynnistyskaapelilla). Akkua ei kannata ruuvarilla laittaa oikosulkuun, kokeile ennemmin vaikka toisesta akusta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Valojen kirkkaudesta näkee akun tilan myös, ilman riskiä, joka oikosulkemisiin liittyy. Eräskin autoaan korjannut oikosulki sen vahingossa kellon rannekkeella ja se oli punahehkuisena polttanut käden pahasti. Mopon akun saa rikki oikosulkemalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer_Man

#242
Ei lähteny polkemallakaan käyntiin ja kiitokset kaikille neuvoista! sain tänään kaverin pakulla vietyä huoltoon ja totesvat sielä että akku entinen. Vaihtaavat uuden tilalle niin taas pelaa.


Ps. Tää on niin tyypillistä mun tuuria taas kun olla ja voi...aina sattuu jotain. NOh toivottavasti tuo nyt kulkis jonkin aikaa "exide" akulla...väittivät et on hyvä akku tohon scootteriin. saa sit nähä...mittariin kun tulee 2500km niin sit paukahtaa muuten vaa moottori tai jotain......
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

karkulainen

Perästä välit ja/tai laakerit kökkönä, kytkimen- ja renkaanpuoleinen akseli vatkaa. 75km/h mittarissa täristää sopivasti.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purjomestari

Mistä lähtee tämä solikalle tyypillinen vinkuminen kovemmissa vauhdeissa? Kaverit aina nauraa et tuolla se lentokone menee, kun ääni tosiaan muistuttaa jotain hävittäjän lentoonlähtöä.  ::) Nyt se on alkanut kuulumaan entistä kovempaa ja peittää kiitettävästi jo moottorin ääntä alleen ja siitä olisi mukava päästä eroon mikäli mahdollista. Lisäksi sattuisiko joku tietämään vastausta tähän?

tommi

Lainaus käyttäjältä: purjomestari - 08.08.09 - klo:20:12
Osaisiko joku sanoa mikä on tämä n.30cm pitkä ohut letku joka on kiinni samassa pidikkeessä huohotinletkun kanssa? :D Tommonen putki näytti roikkuvan irtonaisena skootterin sisällä ja on ehkä jo pidemmän aikaa ollut irti. Se oli siinä kohdilla, että ehkä olisi voinut joskus olla kiinni kaasarissa?

Siis oli irtonaisena? Ei ollut kummastakaan päästä kiinni mistään? Olisikohan vaikka kaasarin hukkaletku joka on jääny roikkumaan tyhjää.

Solifer_Man

Tänään hain skootterin huollosta ja tekivät määräaikaishuollon samalla samalla kun vaihtovat akun...sinne meni 100eur
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

zippaduidaa

Nyt kyselisin sellasta asiaa, että onkos kellään tietoa Solifer XTR50 vm2008 vakio pääsuuttimesta, että minkä kokonen on tuo kyseinen suutin? Suuttimessa lukee 110, mutta sitä se ei ole. Silmämääräisesti näyttää siltä että 84-suutinkin on vähän isompi.

purjomestari

Lainaus käyttäjältä: tommi - 11.08.09 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: purjomestari - 08.08.09 - klo:20:12
Osaisiko joku sanoa mikä on tämä n.30cm pitkä ohut letku joka on kiinni samassa pidikkeessä huohotinletkun kanssa? :D Tommonen putki näytti roikkuvan irtonaisena skootterin sisällä ja on ehkä jo pidemmän aikaa ollut irti. Se oli siinä kohdilla, että ehkä olisi voinut joskus olla kiinni kaasarissa?

Siis oli irtonaisena? Ei ollut kummastakaan päästä kiinni mistään? Olisikohan vaikka kaasarin hukkaletku joka on jääny roikkumaan tyhjää.
Joo ei ollut kiinni. Se näyttäs sopivan pieneen aukkoon kaasarin kyljessä mutta ilmeisesti sen puuttuminen ei ole erityisen vakavaa kun kerran ihan hyvin pelittää? Asiasta kolmanteen: Mitä hyötyä olisi jos pistän pipercrossin vakioputsarin tilalle? Suutin pitää vaihtaa? Minkä kokonen uuden pitäs olla?

Pyrres

Pipercrossista on se hyöty että äänet kovenee, imee hiekkaa ja pölyä koneeseen, joudut suuttimien kanssa räpläämään ja vakiossa et saa yhtään mainittavaa tehohyötyä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

karkulainen

Minulla oli piperi kiinni yhdessä vaiheessa ja kuten pyrres sanoi, se lisäsi vain ääntä. ::) (Tai, lähtihän se järkyttävä vakio putsari pois hetkeksi.)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

mcclane

ostin kesällä 2008 solifer xtr50 scootterin ja 1000km kohdalla hajosi kaasutin,meni takuuseen.
nyt on ajettu 4450km ja on toiminu tosin hyvin. kulkee vielä 60-65km..

baukku

Lainaus käyttäjältä: mcclane - 04.09.09 - klo:21:15
kulkee vielä 60-65km..

no se on hyvä että tiedät, koska se tulee sanomaan sopimuksensa irti  :D
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

karkulainen

Noniin, kokeiltiin GPS:ällä nopeutta ja kiihtyvyyttä;
Ekalla kerralla 0-10 1,5sek ja 0-50 ~10sek, huippuja otti 66km/h mittarin näyttäessä 76/77km/h. Hiljaisemmilla nopeuksilla huijaa ~5km/h.

Huomenna vielä säädöt kohdilleen ja parempia kokeiluja. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pyrres

Varsin pitkät välitykset vissiin? Eikö noiden pitäisi kiihtyä 5sekunnin paikkeille 0-45km/t. Jossain oli mittailtu noita vakioita.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna