Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer gt2 ei lataa

Aloittaja Ciicei, 09.02.22 - klo:17:08

« edellinen - seuraava »

Ciicei

Mittasin mopon käydessä akun jännite oli 12.37 V vaihdoin uuden Lataus säätimen ei auttanut...?

Coastside

Kiinalaiset johdot on epäluotettavia. Etsisin vikaa liittimistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Ciicei - 09.02.22 - klo:17:08
Mittasin mopon käydessä akun jännite oli 12.37 V vaihdoin uuden Lataus säätimen ei auttanut...?

Tarkista kaikki moottorin ja rungon maadoitusliittimet,
ja myös staattorilta lähtevän johtosarjan, jatkoliittimet.
Ovat satulakaukalon alla, usein runkoputken vierellä, oikealla.
Jos ei ole liitosvikoja, pitää mitata tuleeko staattorilta n. 35V AC
Tuossa moottorissa usein jää auki tuo liitin
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Maadoitus%20%283%29.JPG?img=smaller
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ciicei

#3
Staattorista tulee virtaa n. 40 v ac lähtee käyntiin mutta ei lataa ja ajovalot ei pala. Staattorista 3 lähtevää johtoa mitkä menee jännitteen säätimelle tulee n. 2-5 v ac. Liittimet ja maan tarkistin.  Pitäiskö niistä johdoista tulla minkä suuruista jännitettä?

Ukkeli

Lainaus käyttäjältä: Ciicei - 24.02.22 - klo:17:49
Staattorista tulee virtaa n. 40 v ac lähtee käyntiin mutta ei lataa ja ajovalot ei pala. Staattorista 3 lähtevää johtoa mitkä menee jännitteen säätimelle tulee n. 2-5 v ac. Liittimet ja maan tarkistin.  Pitäiskö niistä johdoista tulla minkä suuruista jännitettä?
Ajovalot toimii vaihtovirralla. Jotain täytyy olla poikki staattorin ja ajovalojen välillä.
Jännite nousee korkeammalle jos ei ole kuormaa.

Coastside

Ryypyn virta haaroittuu valon johdosta. Se liitos voi olla poikki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#6
Keltainen johto voi myös olla pahasti oikosulussa ryypyltä/valonvaihtokytkineltä tai itse valolta.
Ja myös lataussäätimeltä, kannattaa tutkia ennenkuin staattori tuhoutuu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Ciicei

Juu keltainen johto on jossain kohtaa oikosulussa. Staattorin liittimestä kun otti keltaisen johdon irti ja mittasi käydessä niin tulee kyllä virtaa...

Coastside

Minun baotian sulatti hapettuneita staattorin johtoja savuna ilmaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ciicei

#9
Vika löytyi!  johdot ja liittimet kävin läpi kaikki oli ok. Vaihdoin alkuperäisen staattorin takaisin. Niin alkoi lataamaan ja valot palamaan. Eli uusi staattori oli viallinen.