Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Myydään pilkkahintaan Peugeot speedfighter 3 lc, viallinen.

Aloittaja Eki, 09.08.22 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

niin on mutta syys lokakuussa pitäisi taas tulla. eihän tässä ole ekillä aihiotakaan vielä ostettu ;D samoja akkuja myy myös huippukone niminen yritys. tekee pekan kanssa yhteistyötä. verkkokauppa.com myy myös. sieltä tilasin viimeisen akun ennen uutta erää.

Eki

Noin 2000 eurolla saa jo erittäin hyväkuntoisen ja vähänajetun perinteisen merkkiskootterin, matkantekoa ei rajoita akut, elikä mielestäni olisi vielä tänäpänä itselle se parempi vaihtoehto.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Just katsoin videon missä tyyppi kertoi ajaneensa 30000 km kesät talvet NIU GT skootterilla. Alkuun oli haarukka vääntynyt paniikkijarrutuksessa, muuten pelkkää ajoa. Edes akut ei ole menettäneet kapasiteettiaan 20-100 % 500 latauksesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.08.22 - klo:09:37
Noin 2000 eurolla saa jo erittäin hyväkuntoisen ja vähänajetun perinteisen merkkiskootterin, matkantekoa ei rajoita akut, elikä mielestäni olisi vielä tänäpänä itselle se parempi vaihtoehto.

saahan sillä ja jossain vaiheessa alkaa ongelmat niinkuin tähänkin asti jossakin kohin on tapahtunut. milloin nyhtää, nyppii, variaattori kun pitäis purkaa ja kasata melkein joka viikko että se toimisi optimaalisesti, kaasarin säädöt, kulkupuoli. akkuvehje on siitä tylsä kun se ei oikein käytettynä vikaannu juuri koskaan. akku, laturi ja laturin päät ainoa sellaiset kuluvat hommat, toki sitten on normaalit jarrupalat yms  pyöränlaakerit jotka voi hajota. kulkupuoli sen kun asettaa siihen mihin haluaa se kiskoo siihen vauhtiin oli keli mikä tahansa jos akut on kunnossa. hyvänä puolena sekin ettei tarvi nesteiden kanssa, poislukien jarruneste lutrailla taloyhtiössä. voi skootterin kantaa vaikka kämppään jos haluaa.

Eki

Tämä kaikki on sinun näkemyksesi, omani taas poikkeaa lähinnä reissaamisessa esim Hyvinkää-Lieksa ja sen taipaleen tuntimääräinen pituus pitenisi niin paljon, ettei se minun kohdalla ole enää mitenkään järkevää. Varmasti tulevaisuudessa on akkuteknologian edelleen kehittyessä varteenotettava vaihtoehto, mutta ei mielestäni minulle juuri nyt. Hyvä esimerkki on vaikkapa nuorimman pojan erittäin kallis työsuhde sähköpyörä, otettu käyttöön keväällä, ollut huollossa moottorin vuoksi kahdesti pitkään, osien tilaaminen Saksasta vienyt aikaa ja huoltojono pitkä, kun pojan fillari ei ole ainut sähköpyörä huollossa. Kyllä niihin sähköisiinkin vikoja ilmaantuu, ehkä kuitenkin vähemmän kuin polttomoottorisiin. Katson mikäli vielä hommaan skootterin, niin erittäin siistin ja vähänajetun Peugeot speedfighter3 mallin, en enää tässä iässä korttia suorita, kun täytyisi löytyä rutkasti rahaa myös ajoneuvoon, ne 2k prätkät olisivat vain jatkuvia mieliharmeja, oletan?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

#51
oikeassa olet lieksaan ei yhdellä latauksella kyllä varmasti pääse. vertaan nyt tuota sähköpeliä ja nykyistä tilannettasi niin että kyllä lieksaan yhdellä istumalla tai edes heti ole pääsemässä jos sinne tarve yllättäen tulisi lähteä juna +polkupyörä yhdistelmällä. huomenna aamulla klo 10 lähtee juna ja matkassa on 3 vaihtoa ja kesto 9t 46min. semmonen 1000w kaasukahvalla varustettu pyörä olisi myös aika kova. siinä vois välillä polkea itse mutta nopeus jää laillisesti 25km/h. nehän kulkee kyllä ja akut kestää selvästi pidempään.

mutta ymmärrän kyllä oot oikeasti ostanu aika isolla rahalla vähän ajettuja ja oletetusti hyvä kuntoisia skoottereita, osittain huonoa tuuria tai sitten normaalia noilla kilsoilla remontit joita olet tehnyt. mä en tiedä tekeekö se uusi skootteri autuaaksi, takuu raukeaa heti jos virittää yms huollot teetettävä. tossa muutama viikko sitten yks kaveri työpaikalta osti 2600e hinnalla peugeot kisbee? en muista mutta pösö kun pösö. perus gy6 kinkki lohkonen ainoana hienoutena ruisku. oletettavasti laatua ei ole kuin pösön merkki joka autoissakin on ei kovin suosittu kestävyyden osalta.. ;D

