Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Burgman 650

Aloittaja susu400, 17.06.14 - klo:13:48

« edellinen - seuraava »

susu400

Poistettu

mao


pekpel

Kylläpä kuluvia osia joutuu vaihtamaan säännöllisesti.
Rullien ja hihnojen vaihtoväli voipi olla kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta vaihtaa niitä pitää.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

HiTec

Lainaus käyttäjältä: susu400 - 16.09.14 - klo:16:17
Aikaisemmin ajelin mm. Burgman 400 (2kpl), Silverwing 600, Xciting 500. Burgman 650 näistä mielestäni ehdottomasti paras. Voi toki johtua myös siitä, että oma pituuteni on päälle 190 cm ja niinpä koko ratkaisee tässä valinnassa.

Sama ongelma Rahikaisella. Pituutta on tällä ukolla 196 ja Burgman 400 oli joten kuten siedettävä kun nojasi polvilla etukatteeseen. Downtown 300 ahistaa ja X8 on jo ihan nou-nou :-\ Mutta silti ZR-7S jälkeen tuo Silverwing 600 tuli hommattua. Eipä tuolla vielä matkaa ole ajettukaan, pelkkää PK-seudulla pyörittelyä ja sekin pääasiassa vain työmatkaa = nuo matka-ajon kärsimykset ovat tuolla vielä täysin kokematta :-[
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

HiTec

Lainaus käyttäjältä: susu400 - 19.12.14 - klo:16:03
Toivottavasti jalkasi mahtuvat Silveriin. Muistaakseni siinä oli aika tilava ajoasento silloin kun semmoisen omistin.

Nou hätä, tuo Silver on just eikä melkein passeli yksilö allekirjoittaneelle, katseltiin asiaa sitten ergonomian, mukavuuden, suorituskyvyn tahi lompakon vinkkelistä :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kalkkaro

Kaikenkokoisten Burgmannien ja kuskien tapaaminen
Suviranta, Turenki
torstaina 5.7.18 klo 18

Tule ja tuo kaverisikin.
400 Burgman, 09

Kalkkaro

Siis ylihuomenna.
400 Burgman, 09

viisnelonen

"The "Dieseling noise" is a well known and documented fact since day one on the 650, especially on the k3 models.
There were a handful of reports early on of some failures and Suzuki redesigned the part and started replacing it in mid year o4.
All 650's o5 and up have the newer part and are considerably quieter but still make some dieseling noise at idle. There is a noticeable difference in sound between my K6 Exec and my F.I.L.'s standard K3. Since the redesign there have not been any reported problems that I am aware of"

Em teksti lainattu burgmanusa.com foorumilta, nikin JohnK kirjoittama. Asia liittyy tähän: http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8566.msg164447#msg164447

Tiedoksi vanhemmista burgmaneista kiinnostuneille
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 19.12.14 - klo:18:04
Nou hätä, tuo Silver on just eikä melkein passeli yksilö allekirjoittaneelle, katseltiin asiaa sitten ergonomian, mukavuuden, suorituskyvyn tahi lompakon vinkkelistä :)

Onhan tuota vettä taas Vantaan joessa jonkin verran virrannut tuon kirjoitukseni jälkeen 6v sitten, mutta mielipiteeni tästä Silverwingistä ei ole muuttunut mihinkään. Toki aina välillä tulee vilkastua sitä nurtsia aidan toisellakin puolella "joskos tuollaisen..." mutta yhä se vaan on tuo SW meikäläiselle passelein kombinaatio em. ominaisuuksien vinkkelistä. Saas nähdä kuin pitkään tuo lopulta talossa viihtyykään, ylivoimaisesti jo nyt on pitkäikäisin 2-pyöräiseni ikinä :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

Kyllä olisi SW mullekin kelvannut mutta ei vaan tällä kertaa natsannut se kaupanteko. Kuljettajantilat mielestäni aika samat B650:n kanssa ja varmasti monen mielestä soveltuu burgmania paremmin kaupunkiajoon ja taajamaan. Jos olisin työmatkaskodun tarpeessa niin luultavasti pitäisin SW:iä parempana vaihtoehtona.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

#10
Nyt kun bensan hinnat on taivaissa niin on tullut enemmän kiinnitettyä huomiota skodun bensankulutukseen..
Burgerin kulutus tänä kesänä on pyörinyt reilussa 4ssä litrassa (4,2-4,5), kaupunkiajoa vältellen. Maantiellä sen saa helposti painumaan neljään ja allekin manuaali moodilla ja loikkaria (overdrive) käyttäen, 100-110 kmh on ihan sopiva tuolle max välitykselle.
Yllättävän alas kulutuksen sai painettua ajonopeuksista tinkimättä lähinnä B400 verrokkina. Alle 3000 rpm moottori ei tykkää vetää paitsi tasakaasulla/tasamaalla. Automaatti ei alle tuon 3000 kierroksia laskekaan.

ps onkohan tuo termi loikkari jo aivan vieras tämän päivän ihmiselle ? siis automaattivoimansiirrosta puhuttaessa.

Edit: käytin termiä loikkari vaikka tässähän se vain lukitsee suurimman mahdollisen välityksen jonka automaatti normaalisti valitsee vasta n yli 100 nopeuksilla. Eli manuaalin kautta vaihdetaan 5. jälkeen vielä kerran isommalle, tulee pisin välitys päälle/lukittuu ja vaihdesymboli muuttuu viitosesta OD:ksi eikä se siitä vaihda pienemmälle kiihdyttäessä eikä nopeutta pudottaessa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Kuinkahan paljon muovikatteisten ja nakupyörien kulutusero on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Ihan mutuna sanoisin että jos tekniikka on sama niin katteiden tuoma lisäpaino kyllä kompensoituu reilusti korkojen kera kulutuksessa ja mitä suuremmat nopeudet niin isompi ero katetun hyväksi.
Toisaalta taas käsite katettu/katteet on hyvin väljä, on varttikatetta,täyskatettua ja kaikkea siltä väliltä. Oma lukunsa on nämä skodut katteita arvioitaessa..


Tuo mun burgerin kulutus varmaan tippuis tuostakin kun kuskina olisi alle 180cm ja visiirin lisälipan vois poistaa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

650 Burgmanin liikennevakuutus tälle kaudelle IF:stä, 5kk ajoajalla 97e ja ympärivuotisena 115e, osakasko siihen päälle 51,60 kaikilla bonuksilla. Paikka Pori.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250