Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

r2

LainaaMiten olisi Hondan SW-T 400.
Täällä on. Rivi-2 ja kallistettu eteenpäin juuri kuten HiTec arveli.
LainaaNo on 400cc ainakin painoo. Jaksaako se liikkua 29kw
Hyvin liikkuu. Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa...140 olen tuolla ajanut eikä se nyt mitään vinguttamista ollut.
Tankkausväli on ehkä hieman alle 400, en toisaalta ole ajanut ihan tyhjäksi tuota 16l tankkia koskaan. Penkin alla on tilaa 52 litraa.
Tulispa jo kevät.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

pugt200

Jos nyt speksaisi omat vaatimukseni maksia varten niin...


  • Kuivapaino alle 200 kg
  • Tehoa 29 hp tai yli
  • Rengaskoko 14" tai suurempi (edessä ainakin)
  • Vain kaksi pyörää
  • Tavaratila  25 I tai yli
  • Ei missään nimessä väriltään tumma
  • Mahdollisimman matala tuulilasi (edes saatavana)
  • Kilometrit alle 10.000
  • Hinta max 10.000
  • Merkki mieluiten Euroopasta, malli paljon myyty

Toisaalta jos Piaggio tekisi Vespa GTS:n 350 cc/30 hp versiona, niin se olisi puutteineenkin "pakko-ostos".

juza

Noilla vaatimuksilla taitaa ainoat vaihtoehdot olla X10, X8 tai Xevo. Niissä on harmillisesti vain yksi sylinteri.

juza


HiTec

Lainaus käyttäjältä: juza - 05.11.13 - klo:15:53
Noilla vaatimuksilla taitaa ainoat vaihtoehdot olla X10, X8 tai Xevo. Niissä on harmillisesti vain yksi sylinteri.

Ja näistä taasen X8/X-Evo on aika lyhkäsiä ja korkeita vrt. X10 enempi Low Rider -tyyliin. Ja jos ihan bränikää, niin X10 saa myös 350cc versiona, jossa on märkäkytkimet yms. Siis sama pata mitä myydään Suomesa esim. Beverlyyn, mutta X10 maahantuontiohjelmaan sitä ei ole (vielä) mukaan otettu. Samaten X10 värivalikoima on Suomessa musta tahi valkea, that's it. Kuitenkin tehtaan linjan päästä tulee montaa muutakin väriä, mm. sinistä ja hopeaa. Hintaero 350 ja 500cc välillä on yli 2.000;- http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4566.msg78366#msg78366 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

X10 350 cc mallina olisi ideaali ja yksipyttyinen 400 cc on vielä ihan ok. Tuohon vielä matala tumma tuulilasi, kahvanlämppärit ja ferrarinpunaisena  8) Tack. 

HiTec

Punaisena ei valitetavasti löydy, mutta miten olisi ruskea ;)



Ja tosiaan ohi virallisen maahantuojan joutuisi tuottamaan => kyselin keväällä EE-Speedistä sinisiä, takalaukkuineen yms. ja vastauksena:
LainaaMoikka.

No vehkeet kyllä onnistuu ihan ok. Mutta ne tarvikkeet. Pyörä on italialainen perikuva ja niiden toimitusaika on yleensä ollut 2kk luokkaa. Fillarit tulevat normaalituurilla 2-3vk rekisteriin saakka. Päämiehen varasto rundaa aika rivakasti ja ihan saletti ei voi olla muutakun tilaushetken väristä ja saatavuudesta. Nyt vastaus oli, että ainakin nyt on sinisenä.

