Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian 49qt-12 onko 13 000 km paljon?

Aloittaja hannu, 21.06.23 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

hannu

Olen kauan seurannut näitä sivuja ja oppinut paljon, kiitos teille kaikille opeista.
Mutta otsikon kysymys tuli mieleen pojan moposta, jolla on ajoittain käynnistysongelmia.

Mopo teki lakon pari viikkoa sitten. Käytiin läpi lähes kaikki, mitä keksittiin ja kun lopulta vaihdoin imukaulan ja tiivisteen uuteen, nyt taas käynnistyy. Kuumana saattaa riittää pari potkua, kylmänä jopa 10. Kuitenkin toimii, eli ei mitään hätää - mutta olisi mukava ymmärtää enemmänkin.

Niinpä olenkin utelias tietämään, voiko mielestänne mäntä/renkaat olla niin väljät, että olisivat osasyyllisiä vaikeuksiin? Mittarissa on 14000+ eli oikeasti noin 13000 ajoa. Autollehan se olisi vasta sisään ajettu, mutta miten näissä?

Avattiin kaasutin, tarkistettiin ja puhdistettiin, säädettiin venttiilit, kokeiltiin kolmella eri cdi:llä ja uudella tulpalla, kolmella tulppahatulla. Neula vaihdettiin lopulta ylimpään loveen eli laihimmaksi, kun nokesi tulppaa. Toimii samoin aina. Tosin en ole tarkistanut alipaineletkua vielä, nyt vasta muistin sen.
Toisekseen: voiko ilmansuodatin vaikuttaa paljon? Kaupassa ei ollut aivan samanlaista tötteröä kuin alkuperäinen, mutta melko saman kaltainen. Vaikuttaako suodattimen vastus paljon? Kiitos vastauksista!


Coastside

Näiden valmistus tapahtyuu eri tehtaiden osilla ja mikään ei vastaa lopullisesta laadusta. Kommunistimaan tyyliä.

Onnellinen se joka ajaa yli 10000 ongelmitta. Periaatteessa sylinterin ja männän vaihdolla voi saada lisää kilometrejä, kunnes vaikka variaattori on loppu.

Näissä on se alkuperäinen öljyvaahtomuovi- suodatin varikopan päällä jonka kurainen paikka vaatii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.06.23 - klo:14:12Näiden valmistus tapahtyuu eri tehtaiden osilla ja mikään ei vastaa lopullisesta laadusta. Kommunistimaan tyyliä.

Onnellinen se joka ajaa yli 10000 ongelmitta. Periaatteessa sylinterin ja männän vaihdolla voi saada lisää kilometrejä, kunnes vaikka variaattori on loppu.

Näissä on se alkuperäinen öljyvaahtomuovi- suodatin varikopan päällä jonka kurainen paikka vaatii.

Naapurilla on minun vanha Baotian. Siinä taitaa olla nyt mittarissa reilut 20tkm, eikä koneeseen ole tehty normihuoltojen lisäksi mitään. Hihnoja kyllä meni ennen takavariaattorin vaihtoa kun leipää, mutta kone on avaamaton. Toki noissa on isojakin laatuheittoja, jotkut ei välttämättä pääse edes sitä 10tkm ennen koneen avausta.

Coastside

#3
Olen aiemmin neuvonut mopon valinnassa. Tämän palstan vikakyselyjen määrä antaa osviittaa ja kiinalaiset ovat vikakunkkuja ja Honda häntäpäässä.

Ajoin kahdella kiinalaisella kymmenisen vuotta. On vaikea edes luetteloida vikoja joita niissä oli. Ostin parikymmentä vuotta vanhan Kymcon jossa on samanmallinen kone. Työtä on teettänyt hapertuneet bensaletkut ja syöpyneet vanteenreunat. Kiveen ajettu pakoputki vaati ostaa uuden.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kyllä se 50cc moottorille minun näkemyksen mukaan on. kampiakseli vakiosylinterillä kestää toisen mokoman mutta sylinterisarja ja kannen kunnostus vähintään. muutoin noilla ajelee kyllä. itellä taisi 23tkm tai 27tkm olla lasissa kun  myin pois.

hannu

Olen alkanut miettimään sylinterin ja männän vaihtamista, koska sarja vaikuttaa maksavan vain viisi kymppiä - jos https://moposport.fi/sylinterisarja-50cc-kymco-gy6-baotian-50cc-4t-kiinalaiset-skootterit/ on oikea sarja. Lienee oikea?
Mutta en löydä tuubista tai muualta kuvausta siitä, miten hankala juttu tuon moottorin irroitus on. Vai saako eturungon jotenkin pois tieltä ilman moottorin irroitusta? Monet teistä olette varmasti noita tehneet, ja osaatte hiukan kertoa, millainen operaatio on kyseessä. On siis soliferin nimellä kulkeva baotian.

joni_k

#6
Ei moottoria irroittaa tarvitse. Penkki sekä penkin edessä oleva kate irti ja vaihto hommiin vaan. Jos koko moottorin meinaa irroittaa joutuu samat irroittamaan että saa johtosarjan, kaasuvaijerin, bensaletkun/ tai kaasutin kokonaan moottorista irti. Jos löytyy moottorinostin tms joku puunoksa skootteri takapäästä ilmaan, iskari irti ja yhdellä läpipultilla tuo on lopussa rungossa kiinni.

Sarja on oikea. Tärkeimmät tiivisteet uupuu eli bakeliitin/edes sille uusi o-rengas, yleensä rikki ja imuvuoto ongelmat iskee. Pakoputken tiiviste puuttuu myös.

tapiovuorent

Kyllä syl. sarja on oikea.
En ole minkään firman menekinedistäjä , mutta kannattaa katsoa myös : Moponosat24 . Olen sieltä paljon tavaraa tilannut . Nopea toimitus , ja hinnat kohdallaan.

tapiovuorent

Lisäksi : Nuo Jonin mainitsemat osat löytyy myös K.O. firmasta . ( Laaja valikoima kaikenlaista Mopon/ Skotterin osaa)

Miksupa

#9
Itselläni on Baotiani 72cc. Ongelmiakin on ollut jossain vaiheessa mm.bensansaannissa. Lopulta päädyin vaihtamaan sen alipainehanan ihan manuaaliseen kun tuntui ettei alipaine riittänyt avaamaan hanaa kunnolla ( vaikka hanan oli uusi+uudet letkut ja imukaulan tiivisteet)..No ehkä se vielä vuoti jostain mene ja tiedä, mutta manuaalihanan vaihdon jälkeen ei ole hyytynyt tienvarteen..Lähtee nopeammin käyntiinkin kuin alipainehanan kanssa. Myös korvausilman saanti tankkiin kannattaa tarkistaa..