Hyvällä mutteripyssyllä pärjää ilman lukitusta. Etupään olen avannut ihan vaan käsin vastaan pitämällä , siis kun mutteripyssyllä täräytän sen auki. Takapäähän mulla on tähän satelikseen Buzzetin lukitustyökalu (jäi kun möin x9 125:n pois) ja sitä käytin kun nyt avasin mutta kyllä se aukee ihan vaan käsin/jalalla takapyörästä vastaan pitämälläkin. Ilman lukituskalua avasin aina sen B400:n varin molemmat mutterit.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ryobi-one-r18iw3-0-18v-iskeva-akkumutterinvaannin-runko-akkumutterinvaanninPäädyin mutteripyssyn ostoon muutama vuosi sitten kun olin rengasvastaavana omien skodujen lisäksi 2-3 henkilöauton kanssa.
Lisäksi sille on paljon käyttöä täkkipulttien kanssa terassi/patio ym puurakentamisessa, jne ..
Mulla oli ennestään Ryobi One+ sarjan akkuporakone latureineen+2 akkua joten en tarvinnut kuin pelkän mutteripyssy rungon..
Semmonen 350-400 Nm kone alkaa olla riittävä sillä aukaisu vaatii usein paljon enemmän momenttia kuin mihin ne on joskus kiinni väännetty.
Skodussa siitä on paljon hyötyä muutenkin, esim takapyörän keskipultin aukaisu jne
Varin mutterien kiinnivääntämisenkin teen nykyään mpyssyllä kun olin tarpeeksi opetellut autojen pyöränpulttien kanssa ja tarkistellut momentteja momenttiavaimen kanssa.. Em asia vaatii opettelua ja paneutumista sillä ko koneessa on vain 3 asentoinen "momentin" säätö ja siihen vaikuttaa myös kuinka kauan mutteria nakuttaa sekä myös akun varaustila. (mulla on pienet, 1,5 Ah akut)
1 täysi akku riittää n 40-50 autonpyörämutterin avaamiseen+sulkemiseen joten iso (3-5 Ah) akku ei ole välttämätön mutta antaa toistoissa tasaisemman momentin kun muttereita kiristää..
Edit: Jos pääset sitä hihnaa peilin avulla tai muuten, sieltä sisäpinnasta tutkimaan niin siellä urissa se ikääntyminen näkyy ensimmäiseksi, pieniä murtumia jotka näkyykin sitten paljon helpommin kun hihna on irti ja sitä voi hiukan taivutella.