Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tappokatkasijan ohitus/poisto

Aloittaja -Jarkko-, 26.07.09 - klo:18:42

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Eli kuinka tapahtuu seisontatuessa olevan sammutuskatkasijan ohitus/poisto? Jalan anturin liittimelle menee vihreä ja musta, liittimestä lähtee vihreä, musta ja harmaa, pitääkö jotkut johdot liittää yhteen vai vaan katkaista?

Coastside

#1
Vedä sitä johtoa katteen sisältä niin että löydät liittimen. Irroitat ja liität sen lenkiksi niin että kytkin jää välistä pois.
Zonerissa oli kaksi johtoa ja niiden päät sopivat yhteen ohittaa kytkin joka tuli sekin poistettua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Johto on esillä kun katteet on irti, kuinka se kytketään kun liittimelle menee 2 johtoa ja lähtee kolme? Liittimen jälkeen vihreä ja musta yhteen ja harmaa jää erilleen vai kuinka.

Coastside

Pitäis kaivaa kaavio tai sitten vain kokeilla sen uhalla että tekee oikarin. Mittaamalla jännitteet selviäisi myös jotain. Sytkävirtapiirin se kuitenkin katkaisee ja jotain muutakin jos johtoja on kolme. Minun skodessa se oli samaa mustapunaa kuin magneetosta tulee, mutta kiinassa ne käyttää jotain fengsuita niiden suunnittelussa ja  ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Joo johtosarjasta lähtee vihreä ja musta, liittimestä katkasijalle lähtee vihreä, musta ja harmaa.

Coastside

Zoner starttaa iloisesti jalka alhaalla muttei lähde käyntiin, kun se ei estä starttia pyörimästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Vikaa tuossa katkasijassa ei vielä ole mutta on yleinen ongelma joten olis hyvä eliminoida moinen tyyppivika heti alkuunsa.
Johtojen värit viittaa sytytykseen.

-Jarkko-

Kellään varmaa tietoa kuinka tuo ohitetaan eli miten kytken johdot?

Pätmän

Turha sitä on huvikseen eliminoida, on kuitenkin järkevä varuste.

Coastside

Parempi ratkaisu on painonappi kahvassa. Sellainen releen kautta katkaiseva, joka vetää sytyksen poikki vanhaan mopotyyliin. Releen, kytkimen, johdot ja liittimet saa kympillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Lainaus käyttäjältä: Pätmän - 28.03.10 - klo:10:48
Turha sitä on huvikseen eliminoida, on kuitenkin järkevä varuste.


itse eliminoin tuon juuri siksi ettei joskus tarvi ihmetellä miksei skootteri starttaa. Eipä tuosta muutenkaan ole  iloa, kun keskiseisontatukea tulee käytettyä ihan kokoajan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Ei minullakaa ole mitään tappokatkaisijaa koskaan ollutkaan, ihmeen hyvin olen pärjännyt. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: Pätmän - 28.03.10 - klo:10:48
Turha sitä on huvikseen eliminoida, on kuitenkin järkevä varuste.


Hitto, tässä nyt poistetaan yksi tyyppivioista, eli jeesustelut sikseen ja neuvoja kiitos.

Plom

Sivujalan tappokatkaisijasta lienee kysymys , itsellä vielä sammutusnappi löytyy.

tommi

Kyllähän tuo sivujalan katkaisin on lähinnä ärsyttävä ominaisuus. Itse en ole nähnyt siinä mitään muuta kuin harmia  ja pitäisi itsekin se poistaa jossain vaiheessa. Saattavat aiheuttaa ennen pitkää käynnistyshäiriöitäkin kun katkaisin reistailee. Pelkkää harmia mokomasta.

On osattu vetää mahdollisimman ahtaaseen paikkaan johdot. Jalan katkaisimeen tulee kaksi johtoa, yritin seurailla johtoja mutta en päässyt selvyyteen mistä ne tulee, löysää ei ole yhtään. Jäi arvoitukseksi.

Jos napsauttaisi vain poikki johdot jotka tulee katkaisijalle ja liittäisi yhteen. Silloinhan virta ei kulje katkaisimen kautta. Ei kait se muuta vaadi.