Hinnat alkaen viimeisen viisaan tiedon mukaan:
- Executive 350 on n.8250eur toimituskuluineen meiltä nouto/ajokunnossa rekisteröitynä ostajan nimiin jnejne.
- Ja 500cc on 10400eur maastossa.
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

jarde

#22
Piaggio x10 on mielyttänyt minunkin silmääni. Sille on kuitenkin ilmaantunut uusiakin kilpailijoita.  Jospa katsoo vaikkapa
tämän tuon alla olevan linkin. Tuo X10 takaosa ei ehkä ole kaikista suunnista ihan täysin onnistunut.

http://www.youtube.com/watch?v=VFUsfkr92Os

Minua tuo uusi Yamaha x-max 400 mieyttää myös paljon. Ihan eri tyylinen se kyllä on kuin tuo x-10.
Hintaluokka saattaa olla samaa tasoa 350 x10  kanssa, ainakin jossain oli. Tosin eipä ole Suomessa hinnoiteltu
kumpaakaan. Harmi kyllä.

HiTec

Näinkö oikein, Kymcossa oli nuista ainoana LED DRL:t, mutta toisaalta myös pienin "kontti" penkin alla, johon mahtuin vain 1 kypärä, muihin meni 2 :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

jarde

Tuossa Yamahassa on myös LED valoja. Ehkei ihan Kymcon runsaudella, mutta "led pois light and LED tail light" sanoo mainos. Kymcossa oli tosiaan ahtaanpaa penkin alla.

pugt200

Vaasankadulla oli tänä aamuna parkissa BMW C650GT. Oli aika kookkaan näköinen viereisiin prätkiin verrattuna mutta kai se variaattori, ajoasento, tavara- ja jalkatila tekee siitä näppärän kaupungissa.Mutta kyllä näytti möhköltä.

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 21.04.15 - klo:13:57
Vaasankadulla oli tänä aamuna parkissa BMW C650GT. Oli aika kookkaan näköinen viereisiin prätkiin verrattuna mutta kai se variaattori, ajoasento, tavara- ja jalkatila tekee siitä näppärän kaupungissa.Mutta kyllä näytti möhköltä.

Mulla on siitä se kevyempi versio C600 Sport, tekniikka sama. Tällä "möhkollä" ajelin tänään 300 km. Pikainen nopeustesti motarilla 150Km/h ja vielä olisi varaa... "Möhkö" on usein tehokkaampi, kuin isomman näköinen moto, vaikka onkin vain skode.

Mikä olikaan viestisi sanoma?

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 21.04.15 - klo:23:04
"Möhkö" on usein tehokkaampi, kuin isomman näköinen moto, vaikka onkin vain skode.

Mikä olikaan viestisi sanoma?

Mikä omasi? Jos skootteri on isö möhkö, niin on hyvä etei se hyydy möhköyteensä, vaan sillä voi ajaa ylinopeutta paaljon? ;-)

Wanhapappa

#28
Kaikki yli 50 kuutioista moposkootteria suuremmat kulkineet vaikuttavat möhköiltä. Jos pyörässä on 650 kuutioinen kone, ei sellaista ihan moposkootteriin voi laittaa. "Möhkössä" on melkoisesti voimaa ja sillä voi ajaa nopeastikin. Kyllä, syyllistyin lyhytaikaiseen ylinopeuteen ajaessani 150km/h. oskuk, käsi sydämelle, etkö itse ole koskaan syyllistynyt edes hetkelliseen ylinopeuteen? Tuossa toisessa ketjussa sanoi möhköstä puhuja ajaneensa 140 mittarissa Helsingin ja Tampereen välin? Vespalla? Ajattelehan oskuk, kuinka iiiiso möhkö onkaan iso 1600 kuutioinen BMW? Oikein möhköjen möhkö, silläkin pääsee isoa kovaa ylinopeutta tarvittaessa, pitkälle yli 200km/h. Sellaisiakin täällä kotosuomessamme näkee runsaasti, tosin niillä ajetaan runsaasti myös tuolla autobahneillakin isoa kovaa. Kukin hankkii ihan itse oman möhkönsä tarpeittensa, halujensa ja varallisuutensa mukaan kysymättä jonkun toisen mielipidettä. :)

pugt200

Viestin sanoma oli hämmästys BMW:n koosta verrattuna vieressä seisoneisiin 1000 - 1200 cc moottoripyöriin. Mutta painaahan se C650GT tankattuna 260 kg ja onhan noita vieläkin suurempia skoottereita.