Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Kappas Vaan

Myyjäliike on siis Wihonen Joensuusta, taitaa olla heillä  ruuhkaa sähköpostipalautteen kanssa. ::) Mittaristossa on muuten merkkivalo joka syttyy kännykän soidessa tai ollessa päällä mopon läheisyydessä. Öljynpaineen merkkivalo olisi mielestäni ollut tarpeellisempi. Myyjän mukaan mopossa ei olekaan katalysaattoria, vaikka alkuperäinen käyttäjän käsikirja muuta väittääkin. Toivotaan tuon takavanne -ongelmani ratkeavan viikon kuluessa, selvä takuun alainen valmistus- tai materiaalivirhehän siinä on kyseessä.

allinug

Mulla on Baotian retro style ja se on kulkenut 12600 km.



Samppa

Joko Kappas Vaan on myyjä antanut asiaan vastineensa, miten se kuului, eli mikä on tuomio?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

fillaripongari

#18
Lainaus käyttäjältä: allinug - 11.05.07 - klo:10:34
Mulla on Baotian retro style ja se on kulkenut 12600 km.



Minä en voi kuin ihmetellä, samalla pieni epäilyksen siemen sisälläni tuota retro stylen kunnioitettavaa kilometrimäärää ja muita huikeita saavutuksia.

Kappas Vaan

vika selvisi: kiero/vääntynyt taka-akseli. Myyjään sain puhelimitse yhteyden ja lähettävät postissa uuden akselin sekä korvaavat kohtuulliset asennuskulut. Ehkäpä muillakin on ollut samoja ongelmia koska akseleita ( kumpaankin malliin) löytyy suoraan hyllystä. ;)

Pappa

#20
Löysin Helsingistä ensi viikolla myytiin tulevat Baotianin Suomessa myytäväksi tulevan (Tietääkseni tätä mallia ei ole vielä' ollut myynnissä??) Mallin: BT 49 QT-12c tulee kahdella värillä:Shampanja ja Keltainen(Kirkas).
liikkeessä oli 2 kpl näytillä ja vaikka minullakin tota ikää alkaa olla jo yli 2 kertainen määrä mopo.ikään niin päätin käydä ensi viikolla ostamassa kyseisen "Kiinalaisen"Kävin valmistajan sivuilla ja laitan tänne linkin kyseisestä skootterista

http://www.asia-motor.com/en/product_detail.asp?sID=161

Olisin kiitollinen jos ne joilla kyseisen merkin laitteita on  tai on ollut niin niiden kuristuksista ym SELLAISTA asiaa.
Linkissä on specsit pyörästä ja kuva.
Laittakaa kokemuksistanne mailia,kiitos etukäteen. :-\

Partanen

#21
Erittäin asiallisen oloinen keskustelupalsta. Kiitokset kaikille. Toivotaan että tämä ei muutu samanlaiseksi meuhkaamiseksi kuin monet muut foorumit jo ovat.

Mutta itse aiheeseen. Tässä odottelen soittoa saiturinpörssistä ja tietoa, että Baotian BT49QT-9 olisi valmiina noudettavaksi. Myyntinimi tuolla on Baotian Speedy. (Vielä ei ole kovin paljoa juttua netissä juuri tästä malista) Hinta 679â,¬ takaboksin kanssa. Muuten näyttäisi samalta laitteelta kuin Fude Classic, mutta tässä Speedyssä on alumiininen äänenvaimennin, ja vähän niinkuin enemmän moottoripyörämäinen vilkkukatkaisin. Fuden tämän kevään mallissa taas olisi levyjarru myös takana, joka on muuten todella tunnokas ja tehokas, kokeiltu on. Fudet ovat tällä hetkellä loppu, valitettavasti. Fude olisi ollut muuten ehdoton valinta. Hintakin kun on oikeastaan sama. Tosin Fudessa ei ole takalaukkua, jota toisaalta en edes tarvitse. (Fude 599;- + toim.kulut 60eur.)

Lisäys: Selvennyksenä vielä, että Baotianhan tuo Fudekin on oikeasti. Fude on markkinointinimi.


Kävi sitten niin, että mopo oli kyllä ajallaan valmis kauppiaan puolesta, mutta tuo autoni teki temput, enkä ehtinyt mopoa tänään sitten hakemaan. Eli tämä ilta meni autoa rassatessa, vaikka mopoa piti tutkia. No kaupat on tehty ja huomenna sitten ehkä jo pääsee mopon kuristuksia tutkimaan.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kappas Vaan

Ei ole vielä tullut Wihosen myyjän lupaamaa taka-akselilähetystä. Suosittelen mopon ostoa harkitsevia välttämään Wihosen nettikauppaa, koska mikään luvattu ei tunnu toteutuvan kuin pakon edessä yhteydenottojen jälkeen.

