Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway El Flash sähköskootteri

Aloittaja juza, 26.01.13 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

joni_k

nyt on uudet akut asennettu. tiedoksi niin se on sitten just eikä melkein se kotelo noille. ei toivoakaan että sais isompia ellei sitten pura atomeiksi ja tee kokonaan uuden akkukotelon ja modaa runkoa. hyvä että sai vaihdettua kun niin ahdas että usko meinas loppua.. ;D syksyllä revitään akut sitten sisälle talvehtimaan.

rahatilanne kun antaa periksi niin aurinkopaneelia ja invertteriä kehiin. invertteri ois mutta liian tehoton.vanhoista akuista saa hyvän sähkövaraston.

joni_k

jatketaan puhelua. just käväsin testilenkin ajamassa ja akut pelaa ainakin mittarin mukaan hyvin. mutta.. >:( rupes kuulumaan jotain ihme kolinaa ja rutinaa etupäästä..no kotiin ja etupyörä ilmaan. laakeri antautuu jo tässä vaiheessa. eka ketutti sen verran että meinasin vaan nakata ton renkaan mp huoltoon mutta ajattelin sitten ite yrittää saada laakerin irti. joo pari napautusta ja laakerit käsissä.. ;D ei jumakauta xingxang 6200rs laakeri.. ;D täytyy huomenna hakea uudet. eiks toi oo aika yleinen koko onneksi?

joni_k

etralta haettu skf tilalle ja asennettu.. hmm yksi mielenkiintonen juttu että vaikka avaimesta on virrat pois niin johonkin sitä menee. sitten kun vikavirta sulakkeen napauttaa pois häviää kulutus. latauksen ajaksi toi sulake pitäis ohjekirjan mukaan napauttaa pois. kun toi laturi näyttää keltasta mutta vihreää valoa en ole nähnyt että akut olis täynnä.

juza

Mulla se ei ainakaan latautunu ollenkaan jos sen johdonsuojakatkaisijan otti pois päältä.  Se katkaiseen akuilta tulevan +johdon. Pidin sitä aina päällä, muuten mittariston kellokin nollautuu.

juza

Mistä tiedät että se kuluttaa akkua? Oletko mitannut virran?  Jännitteen mittaus ei auta koska akut tyhjentyy myös itsekseen.

joni_k

tiedän että virtaa menee kun eilen nappasin sillä plussa johdolla plus napaan niin tuli kipinää vaikka virrat ei ollu päällä. hmm.. mulla ei kello sammu vaikka pistää ton nollille ja ottaa laturin johdon irti. mikään muu ei toimi. mutta en kyl tiedä mistä se sähköä sais koska yksi ainoa johto menee plussalle ellei kellossa ole joku akku tms. erikoista kyllä. se lataus johto menee johtosarjan mukana jonnekin, en tiedä minne. laturissa ollessaan kaikki pelittää vaikka ois se päävirta poikki. tätä ohjekirjan ohjetta kanssa vähän ihmettelin miks pitää ottaa koska ei mene mun jakeluun mistä se sähkö sinne sitten menee.

joni_k

samaa lukee englannin kielisessä ohjekirjassa. turn off the main swich, ellei tässä tarkoiteta avaimella pistettäviä virtoja ja suomennettu päin pyllyä.. :D

soitin tossa vakuutusyhtiöön niin 180€ pakollinen liikennevakuutus. hmm..retrossa 155€. samanvuotisia 2012.. tiedä mistä tää kalliimpi vai onko joku indeksikorotus.

juza

Siel on sellainen 48->12v muunnin (hakkuri) jossa on kondensaattoreita, samoin moottorin kontrollerissa. Ne siinä kipinän antaa varautuessaan. Laturi syöttää sinne sähköä sillon kun se "pääkytkin" on avattuna. Siksi ne valot yms palaa. Ei välttämättä järkevää käyttää akku irti pelkällä laturilla.

joni_k

mietin tossa vähän samaa onko siellä jotain konkkia. ehkä se selittää ton..  :D

Coastside

Sellainen punakahvainen pääkatkaisin akun kaapeliin, niin ei vaju akku. Onkohan siinä alijännitesuojaakaan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Akkuliikkeestä löysin käytettyjä 40 Ah geeliakkuja 20 euroa kappale, sähköperämoottorilla ainakin toimii hyvin, jossa virrankulutus täydellä kaasulla 50A.
Ajoakkuja jostain siivouskoneesta ovat ne, aika uutta vastaavassa kunnossa, hinta uutena 120e.

joni_k

noi makso 99€ kappaleelta. tosiaan ahdas on toi akkukoppa että jos ei ole juuri oikeaa kokoa niin ongelmia on tiedossa. tietenkin jos pistää pienemmät ei ongelmaa.

en tiedä onko tossa mitään jännitesuojia. controllerissa se olis jos on. ens kesänä sitten kelly controlleri tilaukseen. on jännitesuojaa ja vaikka mitä.. :D

joni_k

33km lenkki ajettu säälimättä koko matka lunttu pohjassa.. ;D maasto vaihtelevaa ja vaativaa. pahimmat ylämäet kokeilin johon bensavehjekin hyyty aina totaalisesti. tää meni 30km/h mäet ylös eli yllättävän hyvin. ekana tulee mieleen että sellanen kytkin mikä kytkee kaasuun pohjaan ois kova. eihän se tolla kontrollerilla kulje kumminkaan 50km/kovempaa. käsi väsyy kun bensa vehkeessä ajellaan vaihtelevalla kaasulla ja tässä kokoajan painetaan kaasu pohjassa. jalkatila on pieni. 175cm kaverilla jalat ei mahdu suorana olemaan. matkalla istuinkin sitten takapenkillä.. :D

tossa laskeskelin niin periaatteessa tää ottaa lunttu pohjassa 20,8A ja akut on 33AH eli nyt kun matka kesti karkeesti sen tunnin niin akuista jäljellä noin 12-13AH. mittari tippu lähes nollaan kiihdytyksessä ja tasasella näytti alle puolta väliä lunttu pohjassa.

joni_k

#43
Seuraavaksi Sitten tubeless venttiili jumppaa.  On kyllä kiinalainen kumi heikkoa.  Ihan halkeillut ihme että ilmat pysyy sisällä. Huomasin kun ilman paineita tarkistin. Täytyy maanantaina hakea venttiileitä.



Eturenkaasta helppo nakki ehkä mut takarengas voi tuottaa tuskaa jos ei paikoiltaan onnistu.

joni_k

Venttiilit vaihdettu. Ei ollu kauhean paha nakki jos pitää. Ryöstö hinta 4.20€ yhdestä venttiilistä.  Tänään hain uuden  40a  pikasulakkeen.  Vanha toimii mutta xingxang ei oikein tuo luotettavuutta ;D hyvä mopo pilattu kiinakuralla.