Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway ruiskun korjaus

Aloittaja miccomus, 06.03.22 - klo:08:40

« edellinen - seuraava »

miccomus

Jatkoin vielä testaamista.
Eli tuo 1,5kohm on siihen +20c aika passeli. Huomaa hyvin ensi sekuntien jälkeen miten kierrokset käyttäytyy.
Jätin mopon pihalle pikkupakkaseen ja eipäs enää startannut käyntiin. Vaihdoin tilalle jonkun 3,2kohm vastuksen ja hörähti ekalla polkaisulla käyntiin. Oli selvästi liian rikkaalla startissa kun kierroksetkin oli huomattavasti korkeammat.
Mun mielestä Keewayn ja Monkeytypen efi versioiden anturit on samat vs johtojen pituuksissa ero. Kuten myös hinnassa ja saatavuudessa...
Että tälleen :)

Palosella

Nonnii, hyvä homma 8) Jo toinen kiinanruisku kuukauden sisään täällä, jossa tuo lämpöanturi rikki :-X No, ei siinä mitään, hyvä vaan kun tulee tyyppiviat esille.

Itsehän ottaisin aina ruiskun paljon mielummin kun kaasarikoneen. Meidän kesäautoon, -73 Chargeriin vaihdettiin kanssa kaasarin tilalle Holley Sniper-ruisku. Parit tyyppiviat siinäkin on ollut, mutta on kyllä tosi huoletonta ja luotettavaa menoa kun ne hoiti kuntoon.

miccomus

Joo ja tästä kun pääsen vauhtiin niin viritän Obd lukijan tähän kiinni. ;)

miccomus

Nooniin! Posti tuossa hukkasi paketin pitkäksi aikaa mutta kyllä se sieltä tuli.
Elikkäs:
Lämpötila noin +16c
Anturin resistanssi noin 2,61kohm

Mielestäni saman näköinen moottorin lämpötila-anturi on Keewayssä ja Monkeyn efissä.

Anturia kun lämmittää kuuluu resistanssin pienentyä ja kylmetessään kasvaa.
Eikä mene sitten mitenkään lineaarisesti nuo arvot!
Tästä löytyy vähän suuntaa arvoihin.
https://www.bosch-motorsport.com/content/downloads/Raceparts/en-GB/53687307119081483.html#/Tabs=53698955/

Toivotaan että tästä on apua  ;D
Ai niin ja Keeway lähtee paljonpaljon paremmin nyt käyntiin.

konenikkari

Kiitos paljon, mistä tilasit, pistä linkki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jkarha

Minä yritin siitä risasta anturista mitata laittamalla sitä vesilasiin niin jotain tollaisia se antoi mutta ikäänkuin pätki. Tässä meidän vm 2021 kiinanruisku mankissa on uusittu tuo lämpöanturi, lambda, tulpanhattu , johtosarjat (takuuseen) ja viimesenä hajosi akku, ei tullut enää virtaa käynnistykseen. Mistä lie osista näitä kasailevat kun materiaaleista on pulaa..
Vespa LX50 4T4V 2013


konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


konenikkari

Voiskohan tuon lämpöanturin rinnalle kytkeä
"kojelautaan" potentiometrin jonka avulla
seosta vois säätää, ajon aikana.
Ainakin labda anturia on helppo huijata :-\
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.03.22 - klo:13:43
Voiskohan tuon lämpöanturin rinnalle kytkeä
"kojelautaan" potentiometrin jonka avulla
seosta vois säätää, ajon aikana.
Ainakin labda anturia on helppo huijata :-\
Onhan tuo teknisesti mahdollista, tarkka homma ettei anturin arvo mene "oletettujen" arvojen ulkopuolelle -> ruisku menee vikatilaan
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 15.03.22 - klo:07:58
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.03.22 - klo:13:43
Voiskohan tuon lämpöanturin rinnalle kytkeä
"kojelautaan" potentiometrin jonka avulla
seosta vois säätää, ajon aikana.
Ainakin labda anturia on helppo huijata :-\
Onhan tuo teknisesti mahdollista, tarkka homma ettei anturin arvo mene "oletettujen" arvojen ulkopuolelle -> ruisku menee vikatilaan
Lambda antaa jännitettä jota voi seurata, kun säätää rikastusta. Jännitemittari ja potentiometri riittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Yhtälailla tässä tuo moottorin lämpötila-anturi ohjasi seosta. Väärällä resistanssilla ei saanut käyntiin ja jos oli liikaa soppaa niin kierroksetkin oli sen mukaiset.
Pitäis olla rakennettuna kiertokytkin jossa olisi eri vastuksia kiinni ja siitä ajon aikana vaan naksuttelemaan  ::)
Sitten toki rakentaa semmoinen lambda näyttö erivärisillä ledeillä niin näkisi seoksen vahvuuden ja pääsisi aina punarajalle  ;D

Palosella

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 16.03.22 - klo:08:19
Yhtälailla tässä tuo moottorin lämpötila-anturi ohjasi seosta. Väärällä resistanssilla ei saanut käyntiin

Autoissa ihan sama homma. Naapurilla jäi Pösö käynnistymättä yksi talvi, ja siinäkin näytti lämpöanturi mitä sattuu tietoja. Sen vaihtamalla auto tuli kuntoon. Toki autoissa helpompi löytää vika kun obd-mittarilla voi lukea live-datasta mitä anturit näyttää.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 16.03.22 - klo:08:19
Yhtälailla tässä tuo moottorin lämpötila-anturi ohjasi seosta. Väärällä resistanssilla ei saanut käyntiin ja jos oli liikaa soppaa niin kierroksetkin oli sen mukaiset.
Pitäis olla rakennettuna kiertokytkin jossa olisi eri vastuksia kiinni ja siitä ajon aikana vaan naksuttelemaan  ::)
Sitten toki rakentaa semmoinen lambda näyttö erivärisillä ledeillä niin näkisi seoksen vahvuuden ja pääsisi aina punarajalle  ;D
Tässähän mennään takaisin T-Ford aikakauteen, kaikkea säädetään käsin sytytysennakosta seokseen. Eikös tämmösen ruiskupelin ideana oli pienempi ropaaminen... vai ? Vaihtaa tuon paskan ruskusysteemin kaasariksi tai aftermarket järjestelmäksi jonka voi ohjelmoida itse... https://ecotrons.com/small_engine_fuel_injection_kit/
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.