Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

solifer 50R

No tuon painon tiedän suurin piirtein mutta mikä se muu koko on kun tuolla on niin paljon eri kokoisia eli tietääkö joku onko tässä sama koko kuin esim. xtr50 mallissa? eli onko kukaan tilannut/laittanut tähän 50R malliin? Asennus onnistuu itseltä ja mopo sportista ainakin saa tilattua, viimeksi tilasin sieltä kun laitoin xtr50 solikkaan pienemmät rullat.

DEPI

Eiks siellä ole Baotianin kone.
Pitkä malli. Ainakin muissa on 16/13mm.

zippaduidaa

Tos soliferis on kyl niin huonot takaiskarit, että nyt mietinnässä olisi jostai uudet, ainakin jouset. On niin jäykät takaiskareiden jouset, että hädin tuskin joustaa missää möykyissä, edes kaksipäällä. Täristää kauheesti pikkuepätasaisuuksissa jne...   Eli onkos kukaan vaihtanut parempia iskareita tai pelkkiä jousia Solifer XTRään? Mietinnässä oli myös, että jos vetäis muutaman kierteen poiskin :).

tommi

Solikassa on ilmeisesti iskarit molemmin puolin? Ota toinen pois niin meno on paljon pehmeämpää. Mulla oli kans vakiona tuplaiskarit ja eihän sillä ajanut erkkikään kun takapää ei joustanut senttiäkään. Nyt on paljon mukavampi ajella kun otin toisen iskarin pois. Valtaosa kiinalaisista taitaa olla ihan vakionakin vain yhdellä iskarilla.

Pyrres

Enpä kyllä lähtisi tekemään moista operaatiota jos henki on kallis, monojouselliset rungot ovat erilaisia ja tuplaiskareilla olevat tarvitsevat sen molemminpuolisen tuen etteivät esim kierry tai jousenkiinnitykset ym repeä. Ei kovin mukava tilanne huomata jossain että yhtäkkiä takahaarukka onkin aivan vapaana ja perä putoaa alas. Voi heikentää ajo-ominaisuuksia varsin paljon. Ota kuitenkin huomioon että "Soliferin" rungot ja osat eivät ole mitään huippulaatua, siitä kertoo jo etuhaarukoiden poikki meneminen ym.

Yksi asia mitä voit katsoa on se missä asennossa takajousien säädöt ovat, itsellä oli Jincheng Sudokussa takana tuplajouset ja oli ihan mukavan pehmeä, tosin jäi perä pomppimaan liikaa eli olisi ehkä pitänyt säätää jouset kovemmiksi sieltä alaosan säädöstä.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

#230
No hyvin on kestänyt itselläni runko vaikka toisen iskarin riisuinkin pois. Elopainoa allekirjoittaneella 105 kiloa ja parisen vuotta olen ajellut nyt huoletonta ajoa.

Kaverilla on samanlainen mopo jota myydään eri nimellä ja se tulee vain yhdellä iskarilla ja mitä olen katsonut niin runko on ihan samanlainen mutta siitä puuttuu se paksu lattarautainen tukivarsi jonka läpi renkaan akseli menee. Samaiseen tukivarteen kiinnittyy myös iskari.

Vaikka otinkin toisen iskarin pois niin rakenne on mielestäni vieläkin paljon tukevampi kuin tuossa kaverin mopossa josta puuttuu se tukirauta kokonaan. Kun katsoo takaa niin rengas onkin selvästi kallellaan suuntaan --> /

Mulla on edelleen rengas ihan suorassa.