Samppa

#23
Itse pitäisin tuollaista kahta viikkoa näissä asioissa maksimiodotusaikana (tosin kun tuo Topfieldin digiboksi sanoin kovalevynsä irti, niin korjaus kesti noin 4 viikkoa. Ja silloinkin asia rupesi etenemään, vasta kun aloin puhumaan kuluttajansuojalaista ja kohtuullisista odotusajoista). Eli muistahan Kappas Vaan vähän "kovistella ja muistutella myyjää" sähköpostilla tai puhelimella vaikka parin päivän välein, niin eiköhän se siitä :(

Ilmeisesti myyjien keskeinen tehtävä on saada tavara vain ulos varastosta ja tukku kahisevaa käteen, mutta muu asiakkaan palvelu jääkin sitten jonnekin muualle ja asianmukaista vastuuta mistään jatkotoimenpiteistä ei haluta ottaa, tai jos otetaan, niin näiden hoitaminen jää pienien katteiden vuoksi kaikkien muiden "varsinaisten kauppojen" taka-alalle. Harmillista, sillä positiivinen asiakas voisi tehdä kauppaa saman liikkeen kanssa myös toistekin ja kertoa positiivisista kokemuksista myös meille muille ja saada kyseiselle kaupalle lisämyyntiä. Tällainen ajattelu tuntuu kuitenkin puuttuvan monesta liikkeestä joko tarkoituksella, tai sitten esim. resurssipulan vuoksi. Tietysti kaikki myyjät eivät toimi näin.

Tuollainen taka-akselilähetyskin luulisi olevan niin pieni juttu, että sen voisi nopeasti toimittaa (jos osa yleensä on Suomessa, eikä tarvitse tilata ulkomailta, tai sitten näitä hajoaa niin paljon että varastot ovat kokoajan tyhjiä) ja saada asiakkas tyytyväiseksi kokonaispalveluun.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

skobamies

Joo, ostin tuossa puolitoista viikkoa sitten Fude Elegansen Myllymäeltä,tai oikeastaan tilasin sen puhelimella ja kauppaan kuului skootteri,takaboxi ja kuljetus kotiin, luvattiin perjantaiksi koska jouduin ottamaan sen päivän vapaaksi että olen vastaan ottamassa skootterin kun se kuljetuksena saapuu. Odottelen päivän ja soitan Myllymäelle,missä kenties skootteri viipyy kun se luvattiin perjantaiksi, koska lauantaina on tyttäreni syntymäpäivät ja se oli tulossa siis lahjaksi kun mopokortin suoritti.Kauppias käski selvittämään itse kyseiseltä kuljetus firmalta missä skootteri on tulossa.Soitin kuljetus firmaan ja sieltä kerrottiin että he jakavat tälle alueelle kuormat aina maanantaisin ja kauppias kyllä tietää sen, mutta kohtelias oli terminaalin hoitaja ja sai auton tuomaan sen minulle perjantai iltana. Skootteri saapui,mutta takaboxi puuttui,soitin myyjälle jonka kanssa kaupat sovin että se puuttuu,vastaus oli että tee reklamaatio asiasta. Tein reklamaation asiasta samana iltana ja soitin sitten maanantai aamuna, joko takaboxin kohtalo on selvinnyt niin myyjä sanoi nopeasti että sinulle on näköjään laitettu tulemaan uusi postissa ja laittoi luurin kiinni. odotin toista viikkoa ja ei näy boxia, soitin myllymäelle ja siellä vastasi toinen henkilö,kysyin häneltä onko takaboxi lähtenyt tulemaan minulle postissa,sanoi että kaipa se on jos on niin sanottu, hän otti yhteys tietoni vastaan ja sanoi heti selvittävän asian, odotin 3 tuntia eikä vastausta kuulu, soitin asiakas palveluun ja kysyin asiasta, kyseinen henkilö sanoi selvittävänsä asian onko lähetys lähtenyt minulle ja pyysi puh.numeroni että hän soittaa kun on asian selvittänyt. Odotan toista tuntia ja soitan jälleen itse, että mikä tässä on niin vaikeaa, onko se takaboxi lähetetty vai ei, hiljaisuuden jälkeen vastaus on että ei ole lähetetty, sillä kuljetus liike on hävittänyt sen matkalla jonnekin terminaaliin ja asia on hoidossa heidän puoleltaan,ihmettelen suuresti,miksi asiakkaalle valehdellaan,eikä todellakaan ilmoiteta asiasta mitään myyjän puolelta, eihän minun kuuluisi selvitellä sitä,olisivat siis lähettäneet uuden minulle ja laskuttaneet kuljetusfirmaa kadonneesta boxista, eipä ole boxia vieläkään näkynyt ja siitä mitään kukan ilmoitellut, viikon odotan maksimissaan enää ja sitten asia kuluttajaviranomaiselle ja puhelinlaskut mukaan kun saa soitella ympäriinsä, onneksi sentään skooteri pelaa ihan hyvin,tytär ajellut jo yli 200 kilometriä!! Siis semmoista asiakaspalvelua sattuu kohdalleni ja ottaa päähän vitävästi!!!!

Kappas Vaan

No, tänään sitten taas soittelin Wihoselle päin ja sain saman kaverin hetken päästä puhelimen ääreen. Kysyin akselilähetyksen kohtaloa ja hän totesi:" Ajattelin tänään viedä sen postiin." Olin kohtelias ja katsotaan nyt toteutuuko lupaus tällä kertaa.

