Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Solifer_Man

Tänäää sit onnistuin tekemään ensimmäisen kaatumisen soliferillani :( kerhon kentällä olin ( nurmikkoinen ) vettä satanu koko päivän ja piti sitten lähtä nokka kohti kotio päin niin tooosi hiljasessa vauhdissa lähtöön lähties miltein täyskääntyminen vasemmalle ja naps turvallaahan sit siinä oltiin...Saldona...skootteri ei kiihdy enää kunnolla eikä kuljekkaan normaaliin tahtiin :( päällepäin näyttää ettei mitää vakavaa tapahtunu. Mutta kotipihalla sitten hissukseen työnnellen kuulin et levyjarruista kuuluu ihme hinkkaamis ääntä...ja tämän oon huomannu viimeaikoina muutenkin ajossa että pintakaasulla ajaessa solikka nykähtelee sillai vaivihkaa ihan kuin rajoitiin ottais vastaan muttei ole sitä.   MIttarissa tällä hetkellä 1120km ja vielä olis vähän jäljellä seuraavaan huoltoon.. Ensihuollossa käytätin mopedin 308km kohdalla...eli kun 1000km on seuraava niin tarkoittaako että lukemia pitää tosiaan olla mittarissa se 1000km vai saako olla tuohon 1308km asti ?


Auttekee...
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

Coastside

Kaasarista on voinut valua bensaa ilmanputsariin ja kastellut sen suodattimen ja se saa liikaa bensaa, kunnes se kuivaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

cusse80

"MIttarissa tällä hetkellä 1120km ja vielä olis vähän jäljellä seuraavaan huoltoon.. Ensihuollossa käytätin mopedin 308km kohdalla...eli kun 1000km on seuraava niin tarkoittaako että lukemia pitää tosiaan olla mittarissa se 1000km vai saako olla tuohon 1308km asti ?"
Kyllä se mun järjellä tarkottaa että kun on ajettu 1000km yhteensä niin huoltoon. Ei se maailma siihen kaadu että on muutama sata kilsaa heittoo..
Lievää väkivaltaa ja vaseliinia niin kaikki onnistuu!

Solifer_Man

Juu 1000km on ajettu ekan huollon jälkeen...eli on menny sit reilusti yli =(
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

cusse80

Eipä sillä ole mitään väliä esim jälleenmyynti arvoa ajatellen, ei muuta kuin skode huoltoon jos haluaa ylläpitää takuuta tai sitten tekee itse huollot halvemmalla.
Eihän se autoissakaan ole niin tarkkaa...
Lievää väkivaltaa ja vaseliinia niin kaikki onnistuu!

DEPI

Noin vuosi sitten ostin Myllymäeltä Titan Rockyn.
On jo lunastuksessa. Mutta kysyin huolloista.
Ja huoltopäällikkö sanoi että jos huöltokorjaamoa ei
ole lähettyvillä, niin koneen voi huoltaa lähimmässä
auto tai muussa korjaamossa ilmantakuun raukeamista.
Oli kyllä reilu meininki.
Osiakin sain takuuseen ilman kyselyjä.

zippaduidaa

Ostimpa omaan laiskaan huonoo soliferiin Malossi multivarin, ja olen todella, todella, todella tyytyväinen ;D ;D ;D ei todellakaan enää hyydy niin pahasti kuin ennen, jos ollenkaan ja nyt se jaksaa kiihtyäkin ;D 70â,¬ ei harmita yhtää, ku on niin hyvä ;D... Tuli vaan muutama hassu kmh lisää :)

karkulainen

Et ole ainoa joka on todistanut skootterin uudelleensyntymän. Ekalla kerralla kun ajoin Multivarilla, odotin automaattisesti sitä rasittavaa hyytymistä, mutta jatkuva kiihtyvyys aiheutti ilonsekaista hämmästystä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Tasapuolisuuden vuoksi on vakiotakavarillekkin annettava samaa kunniaa jos edellinen on viallinen. Jäykemmät kytkinjouset se kyllä kaipaisi että ottaisi lähdössä enemmän kierroksia. Tietysti vakionokalla asiaa korjaisi silläkin. Voi ihme mikä mäkihirmu tuo nyt on. Se kiihtyy vielä sellaiseen mäkeen mihin se ennen hyytyi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Minulla on ne Narakun siniset kytkinjouset, ottaa ~1000RPM korkeammalta kiinni, ne on hyvät.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 16.07.09 - klo:21:12Voi ihme mikä mäkihirmu tuo nyt on. Se kiihtyy vielä sellaiseen mäkeen mihin se ennen hyytyi.
Siis kannentyöstön takia?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Se tuntuu ainoalta seliltä. Kun mäkinopeus nousee kymmenisen kilsaa, on se paljon. Korjasin ja mitoitin putsarinkin putkia aiemmin ja se kansirempan kanssa toi tuon tehonlisän. Se vain mätsää virinokan kanssa hyvin. :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

solifer 50R

Tietääkö kukaan minkä kokoiset rullat on tuossa uudessa 50R mallin Soliferissä täytyisi vaihtaa pinempiin kun hyytyy mäissä ja kaksi päällä

DEPI

Onkos tuossa solikassa neli venttiili tekniikka.
Eiks sieltä pitäisi löytyä tehoja niin että ei hyydy.

solifer 50R

on mutta kyllä se vaan hyytyy joten pienemmät rullat tarvis mutta kun ei tiedä minkä kokoiset tilais

Coastside

Kokeillen ne löytyy ja yleisimmin 5 g on saanut nuo nousemaan mäkiä. Hintakin on kohtuullinen, riippuen pystyykö itse tai tuttu vaihtamaan.

En tiedä onko omassa jo miten paljon yli 3 kW, mutta se kiihtyy mäkeen samaan nopeuteen mihin se vauhdinkin kanssa menee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04