Pyrres

Voihan se toki kestää. Mutta onko sen arvoista riskeerata tyhmällä tavalla oma ja muiden turvallisuus. Ei ne sinne turhan takia kahta jousta ole laittaneet, jos ne voisi jostain säästää niin tottakai ne säästäisivät ja jättäisivät sen toisen jousen pois. Eli on sillä jokin tekninen syy olla paikoillaan. Helpointa on ostaa jokin korvaava takajousitus, ei se niin paljoa maksa että pitäisi alkaa typerissä paikoissa säästää. Halvalla ei aina saa hyvää, tässä tapauksessa hinta näkyy ajettavuudessa, joko hyväksyy sen tai maksaa rahaa ja korvaa ne vakio iskarit laadukkaammilla.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

tommi

#232
Joo, kukin tavallaan. Kokeilin minäkin laadukkaampia iskareita mutta eipä se mitään auttanut, yhtä kova oli takapää niilläkin. Enempää en viitsinyt rahaa polttaa joten otin suosiolla toisen iskarin pois. Sen jälkeen on ollut mukava ajella  :)

P.S. Niin ja kannattaa ottaa pois nimenomaan se pakoputken puoleinen iskari koska se tukivarsi jää edelleen tukemaan rengasta siltä puolen.

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 07.08.09 - klo:17:59
Ei ne sinne turhan takia kahta jousta ole laittaneet, jos ne voisi jostain säästää niin tottakai ne säästäisivät ja jättäisivät sen toisen jousen pois. Eli on sillä jokin tekninen syy olla paikoillaan.

"Tekninen" syy ainakin minun tapauksessani on ainoastaan kantavuuden lisääminen. Tuossa mainitsemassani kaverin mopossa on kantavuus 150kg ja minulla 197kg. Se on saatu siis vain lisäämällä toinen iskari. Kun sen ottaa pois niin kantavuus laskee tietenkin tuohon edelliseen.

Soliferin kantavuudesta en tiedä mutta kannattaa huomioida että se tietenkin laskee kun mennään vain yhdellä iskarilla.

Solifer_Man

#233
NOnni nyt se sit teki sen...mittari lukemat 2100 ja risat...kävin s marketissa niin hyvin luottavaisin mielin tähän mennessä olen ollut niin päätti tehä lopputilin..Ei lähde valot päälle ei edes parkkivalokaan..käynnistäess piti puolensekunnin rykäsyn ja sitten ei mitään eloa..ainut mikä heilahtaa on bensamittari kun laittaa virrat päälle mutta sekin valahtaa alas kun painan jarrukahvan alas käynnistäessä. MIssä vika ?  C-tek xs 3600:ssa laturissa akku ollu parisen tuntia latauksessa ja kävin kokeilee niin vielä sama juttu...ei mitään eloa solikaan...kyseessä siis Xtr 50 export.

Onko akussa vika ? vai jossain muussa ? sulakkeen katsoin niin näytti olevan ihan ok

Auttekee
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

Coastside

Akulta tai maadoitusjohdolta kuullostaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer_Man

Missäpäin maadoitusjohto sijaitsee ? ja onko kellään c-tek xs-3600:sta kokemusta ? soveltuuko tuommoisen skootterin akun lataamiseen ?
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

purjomestari

Osaisiko joku sanoa mikä on tämä n.30cm pitkä ohut letku joka on kiinni samassa pidikkeessä huohotinletkun kanssa? :D Tommonen putki näytti roikkuvan irtonaisena skootterin sisällä ja on ehkä jo pidemmän aikaa ollut irti. Se oli siinä kohdilla, että ehkä olisi voinut joskus olla kiinni kaasarissa?

Coastside

Maadoitupiuha on koneen kyljessä kiinni, tai siis kuuluu olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer_Man

Eipä taida kukaa täällä foorumista olevista asua täälläpäin ? Lahti - Nastola ? itse majailen Nastolassa ja ois kiva jos joku viisaampi tulis katsomaan vai pitääkö toi tosiaa taas roudata jollain saksalan teboilille huoltoon..EI millää viittis taluttaakkaan 20 km kun ei ole pakua tai kärryä tiedossa.
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

tommi

No eikö lähde edes polkemalla käyntiin? Maadoitusjohto on yleensä koneen oikealla puolella, laturin kopassa. Kyllä millä tahansa laturilla pitäisi akkuun saada virtaa sen verran että virtalaitteet toimii.

Kokeile vaikka lyödä ruuvimeisseli napojen väliin niin näet onko akussa virtaa..