Partanen

#26
Oli tossa niin paljon surullista luettavaa, että laitan jotain positiivista väliin. Eli Saiturinpörssin puolesta mopon luovutus meni niinkuin oli sov***u. Kiitokset sinne suuntaan. Hintakin oli kohdallaan. Ja tuo elektronisesti rajoitettu nopeus 45km/h kohdalle myös toimii niinkuin on tarkoitus. Eli mopo vetää nätisti tuohon nopeuteen, jonka jälkeen alkaa katkoa sytytystä, ettei nopeus mene yli 45km/h. Muita kuristuksia en moposta löytänyt. Ei holkkia variaattorissa, ei kaasuttimen luistin rajoitustappia. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus kokeilla noita eri kokoisia variaattorin painoja. Sitten muutama kuva uutukaisesta. (ylläpito voi poistaa, jos kiellettyä tällä foorumilla) Huomatkaa valkoiset vilkut ja alumiininen äänenvaimennin. Äänetkin on "möreämmät" kuin kaverin Fudessa..  ;)

http://i151.photobucket.com/albums/s140/MR_kuvat/KopioKuva001.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s140/MR_kuvat/KopioKuva002.jpg

Edit: Piti purkaa sitten jo kaasari, että näkee mikä pääsuutin siellä on. Kokoa 79 näytti olevan.  Kovasti tuntuisi käyvän sillä rajalla ettei jo ole laihalla. Kokeeksi kun poistin ilmansuodatinkotelosta ohuen imuletkun, niin vakiosuuttimella ei enää suostunut kulkemaan ollenkaan. Jospa huomenna löytyisi paikallisesta mopoliikkeestä vähän isompaa suutinta, niin voisi kuvitella moottorin vetävän paremmin. Tämä elektroninen nopeudenrajoitus kun antaa vähän vapautta hakea tehoalueita kohdalleen, kun huippunopeus pysyy silti sallituissa rajoissa. Eli kokeillaan nyt ensin suuttimia, ja sitten vasta niitä variaattorin rullia.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Isä Camillo

Oletko Partanen kokeillut ohittaa sitä Baotianisi elektronista kierroksenrajoitinta?
Mä olen pohtinut tätä rajoitinkysymystä nyt täysin teoriatiedon ja maallikon mutun varassa (toistaiseksi teoreettinen oma lehmä ojassa, skootteri saapuu näinä päivinä, jos luoja suo).
Meinaan onko sun cdi-boksissa pinkkiä/kuudetta piuhaa?
Pitäisi olla ainakin tuon jm-racingin manuaalin http://www.jm-racing.fi/luettelot/huolto-opas_2.pdf Luku 15. / sivu 66 mukaan.
Nimittäin jonkinlaisen (brittiläisen?) logiikan perusteella, jos sen Baotianin rajoittimen takapyörän rpm-kierroksia tutkailevan anturin piuhat irrottaa ja teippaa, niin eihän se silloin rajoita 45 km/h:iin, kun rajoitin ei saa lukemaa ja kun anturi luulee ettei pyörä pyöri (kun se johto on irroitettu) ???
Tsekkaa huviksesi vanha baotianin derestriktointiopas (en edes tiedä onko derestriktointi suomenkielen sana):
http://taishanowners.proboards41.com/index.cgi?board=mechanical&action=print&thread=1127159027
Tuo tämän vuoden Saiturinpörssin baotian-satsi on vissiin pelkällä elektronisella kurilla. Ei mekaanisia kureja lainkaan, mikä on toki ystävällistä.
Jos sen elektronisen ohittaa ja vaihtaa vaikka 5,5gr rullat, niin kuka tietää Kummelin hevimiehiä siteeraten "Speedy on sairaan nopee".

Partanen

#28
Lainaus käyttäjältä: Isä Camillo - 24.05.07 - klo:22:45
"Speedy on sairaan nopee".

Nyt kun sanoit..

;D Se itse asiassa on!

Se vaaleanpunainen piuha löytyy tosi helposti siitä sivukatteen alta. Liitin irti ja taivas aukeaa! Kiellettyähän sellainen toiminta on.  :-X  ;D

Joku ilkeä voisi jopa laittaa tuon variaattorikopassa olevan nopeustunnistimen ja sytkäpoksin väliseen vaaleanpunaiseen piuhaan katkaisimen, jolloin tarvittaessa nopeuden voi rajoittaa 45km/h. Hyihyi.  ::)

Lisää "Brittiläistä" logiikkaa: http://chinesescoots.forumwise.com/chinesescoots-thread29-0.html
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Isä Camillo

Lieneekö aasialaisen insinöörin huumorintajua, että rajoittava ja hidastava johto on väriltään juuri pinkki.
Kerro sitten kokemuksista sen pääsuuttimen vaihdon suhteen, millä koolla sait optimaalisempaa seosta kuin tuolla mainitsemallasi 79 tehdasvakiolla.