Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sähköskootterit ja hybridit

Aloittaja Coastside, 22.03.08 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

pugt200


FlamingRC

Moro taas, ostin skootteriin sitten 6, 12 voltin akkua, ja kytkin ne niin että ulostulo on 24v. Skootteri toimii hyvin.
Nyt ilmeni sellanen ongelma, että akut näyttävät 12,5 volttia latauksen jälkeen. Laturi antaa virtaa silti 27.2 volttia, eli akkujen pitäisi olla 13,6 volttia??? Missä mahtaisi olla ongelma?

Coastside

#122
Vaikuttaa vielä normaalilta. Kokeile miten akuissa virta riittää ajamiseen. Se on siis automaattilaturi? Uusia akkuja litäisi ladata 16 h.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlamingRC

Ei aja kuin n.7 km, 20min, laturi on 1.6ah laturi, moottori on 12a, joten luulis nyt että sillä ajais vähintään 45 min. Akut ovat 7.5ah. Akut ostin käytettynä, kun ne tuli mulle, niin niissä oli 12.9 volttia.

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: Hermanni - 09.08.11 - klo:23:37
E-Max 90s minulla on ollut jo kolme vuotta, se joutui kyllä huollossa käymään mutta takuut toimii todella kiitettävästi E-Maxin osalta.
Vanhimpaan E-Max versioon verrattuna on moottorinohjaus nykyään sivistyneempi, eli tehot tulee huomattavasti pehmeämmin kuin aiemmin.
Tuon huomaa varsinkin huippunopeudella, ennen kun nopeus vähän laski sallitusta tuntui selvä nykäys kun moottorille annettii lisää tehoa jotta nopeus pysyi vakiona.
Nyt tehon lisäys rasituksessa tulee paljon pehmeämmin...
E-Maxin lithium akuilla varustettua mallia odotellessa, sellainen tulee varmaankin taloon kun vain saisivat niitä vain myyntiin.
Noissa halvimmissa kiinalaiissa sähköskoottereissa (mm Fude Eco) näyttää olevan samat ongelmat kuin polttomoottorimalleissa, eli kumiosien laatu ja iskarit....
Itse itselleni vastaten, e-max lähti tuttavalleni ja sen matkassa ei ollut vuosien saatossa mitään ongelmia paitsi tuota yhtä huoltokeikkaa ja että alkuperäiset akut antautuivat lopulta..
Tuttavani päivittikin e-maxiin nissan leafin lithium akustosta tehtyn mukautetun akkupaketin ja uuden BMS yksikön, eli e-max sai vuosia jatkoaikaa..
E-Max 90S

Coastside

#125
Norjassa on paljon leafeja. Sieltä voi akkuromua saada. Tuubissa on niiden korjauksesta, joissa modulit näkyy.

https://youtu.be/oarGB9iWfFA?t=636

Yksi puolen kilowattitunnin moduli. Jännite on 7,4 V. Kun noita vaikka 48 voltin akuksi kasaa, tarvitaan 7 kpl ja kapasiteetti on 3,5 kWh. Tuon boxin purkamalla voi koostaa minkä haluaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.05.22 - klo:17:34
Norjassa on paljon leafeja. Sieltä voi akkuromua saada. Tuubissa on niiden korjauksesta, joissa modulit näkyy.

Kyllä näitä akkukennoja käytettynä jo ihan Suomesta saa jo useammastakin paikasta.. ;)
E-Max 90S

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Hermanni - 28.05.22 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.05.22 - klo:17:34
Norjassa on paljon leafeja. Sieltä voi akkuromua saada. Tuubissa on niiden korjauksesta, joissa modulit näkyy.

Kyllä näitä akkukennoja käytettynä jo ihan Suomesta saa jo useammastakin paikasta.. ;)
Niitä saa eri kapasiteetilla mikä niihin on jäänyt. Tarkoitin että norjassa on valtavasti leafeja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#128
Huomasin aloittaneeni tämän ketjun. Nyt on sähkömopo. Kevyt ja kiihtyvä NIU M sport. 31 Ah akku riittää ajoihini. Mopon haju kiehtoo yhtä vähän kuin tupakanhaju. Ei ole sattumaa että osto ajoittui bensan kallistumiseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04