Eki

Peugeot sf3 oli monelta osin helpoin huoltaa, elikä mm vesipumpun vaihto hyvin yksinkertainen, samaten mikäli vaihtaisi sylinterin mäntineen, onnistuu sen kummemmin purkamatta, satulakaukalo pois, neljällä pultilla kiinni. Ajo-ominaisuudet mielestäni yhdet parhaista, niistä joita on ollut (22kpl). Nytkin olisi n700€:lla erittäin siisti peugeot, liki uudenveroinen, mutta en nyt pysty ostamaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

tukeni saat teit mitä teit  :D auttaakin voin parhaani mukaan aina miten töiden lomassa pystyy. samoilla maastoilla asutaan kumminkin.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.08.22 - klo:17:26
tukeni saat teit mitä teit  :D auttaakin voin parhaani mukaan aina miten töiden lomassa pystyy. samoilla maastoilla asutaan kumminkin.
:) Kiitos ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.08.22 - klo:15:05
Ei lähde puheitta sun mopos. Aina sadan viestin vika-arvuuttelun jälkeen jollekkin joka tuntuu sen kanssa elävän sovussa.
Niin, tuskin kukaan näkemättä voi varmaksi sanoa mikä on nytkin ollut rikki, oli kiusallinen tunne itselle, kun mentiin työkalujen kera paikalle ja kaveri ajanut peräkärryllä Helsingistä, sanoppas siinä sitten etten myykään, ei minulla olisi ollut edes varaa maksaa hänelle vaivan ja bensan palkkaa, se oli vaan myytävä. Toki totesin että kun vika oli liki olematon, niin en kyllä sillä 250 eurolla sitä myy. Mikäli vastaedes vielä hommaan skootterin, muistan takuuvarmasti että ostan vain erittäin luotettavalta kauppiaalta, tuntuu että yksi jos toinenkin on myydessään epärehellinen, itse kerroin kaikki tästä myymästäni ostajalle istuessani Hämeenlinnasta Hyvinkäälle mersun kyydissä, sai takuuvarmasti puoli-ilmaiseksi erittäin hyvän ajopelin, ainoa varsinainen haitta tehoputken tehoton käyrä n6000 kierroksen kohdalla, korjautuu loputkin siitä vaki tai liki vakiputkella.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Taisi nyt fillarijutut tulla ihan ensisijaiseksi, on tilattu mm hybridijarrujen ilmaustyökalut, pakan irroitus kalut sekä hifistelty pyörän säätämisillä, kuten vaihteiston, ajoasennon ym tienoilta. Junalla mm Tampereelle 4.85€ ja fillarilla ajamalla pois, n 120-130km. Saa nähdä vieläkö tulee mopojuttuja, en vanno mutta epäilen että nuo 25 vuotta riitti?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Kun 120 km sujuu, niin se kannattaa ajaa. Nuorena läksin reissuun tietämättä tuleeko 60 vai 120 km, jos joudun palaamaan saman tien. Kunto oli hirmuinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#58
iän karttuessa vaikka mielessä on vaikka mitä kroppa voi olla ihan eri mieltä. tollanen 120km fillarointi jää varmasti monelta polkematta yhdellä istumalla nuoremmiltakin. pumppu kun tilttaa se on siinä. vähän toppuuttelen ;D sähköavusteisella ei ehkä mahdoton ollenkaan. sähköskootterilla 120km ajaisi 3-4tuntia? latausta vaikka 2tuntia pikalaturilla ja kotiin 3-4tuntia. matkan kesto olisi ilman hikeä 10tuntia, jonka ajat fillarilla yhteen suuntaan.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.09.22 - klo:09:41
iän karttuessa vaikka mielessä on vaikka mitä kroppa voi olla ihan eri mieltä. tollanen 120km fillarointi jää varmasti monelta polkematta yhdellä istumalla nuoremmiltakin. pumppu kun tilttaa se on siinä. vähän toppuuttelen ;D sähköavusteisella ei ehkä mahdoton ollenkaan. sähköskootterilla 120km ajaisi 3-4tuntia? latausta vaikka 2tuntia pikalaturilla ja kotiin 3-4tuntia. matkan kesto olisi ilman hikeä 10tuntia, jonka ajat fillarilla yhteen suuntaan.
Ilmeisesti Maanantaina Fillari junaan ja Hämeenlinnaan, mistä ajan Hyvinkäälle kunhan pyörin kameran kera ensin pitkin Hämettä, matkaa tulee vain n 54km, mutta hyvä alku mikäli ilmat sallii?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.