Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Ruckus / Zoomer

Aloittaja qcla, 28.07.09 - klo:14:50

« edellinen - seuraava »

khaosaming

Meikäläisen Zoomer on ripeämpi. Huiput mittarin mukaan 55 tasamaalla. Paljonko sinun Zoomerillasi on ajettu?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

kanefan

Erittäin vähän 400 km. En ole käyttänyt sitä talvella ja syksyllä sen hankin.

khaosaming

#47
Mun peli kulki sen karvan yli 50 heti alussa. Yli 60 mittari ei näytä edes alamäessä, kun rajoitin tulee vastaan. Laite saattaa kuitenkin piristyä vähän, kun kilsoja tulee lisää. Nyt skootassa on 1700 kelattuna. Paikaltalähtö, esimerkiksi valoista, on ollut aika löysää uudesta saakka.

Käykö peli hyvin ja kuinka käynnistyy? Ei kai takapyörän jarru laahaa? Onko tulppa ja ilmanputsari kunnossa?
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

kultar

Mulla kulkee 45 mittarin mukaan. Alamäkeen joskus 50. Vielä en ole gepsittänyt sitä. Kilometrejä on tullut tämän kevään aikana jo reipas 600 kilsaa.

Luin jostain ulkomaisilta sivuilta kommentin, että mopo alkaa kulkea lujempaa, jahka se "breaks up" Mitähän lienee tarkoittanut? En ole varma,muistanko oikein tuota kommenttia.

Ilmeisesti helpoin tapa saada lisää liikettä olisi laittaa kevyemmät variaattorin rullat. Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan? Tälläisiä olen netistä lueskellut. Välillä käy mielessä, että olisihan se kiva saada vähän vauhtiakin. Paikaltaan tuo kyllä lähtee ihan riittäväsllä nopeudella.

Coastside

Kevyillä rullilla saa kiihtyvyyttä ja mäennousukykyä mutta kone ottaa enemmän kierroksia voi olla epämukavaa kuunnella. Teho on kulmanopeuden ja väännön tulo. Rajoittimen toimintaan se ei vaikuta. Kierrosrajoitin leikkaa kyllä tehokierroksetkin pois, jos sellainen on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kanefan

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 06.05.12 - klo:22:02
Mun peli kulki sen karvan yli 50 heti alussa. Yli 60 mittari ei näytä edes alamäessä, kun rajoitin tulee vastaan. Laite saattaa kuitenkin piristyä vähän, kun kilsoja tulee lisää. Nyt skootassa on 1700 kelattuna. Paikaltalähtö, esimerkiksi valoista, on ollut aika löysää uudesta saakka.

Käykö peli hyvin ja kuinka käynnistyy? Ei kai takapyörän jarru laahaa? Onko tulppa ja ilmanputsari kunnossa?
Se käy hyvin ja käynistyy normaalisti. Ajattelin tälläset vaihtaa tohon, mitä ootte mieltä. http://www.sip-scootershop.com/en/products/variator+polini+for+honda+_p241626

kani

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.05.12 - klo:00:06
Kevyillä rullilla saa kiihtyvyyttä ja mäennousukykyä mutta kone ottaa enemmän kierroksia voi olla epämukavaa kuunnella. Teho on kulmanopeuden ja väännön tulo. Rajoittimen toimintaan se ei vaikuta. Kierrosrajoitin leikkaa kyllä tehokierroksetkin pois, jos sellainen on.

No ei tuolasta vakio kinkkiskopaa saa pahasti huutamaan jos siinä on äänenvaimennin ehjä ja paikallaan. Paljon pahemman kuulosta on minusta kuunnella sitä prutkutusta mikä tulee liian isoista rullista ja tehoalueen alla kulkevasta skootterista. Hyytyy mäkiinkin kuin polkuauto. Huipputeho lienee 8000r/min korvilla näissä riippumatta tilavuudesta. Paras kiihtyvyys ja suorituskyky saadaan niillä kierroksilla. Suorituskyky parani merkittävästi kovemmilla kierroksilla eikä polttoaineen kulutuskaan laskenut sillä voi ajaa enemmän osakaasulla kiihdyttää sujuvasti ajonopeuteen ja pitää nopeus tasaisena. Mitä enemmän nopeus vaihtelee sitä enemmän kuluu polttoainetta.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: kanefan - 07.05.12 - klo:17:02
Ajattelin tälläset vaihtaa tohon, mitä ootte mieltä.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/variator+polini+for+honda+_p241626
----------------------------
Pelkkä virivariaattori auttaa vain vähän. Lisäksi pitäisi vaihtaa CDI-boksi, jotta kierrokset saataisiin korkeammalle.

Battlescooterin sivuilla on juttua Zoomereiden virityksestä.

http://www.battlescooter.com/22.html
Four wheels move the body, two wheels move the soul.


Coastside

Viritysosina myyvät joten voi olettaa että kulku paranee, riippuen rullien painoista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

khaosaming

#55
Lainaus käyttäjältä: kanefan - 12.05.12 - klo:20:47
Näilläkö tohon sais vähän tehoa ja nopeutta?
---------------------
Zoomerissa ei ole ongelmana tehon puute, sillä nelisen heppaa riittäisi vallan mainiosti kuudenkympin vauhtiin, jollei rajoitin leikkaisi huippuja pois.

Puhdasta tehoa saisi parhaiten lisää laittamalla isomman pytyn  8) Virivariaattori auttaa asiaa muuttamalla voimansiirron välityksiä ja CDi-boksi sallii korkeammat kierrokset.

Eli ostamalla nuo osat ja asentamalla ne oikein saat vehkeen laukkaamaan ripeämmin. Samalla kulutus kasvaa.

EDIT: lisätty hymiö, jotta ei luulla vakavasti otettavaksi sylinterin vaihtoa (koska niitä ei ole yleisesti saatavilla, pitäisi vaihtaa koko motti).
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

leze223

Niin, tämä on 2t vekoitin?

Noh, jos on niin jonkin verran nopeutta/tehoa saa vaihtamalla teharin + virivarin. Ja vielä sen jälkeen saa ilmaisia tehoja viilaamalla pakoaukkoa isommaksi. Kuitenkin taitoa/tietoahan se tarviaa.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 12.05.12 - klo:21:38
Niin, tämä on 2t-vekotin?
---------------------
Zoomer on neliventtiilinen nelari.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Jkarha

Mitenkäs aikuinen ihminen taittuu tuohon päälle, se on melko matalan / pienen oloinen ?

Kivan näköinen laite, alkoi haaveet heräillä täälläkin.

Vespa LX50 4T4V 2013