Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ongelma jännitteensäätimen kanssa

Aloittaja miccomus, 07.08.20 - klo:13:07

« edellinen - seuraava »

miccomus

Elikkäs nyt pikaista apua kaivataan, että saadaan skoba taas tienpäälle.

Elikkäs latausjännite DC akulta on kierroksilla n.14-15V eli liikaa?! Tyhjäkäynnillä/kierroksilla mittasin etuvalolta ilman lamppua n.12VAC jännitteen ja totesin olevan ok. Nyt kuitenkin uusi lamppu paloi hetimiten ja mittasin kannasta jännitteen 17-18VAC!?!?! Eli ihan liikaa. Voidaankos nyt olettaa automaattisesti jännitteensäätimen olevan rikki vai staattorin suunnalla ongelmaa? Maadoitukset mittailin läpi ja silmämääräisestikkin näyttää olevan ok.

Sepi6

Pahasti vaikuttaa säädin ongelmalta, tarkista vielä että säätimen ja rungon välissä ei ole likaa/ruostetta yms sontaa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Tuulis

Meillä on kans sähköongelmaa, Suzukin Katana polttaa kaikki polttimot ( paitsi vilkut ) , ajovaloille tuli eilen n. 19V kun mittailtiin...
Sen lisäksi kone lähtee startatessa käymään isoilla kierroksilla, kuljettaa 100 kilosta kuskia kaasuttamatta aikas vauhtia

Uuden jännitteensäätimen saamiseen menee 2 viikkoa eikä ihan halpakaan ole...

Voiko cdi-boksi tai magneetto jotenkin vaikuttaa noihin?

Coastside

Maadoitusten kunnon voi aina tarkistaa kun jännitteen säätö ei toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Samaa lataussäädintä saa, alkuperäisosana ja tarvikkeena,
hinta voi vaihdella 50--250€ ole tarkkana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Näkyy olevan tarjolla Malagutiin, hondaan samaa.

https://tinyurl.com/ydg77u5q

Saksan Ebaystä. Suzukeihin on kymmeniä erillaisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ekana kannattaa aina tarkistaa ne kaikki sähkön liitokset,
ja varmistaa että skotussa on toimiva akku.
Suurin osa säätimien ja esim cdi:n rikkoutumisista tapahtuu viallisen akun tai liitosten takia.
Ulkopuoleisen apusähkön kanssa pitää aina toimia harkiten,
esimerkiksi isohkon laturin kytkeminen skootteriin voi rikkoa jännitesäätimen,
kun säädin säätääkin ulkopuoleisen  laturin tuottamaa tehoa.
Jos harjoittaa ns pikalatausta, pitäisi akku irroittaa skotusta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)