Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Mää

Nykyinen : Click Täytyisi olla suunnilleen saman muotoinen sen isomman.


karkulainen

#166
Ajelin rauhassa kunnes skootteri alkoi vähän pätkimään. Pitää kohta käydä katsomassa onko kaikki kohdillaan. ::)

E. kävin taas ajelemassa ja kierroslukumittari alkoi taas villiintyä ja meno pätki. Ensin se näytti tasaisesti kierrokset (7 000RPM), kunnes alkoi heilumaan 7-11 000RPM. Pysähdyin lidlin pihaan katsomaan oliko puolassa molemmat liittimet kiinni, ei ollut. Vihreä liitin oli lähes irrallaan, irtosi kun hipaisin johtoa. :P  Laitoin sen kiinni toivoen että se pysyy kotimatkan ajan kiinni, ylämäessä jo pelkäsin että se irtoaa. Liitin oli siis löystynyt, pitää kohtä käydä puristamassa se entiselleen. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tuula

Mitä öljyä on hyvä laitaa solikan perää?
käykö esim automaattilaatikon öljyt?

Mää

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=92.135

Tutkipa tuota ketjua, Soliferissahan ei ole automaattivaihteistoa vaan variaattori.

karkulainen

Jep, eli 80w-90 öljyt käy hyvin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Tuula

Lainaus käyttäjältä: Mää - 27.04.09 - klo:13:47
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=92.135

Tutkipa tuota ketjua, Soliferissahan ei ole automaattivaihteistoa vaan variaattori.
joo tiedän ettei oo tomaatti. mut kysymyshän oli et käykö tomaatin öljy.
Mut kiitos vastauksista :) ei aleta kinaamaan ;)

Solifer_Man

#171
Auttekee uutta skootterin omistajaa.. Olen sisään ajellut kyseistä Solifer Export XTR50:stä ja nyt mittarissa alkaa olla lukemat 243km. Pitää semmosta jännää sirrutusääntä tyhjäkäynnillä sekä ajaessa....ei varsinaisesti voimakasta ääntä eikä täristä skootteria epämääräisesti mutta tuo ääni minua hämää et onko moottori nyt menny jotenkin rikki tai mäntä persiillään vai mistä ? Öljyt olen tarkistanu ja on keskitikkuun asti ja olen ajellut vaihtelevilla kierosalueilla enkä ole kuin ehkä hetkellisesti ylittäny tuon 30km/h. Onko muilla ilmenny tämmöstä ? onko syytä huoleen ??


Ps. Voin tarvittaessa nauhoittaa tuota ääntä kännykällä jos sen saisi jotenkin nauhalle kuulumaan


Solifer_Man
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

Coastside

Aluksi keskituella käyttöä ja kuuntelua paikantuuko ääni jonnekin koneessa. Satulakotelonkin voi irroittaa jotta kuulee paremmin.
Venttiilien naputuksen tunnistaa helposti ja kaikki muu sirittely siltä suunnalta tietää vakavaa vikaa. Itseasiassa mistäpäin konetta tahansa paitsi jos jokin hela resonoi löystyttyään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer_Man

#173
Satulakotelon irroitin ja keskituella käytin konetta. Kone paikantu kyl mielestäni melkolailla koneesta tai tuosta variaattori boksista ehkä. Mut mulla olis nyt nauhotettua koneen käymis ääntä niin viisaammat jos osais sanoa äänen perusteella.



Ps. Ja mun tuurilla toi tiedosto on yli 400kt joten en pääse liittämään äänitiedostoa tänne mutta sähköpostissa taikka messengerissä
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

openflow

Voi hyvinkin olla ,että venttilin välykset on vähän reippaan puoleiset. Sittenhän se selviää ,kun ensimäisen huollon kohdalla säädät venttiilit/vaihdat öljyt. Ei sitä suuremmin tarvitse stressata ,menee takuusen jos räjähtää ;)

Solifer_Man

HYvä tietää =) eli voin huoleti ajella. MOni muukin veikkaillu noita venttiilin välyksiä mutta laittaako ne kuntoon välykset ensihuollossa ? Ja onko mitään osviittaa paljonko ensihuolto pahimmillaan voisi maksaa ?? kun ei ole mitään hajua näistä ja tosiaan eka skootteri mulla. Tämä on HobbyHallista tilattu
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

Riggu

Lainaus käyttäjältä: Solifer_Man - 05.05.09 - klo:21:57
Ja onko mitään osviittaa paljonko ensihuolto pahimmillaan voisi maksaa ??
Mulla makso Solifer Speedin ensihuolto Turussa yhteensä 70 euroa, kuitissa luki 56e huolto, 14e öljyt. Kai ne voi sinne melkeen sataankin euroon mennä ne hinnat? Kai ne siinä 50-100 euron välissä on.
Solifer Speed -08

karkulainen

Minulla sen ensihuolto maksoi 61,20e josta työn osuus on 50e.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Solifer_Man

Kiitokset informaatiosta..tietää vähän varautua...soitin tänään huoltoon ja sanoivat et enshuolto on siinä noin 100euroa hujakoilla.
Peugeot Vivacity Sixties 2011 4 tahti ( retro )

karkulainen

Kai ne sitten laittaa tiedot mitä on tehty ja mitä jonkin tekeminen on maksanut?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.