Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super8, yllätys

Aloittaja Kari69, 26.06.23 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Kari69

Minulla on remontissa Super8, jonka ostin 50 eurolla. Se on käynyt viime syksynä, mutta ei käynnistynyt enää. Mopo oli varsin suttuisen näköinen, koska sitä oli maalatta osia irrottamatta. Punaiset osat oli maalattu valkoiseksi. Samalla oli mustatkin osat suttaantuneet.

Moposta löytyi seuraavat viat. Mopo ja akku olivat talven ulkona pressun alla. Akun jännite oli 0V, joten oletin sen tuhoutuneet. Älykkäät laturit ei ala tuollaista edes lataamaan. Minulla on myös vanhanaikainen laturi, joka yrittää ladata. Yllätys oli, että jännite alkoi nousta nopeasti ja vaihdoinkin laturiksi sitten vähän ajan kuluttua älylaturin. Akku tuntuu pelastuneen.

Laitoin akun mopoon ja yritin startata. Valot toimi, mutta starttimoottori ei, eikä starttirelekään naksunut. Syy oli se, että starttinapin kontaktit olivat hapettuneet. Ne on helppo hioa puhtaaksi.

Startti alkoi toimia, mutta kone ei käynnistynyt. Sähkörikastimen johdot oli poikki. Korjasin ne, mutta ei vieläkään käynnistynyt. Vuorossa sitten kaasuttimen puhdistus. Pensaletku oli kytketty kaasuttimen tuuletus liittimeen eikä sinne minne kuuluu.

Noiden korjausten jälkee kone lähti helposti käyntiin ja käy nätisti.

Koska mopo oli töhritty maalilla piti irrottaa kaikki kuori-osat ja hiota ne. Sitten maalasin mustat mustaksi ja valkoiset valkoisiksi.

Kun irrotin kuoriosia, niin tuli se varsinainen yllätys, jonka tarkoitusta en ymmärrä. Super8:ssa on 8-napainen CDI akkukotelossa. Sen lisäksi keulasta löytyi 4+2 napainen AC CDI. Miksi ihmeessä 2 kappaletta sytytysyksiköitä? Onko joku muu tuohon törmännyt?

ps Tänään on tarkoitus laittaa kuoret paikoilleen.

konenikkari

Etukatteen alla on cdi-tä muistuttava light control unit
joka sytyttää valot kun mopo käy.
Siitä juttua tuolla  https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6232.msg107317#msg107317
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Ostin Agility RS:n. Siinä on CDI ja light control unit (LCU). Ne ovat erilaisia, erilaiset liittimet. Ostamassani yksilössä ei kuitenkaan ollut LCU:ta. Se oli korvattu omatekoisella virityksellä, yhdellä releellä.

LCU ja Agilityn CDI ovat saman näköisiä, kokoisia ja niissä on samat liittimet. Haluaisin korvata relevirityksen LCU:lla. Jos saan sellaisen käteeni, niin erottaako siitä mitenkään, onko se LCU vai CDI?

konenikkari

#3
LCU:ssa on liittimien lisäksi erillinen punainen johto jossa musta raita.
Lue tuo  https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=6232.0
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)