Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

miccomus

Tosi hyvä fiilis.... pistin koneen nippuun ja projekti on ollut pitkä ja osat niitä mitä ehjinä löytyi ja... kerpeles taisi jäädä kannen ja sylinterin välistä ohjuriholkit pois. Noh hyvin kulkee mutta millä todennäköisyydellä ongelmat alkaa...? Öljyvuoto ja huono voitelu taitaa olla ne ekat.... vai?

joni_k

nämähä ne..voi olla ettei kohdistus ole oikein tällä hetkellä muutenkaan eli ongelmat voi alkaa hyvinkin pian.

miccomus

Vähänkö vit.... prässäsin jo ekalla kerralla jakoketjun hammasrattaankin pieleen vaikka kohdistus on päivänselvä asia mutta ei saisi tehdä montaa asiaa samalla kerralla.... melkein jo naurattaa koko kapistus ja se miten kaikki voikaan mennä pieleen :D

joni_k

kaksi vaihtoehtoa, joko annat olla, tai sitten korjaat asianmukaisesti. ps muista asentaa sitten uudella kannentiivisteellä. mulle on iän myötä tullu sellanen "sairaus" että jäis häiritsemään sen verran mieltä että ois pakko korjata jos ois omasta skootterista kyse.. ;D

Coastside

#619
Voi tarkistaa nouseeko öljy kanteen jo starttaamalla, niin asia on OK. Ei ne osat enää liiku.

Öljypumpun ainoa tehtävä on nostaa öljyä nokille ja venttiileille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Joo Coastin vinkki muuten onkin hyvä..! Ja kyllä sen melkein huomaa kun kopan avaa jos voitelu on vajaata... taitaa olla parempi avata ja tarkistaa kun eipä tässä ajokelitkään ole parhaat enää. Niin ja yksi kannentiivistekkin olisi vielä jäljellä sopivasti... :D

joni_k

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 19.10.20 - klo:08:09
Joo Coastin vinkki muuten onkin hyvä..! Ja kyllä sen melkein huomaa kun kopan avaa jos voitelu on vajaata... taitaa olla parempi avata ja tarkistaa kun eipä tässä ajokelitkään ole parhaat enää. Niin ja yksi kannentiivistekkin olisi vielä jäljellä sopivasti... :D

nää on just näitä keissejä jos  myytkin ton skootterin eteenpäin ja kohta jo palstalla kirjotellaan apuja kun skootteri parin tonnin jälkeen puskee öljyä jostakin ja sitten entinen omistaja haukutaan kun löytyy tollanen pieni mutta kenties ratkaiseva puutos kasattaessa.. ;) ;D

miccomus

Noniin mielenrauha saatu... Puuttuihan ne holkit :D
Ketjun tekemällä roiskevoitelulla tuo varmaan olisi jonkun tonnin mennyt mutta olihan sieltä virallisesta öljykanavasta jo tihkunut öljyä läpi pytyn ulkopuolelle että varmaan semmoinen tasainen käry olisi kuumana ollut tiedossa.
Noh mutta päätelmänä on, että ne holkit siellä on ja sinne kuuluu/pitää olla.

Coastside

#623
Vuosi sitten pärisemään alkanut kone oli kiertarin alapäästä hieman väljä. Mäntä oli oudosti molemmin puolin naarmuilla muttei leikkaamisen jälkiä? Pytyn jäljet läksi hoonaamalla. Tappi oli oudon tiukka ja mäntä tiukka sylinteriin.

Pitkävenakoneessa on 22 hampainen ratas ja pumpun akseli on rattaassa kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kun uutta pyttyä käsittelee niin kannattaa työnnellä rengastettua mäntää jokunen kerta kuivana ja pyyhkiä paperilla. Mustaa likaa lähtee. Karkein osa hoonista tasoittuu noin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#625
Tilasin ihan aikuisen oikean laakerien ulkokehävetimen. kun 260 Nm iskevälläkään ei kuumana irtoa niin tiukassa on.

Ketjuratas oli tiukin. Laakerit helpoimmat.

Kiinalaisissa yksi käyttö olisi vaihtaa pumpun ratas jos sattuu väärä 16 tai 22 hmpainen.

Laakerit tuntuivat kestäneen irroituksen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Mökkipatsku alkoi nyt temppuilla. Tyhjäkäynnillä käy ok ja kierroksia ottaa ok MUTTA kiihdytyksessä kun kierrokset alkaa nousta alkaa kuulua ihme sirinä. Reilulla puolella kaasulla sen saa paikallaankin kuulumaan mutta ajossa vielä paljonpaljon selkeämmin. Ajomäärä on mitä luultavimmin aika reilu sylinterille mutta mäntäremontti siihen on viimekesänä tehty.
Elikkäs... veikkauksia onko nyt männänasennuksessa mennyt joku pieleen? Talven seisomisen jälkeen rengas poikki? Kampuran laakerilta mielestäni tuo ei kuulosta kun on niin selkeä sirinä.
Tässä mallissa on pakokaasunkierrätys ja siellä on kaikki ehjää.

Coastside

Se voi olla nakutustakin eli väärää sytytystäkin. Tuki ilmansaantia jotta seos paksunee ja vie sen pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

miccomus

Ei kyllä kuulosta kovin nakutukselta... avasin just kannen/pytyn pois. Tulppa oli oikea maitokahvin värinen ja se mitä nyt ihmettelen on mäntä joka on ihan selvästi vain toispuoleisesti mustunut laelta. Eli 1/4 oli yllättävän kirkas.
Sylinteri kyllä näyttää vähän turhankin kiiltävältä ja jokunen naarmukin näyttää olevan. Ei tokikaan tunnu kynteen.
Eli olisko vaan uusi sylinteri kiinni ja uusi kokeilu?

Coastside

Kiinalaisista ei ehdi mennä sylinteri, mäntä joskus. Sylkkää voi hoonata käsin, ristiin hioen 400 paperilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04